Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Planeetta perääntyy  (Luettu 29653 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mystis
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 18.10.2006 13:16:45 »

Heippa kaikille,

Olen seurannut taustalta tätä foorumia ja saanut paljon ahaa-elämyksiä, kiitos teille kaikille. Smiley

Minua mietityttää perääntyvä planeetta ja miten sen huomaa kartalla. Oikeastaan kysymys on herännyt siitä, että joissakin viesteissä on keskusteltu yleisesti jostakin asiasta ja sivulauseessa on mainittu, että "no, niin just joo...huomasin just, että mars perääntyy" tms. Smiley Jaksaiskohan joku rautalangasta vääntää tämän planeetan perääntymisen?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 18.10.2006 13:21:29 »

mulla perääntyy 6 planeettaa.

Näin suuri perääntyminen kartalla on harvinaista. Erään tutkimuksen mukaan se liittyi siihen, että tälläinen henkilö ei tule koskaan saavuttamaan yleistä hyväksyntää.

On tosi vähän julkisuuden henkilöitä, joilla perääntyy näin paljon. Suosituimmilla ihmisillä, perääntyvien planeettojen määrä on vähäisempi. tää oli joku amerikkalaisiin julkkiksiin perustuva tutkimus, josta luin.

voin etsiä tästä jotain aineistoa netistä. perääntyvistä planeetoista ollaan monta mieltä.

yksi on se, että planeetan vaikutus muuttuu äärimmäisen subjektiiviseksi ja sisäänpäinkääntyneeksi.

toinen on se, että planeetta ei "toimi" kunnolla.

Mannisen näkemys oli, että perääntyvä planeetta "kaasuttaa karkuun", ja siitä tulee vaikeasti hallittava, arvaamaton ja nopea.

tämä ehkä jotenkin sopii muhun, sillä olen aina kaasuttamassa vastavirtaan.

Mikä planeetta sulla perääntyy?

(kaasuttamis ilmaisu oli omakeksimäni, ei suoraan Mannista, vaan mukaelma...muistaakseni)

yksi enkunkielinen linkki

http://www.north-node.com/astrology-tutorials/retrogrades
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 14:04:26 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #2 : 18.10.2006 13:51:00 »

Lainaus
When a planet in your chart is retrograde, you experience the energy of the planet in a more subjective, internal way. Thus your experience and expression of the planet’s energy is very unique to you. There is also a link to the past, or a concern with the past. Some karmic astrologers believe that retrograde planets indicate a link to a past life.

allekirjoitan kyllä tämän, että perääntyvä planeetta tuo linkin menneisyyteen. omalla kohdallani ainakin.

tuossa on myös sanottu, että planeettaenergian ilmaisusta ja sen kokemisesta tulee yksilöllistä...ehkä siis yksilöllisempää, kuin suorassa liikkeessä olevasssa planeetassa? Vaikeampi ns. kuulua joukkoon?

en tiedä.

tuon mukaan avainsanoja subjektiivinen, sisäinen...subjective, internal. koen kyllä näin.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 13:54:39 kirjoittanut sign9 » tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 18.10.2006 20:34:11 »

Sanotaan myös kun syntymäkartalla planeetta peräytyy R), on jotain jäännyt kesken menneissä elämissä ja nyt on mahdollisuus korjata asiaa  Undecided

Minulla on myös 6 planeetta R), joten olen ottanut aika urakan, korjata menneitä tekojani  Shocked

Wink Mateve
tallennettu

mateve
kooky
Vieras
« Vastaus #4 : 18.10.2006 20:47:13 »

jaa, kohtalotoveri. voimia sinulle!

minulle menneisyys on suorastaan vyörynyt päälle. tämä on todellakin tilaisuus Smiley

lapsuudessanikin se ilmeni ihan konkreettisesti, että esim isäni vuodatti mun päälle kokoajan omaa henkilöhistoriaansa sanallisesti...välillä se yritti saada mua kirjottamaan hänestä kirjan...joo, "rakkaudella, narsisti"...mua siis värvättiiin menneisyyden kantajaksi. myös sukulaiset kertoivat paljon tarinoita historiasta. lapsuudessa mulla oli suuri kaipuu historiaan, jonnekin menneeseen aikaan.
myös äitini halusi siirtää oman henkilöhistoriansa suoraan minuun.

historia suorastaan tulvi päälleni.Koin, että minulla ei ole "lupa" elää tässä ajassa ja oman sukupolveni virtauksissa. Cry se ei onnistunut...olin liikaa menneisyyden vanki.

se ilmeni myös siten, että varhaisaikuisuuteni ihmissuhteissa jotenkin imin myös toisen "historian" ja minusta tuntui että olisin myös nähnyt muiden henkilökohtaisiin menneisyyksiin helposti.

huoh...ja henkilökohtaisella tasolla olen tosiaan käynyt läpi maailmanhistorian vääryyksiä, kun jotenkin henkilöin ne itseeni yksilönä :Smiley

t. kaiken pahan alku ja juuri Grin
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 20:51:26 kirjoittanut sign9 » tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 18.10.2006 21:14:22 »

Oikeastaan sinulla Sign9 on annettu mahdollisuus saada tietoa menneisyydestä ja suvusta. Nähdä sukujen välistä ketjua miten ihmiset kehittyvät ja mitä ei halua omaan elämäänsä.
Loppujen lopuksi kuulijalla on vastuu siitä mitä ottaa itselleen kannettavakseen, lapsena joutuu siihen "aivopesuun", on se sitten hyväksi tai sitten ei, mutta valinnan jokainen tekee itse. Tulisi myös luottaa siihen että et ole vastuussa heidän ratkaisuistaan vaan vain omistasi.
Koen että vaikeudet ovat myös rikkautta, siinä on niin suuri määrä siementä parempiin ratkaisuihin, kun vaan oivaltaa sen  smitten

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
kooky
Vieras
« Vastaus #6 : 18.10.2006 21:24:52 »

kiitos rohkaisevista sanoista Smiley

niin, voihan sen historia ja sukuhistoria-ryöpyn nähdä myös eräänlaisena vahvuutena.
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 18.10.2006 21:44:57 »

Perääntyvät:

- Merkurius
- Jupiter
- Saturnus
- Uranus
- Pluto
- ja noususolmuni Rapu.

Sign9 ja Mateve, kävin lukaisemassa tuolla englanninkielisillä sivustoilla asiaa ja mielenkiintoinen yksityiskohta oli perääntyvän planeetan merkitys nousevalla merkillä ( itsellä vahva pluto ) ja kutsui tällaisia ihmisiä "late bloomer" eli tuntee sanoinkuvaamatonta ulkopuolisuutta ihmisten parissa ja elämässä-> saattaa johtaa huonoon itsetuntoon, joka estää käyttämästä rohkeutta elämässä. Olen kuullut tämän aiemmin ja välillä tuntuukin, että hieman perässä hiihdetään Sad

Myös olen kuullut, että merkuriuksen perääntyessä, kirjoittu sana on helpompi tuoda ulos kuin suullinen ja tämä ainakin minun tapauksessani pitää paikkansa Smiley
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 18.10.2006 21:46:19 »

Ai niin, kiinnostaisi tietää, mitkä planeetat teillä perääntyvät?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #9 : 18.10.2006 21:59:43 »

Lainaus
[quote author=Ilmatar link=topic=10236.msg93335#msg93335

Myös olen kuullut, että merkuriuksen perääntyessä, kirjoittu sana on helpompi tuoda ulos kuin suullinen ja tämä ainakin minun tapauksessani pitää paikkansa Smiley

ehdottomasti pitää mulla paikkansa. minun pitäisi suorittaa kaikki "neuvottelut" kirjallisena.

en muista mitkä ne mun muut perääntyvät oli. pitää käydä tsekkaamassa.

mielenkiintoista juttua plutosta.

noususolmu perääntyy aina.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 22:01:16 kirjoittanut sign9 » tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #10 : 18.10.2006 22:11:01 »

Minulla perääntyviä ( jos r niiden perässä sitä tarkoittaa) on Merkurius, Uranus, Neptunus ja Pluto  crazy2
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 18.10.2006 22:11:55 »

http://www.north-node.com/astrology-tutorials/retrogrades

Tässä linkki aiheesta..Muutenkin nuo Mollyn sivut ihan tutustumisen arvoiset..

Mulla perääntyvät Urkki ja Pluto eli synnynnäisesti kapinoiva ja sopeutumaton luonne buck2
« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 22:16:00 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 19.10.2006 09:30:41 »

Kysymykseen mitkä planeetat peräytyvät R) vastaus on;
 saturnus  uranus  jupiter  pluto  neptunus  chiron

Wink Mateve
tallennettu

mateve
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #13 : 19.10.2006 09:52:20 »

Hei!

Löysin vanhoista tallennetuista tiedostoistani tämmöisen jutun perääntyvistä planeetoista, en muista kuka foorumilainen tämän vanhalla astrolla oli kirjoittanut, mutta lainaan sitä nyt tähän.
Joku varmaan tunnistaa oman tekstinsä. Wink

" Tavallisesti perääntyvät planeetat (kaikki) vihjaavat siihen suuntaan, että kehitys voi mennä luonnonvastaiseen suuntaan, jolloin seurausena voi olla monenlaisia muutoksia omassa psyykkisessä suuntautumisessa, jota voi olla mm. sisäänpäinkääntyneisyys ja itseluottamuksen heikentyminen. Niinpä suotuisilla aspekteilla on merkitystä ohjaamalla ihmisen psyykettä oikeaan suuntaan ja voittamaan esimerkiksi ujouden.

Pluton perääntymisen sanotaan merkitsevän seuraavanlaisia asioita:
Arvot ja päämäärät voivat kokea hienovaraisia uudistuksia oman henkisen kasvun edellytyksellä.
 Voit joutua vastakkain omien sisäisten "vajavaisuuksiesi" kanssa hyvin yksilöllisellä tavalla ulkoistaessasi omia kokemuksiasi. Voit samalla luoda aivan uusia arvoja käytännössä, sillä kykenet sisäistämään kollektiivista ja kosmista energiaa, jota virtaa alitajunnastasi ja energiat voivat ikäänkuin pakottaa omaan sisäiseen puhdistautumiseen, jonka tarkoitus on kasvattaa sinua sisäisesti ihmisenä.

Se luonnonvastaisuus tulee perääntyvästä liikkeestä, joka on siis normaalista poikkeava liike (etenevä planeetta liikkuu luonnolliseen suuntaan) , jolloin peräytyvän planeetan vaikutus voi näkyä jonkinlaisena oireiluna henkilöllä, etenkin jos hänen lapsuutensa ja kasvuaikansa on ollut kovin vaikea. Silloin ihminen voi olla alttiimpi kasvamaan väärään suuntaan ellei kartalla ole muita vahvoja tekijöitä, jotka vaikuttavat psyyken eheytymiseen ja omaan ymmärrykseen oikeasta ja väärästä.

Perääntyvä Pluto saa miettimään syvällisiä, ihminen kehittää itseään "puhdistamalla" sisintään kaikenlaisesta turhasta antaakseen tilaa uudelle kasvulle. Omat puutteet tai vajavaisuudet voi huomata, kun ihminen joutuu tekemisiin vastakkain muiden/yhteisön/maailman odotusten kanssa ja puutteita voi olla ujous, estoisuus tai jokin muu tekijä, joka haittaa elämää tai toimintaa omassa elämässä.

Joillakin se voi olla pelko, jota ihminen ei itsekään välttämättä käsitä, mistä se voisi johtua. Onhan Pluto alitajuisesti vaikuttava planeetta ja sen aiheuuttamat muutokset (hyvät ja pahat) ovat hitaasti muuntuvia ja pitkäaikaisia prosesseja.

Edellisiin asioihin voi siis itse vaikuttaa kehittämällä itseä, miettimällä omat vahvuudet ja heikkoudet jaoiden mukaan elämästä voi rakentaa tasapainoisen. Jokaisella on elämässään valinnan mahdollisuus kumpaanko suuntaan itseään kehittää. Pluto hitaana antaa ihmiselle aikaa tarkkailla itseään ja kehitystään ja suo mahdollisuuden karsia turhat kasvua haittaavat tekijät pois pikkuhiljaa omien kykyjen ja oivallusten myötä

Sitten perääntyvästä Uranuksesta seuraavanlaista:

Sisäinen uudistumisenhalu voi olla voimakasta ja voi tuoda tietoisuuteen alitajuisia minuuden tarpeita ja syitä, joiden tarkoituksena on puhdistaa sisäistä elämää omien kokemusten myötävaikutuksesta. Se voi aiheuttaa myös turhautumista, kapinallisuutta ja määräilynhalua. Se antaa myös omaperäisyyttä ja edistyksellisyyttä joissakin asioissa mistä kertovat tarkemmin merkkisijainnit, huoneet ja palneetan aspektit. Myös seksuaalisuudessa toiminta ja suorituksen tarve voi ohittaa tunnetarpeet."
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 19.10.2006 10:41:07 »

peräytyvä planeetta antaa aikalisän,
pelin tiimellyksestä vaihtopenkille vähäksi aikaa miettimään syntyjä syviä,
kannattaa katsoa MITÄ KOHTI planeetta peräytyy,kuka siellä syli avoinna vastaanottaa,mitä tuo syli Rx:lle antaa jos antaa

peräytyvä liike yleensä:(Martin Schulmanin mukaan)
3 vaihetta joilla peräytyvä planeetta voidaan kokea:
1.ihminen yrittää hypätä tulevaisuuteensa nykyhetkestä käsin
2.eläessään tulevaisuutta läpi hän kokee tuntemuksia,jotka ovat jo koettuja
3.kun hän elää uudelleen tulevaisuuteen suuntautuneen taipumksensa,hän kokee tulevaisuuden,joka on jo tapahtunut,
tästä esimerkkinä oma passiivisessa vesimerkissä oleva rx venus,
venuksen arvot ja ihanteet käyvät läpi paluuta "taaksepäin",
aktiiviset tuli- ja ilmamerkit hyppäävät rohkeasti kohti tulevaisuutta,
maamerkkikin on passiivisesti kiinni menneissä,
Shulmanin näkemykset ovat vahvasti sidottuja RE-inkarnaatio- ja karmapohdiskeluihin,
minäkin venuksellani edustan menneisyyden ja kulttuurin viimeisiä kukintoja,neptuaanisia terälehtiä teille jakelen...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: