Otsikko: Karmasta kysymys Kirjoitti: Kokija - 24.12.2009 11:50:11 Äitini äiti on omalla käytöksellään katkaissut välinsä kaikkiin läheisiin ihmisiin. Olen koittanut auttaa/ymmärtää, mutta hänpä käänsi selkänsä minullekkin. On ilmoittanut likimain kaikille menevänsä vihaisena hautaan. Hän on nyt 80-vuotias.Omaa meedion lahjoja mutta käytää taitoja likimain päinvastoin eli aseena.
Minulle on sanottu, että tämä käytös johtuisi siitä, että hän on niin lujaa omassa karmassaan kiinni, että ei pysty muuhun.Mitä tämä tarkoittaa ja voiko häntä auttaa muuten, kuin rukoilemalla? Ja sekin kyllä huolestuttaa, että saako muu suku välinsä selvitettyä, kun pahaa puhunut ja rahalla lahjonut mummo on saanut välejä rikki niin, ettei muutkaan toisilleen juuri puhu? Kiitos auttavista vastauksista! :smitten: Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: eppana - 24.12.2009 13:26:29 Totuus voittaa aina :smitten:
Joskus voi mennä pitkiäkin aikoja, mutta sieltä se tulee...aina ;) Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: Kokija - 27.12.2009 13:30:59 Kiitos Eppana! Pitää elää toivossa.Tämä on vaan jatkunut jo 30-vuotta. Sinänsä askarruttaa, että miten voi olla ns.kiinni karmassaan niin paljon, että ei pääse siitä irti. :-\
Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: Asteria - 27.12.2009 14:19:58 Hei! 80-vuotiaana voi olla vaikeaa muuttaa luonteenpiirteitä, joita on kehittänyt koko ikänsä - hankalaahan se on aina - ja jos hän ei näe mitään syytä muuttaa itseään, hän ei muutu.
Minulle soitti yksi lähisukulainen jouluaattona ja toimitti kolme ikävää uutista ja vei minulta joulun ilon pois. Nämä uutiset olisi ehtinyt toimittaa joulun jälkeenkin ja se hyvän joulun toivotus siihen puhelun päätteeksi tuntui niin teeskennellyltä, että! Yritän ajatella, että tällä sukulaisella on omassa elämässään joitain ratkaisemattomia haasteita ja hän sitten peilaa niitä muihin. Ehkä näin on äidinäitisikin kohdalla. :) Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: Lilli - 27.12.2009 14:46:49 Teidän muiden kannalta on varmasti helpompi hyväksyä tosiasiat, eli että isoäitisi on sellainen kuin on eikä tule muuksi muuttumaan kuin ihmeen kautta. Jos hän on valinnut katkeruuden tien, niin olkoon sitten niin. Te muut voitte ottaa hänestä ainakin jonkinlaista henkistä pesäeroa ja katsoa keskenänne, onko suvun ja läheisten välien parantamiseksi mitään tehtävissä. Yleensä on, jos kaikki osapuolet huomaavat yhden harrastaneen järjestelmällistä manipulointia ja kiusantekoa ihan vain huvin vuoksi. Jos te muut kykenette jälleen liittoutumaan, puhumaan keskenänne ja luottamaan toisiinne, niin isoäitisi harjoittama hajota ja hallitse -taktiikka menettää tehonsa. Näette hänet sitten sellaisena kuin hän on, eli katkerana vanhana naisena, jonka ainoa keino lievittää pahaa oloaan on pistää paha kiertoon.
Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: Corvus Leonis - 28.12.2009 20:46:25 Järjestäkää sukukokous johon kutsutte manaajan/papin/mahdollisen suvusta löytyvän psykiatrin, regressioterapeutin tms. henkilön eräänlaiseksi konsultiksi.
Me kutsuimme sukututkijan ja hänen ilmoittamansa suuret viisauden sanat totisesti valaisivat himmeitä pieniä päitämme. :crazy2: Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: sideman - 06.01.2010 10:57:16 Äitini äiti on omalla käytöksellään katkaissut välinsä kaikkiin läheisiin ihmisiin. Olen koittanut auttaa/ymmärtää, mutta hänpä käänsi selkänsä minullekkin. On ilmoittanut likimain kaikille menevänsä vihaisena hautaan. Hän on nyt 80-vuotias.Omaa meedion lahjoja mutta käytää taitoja likimain päinvastoin eli aseena. Minulle on sanottu, että tämä käytös johtuisi siitä, että hän on niin lujaa omassa karmassaan kiinni, että ei pysty muuhun.Mitä tämä tarkoittaa ja voiko häntä auttaa muuten, kuin rukoilemalla? Ja sekin kyllä huolestuttaa, että saako muu suku välinsä selvitettyä, kun pahaa puhunut ja rahalla lahjonut mummo on saanut välejä rikki niin, ettei muutkaan toisilleen juuri puhu? Kiitos auttavista vastauksista! :smitten: Käsittääkseni esim. saaMkhya-yoga -filosofian mukaan jokainen ihminen on toiminnan tasolla oman karmansa "vanki". Ainoa tapa välttyä uuden karman (joko positiivisen tai negatiivisen) muodostumiselta ja vanhan kohtaamiselta on kehittyä henkisesti niin että saavuttaa valaistumisen tilan, jota yogassa (joogassa) kutsutaan nimellä "kaivalya". Tuo nimi viitannee siihen, että tuossa tilassa jäppinen hiffaa sen, että hänen sielullaan tai "itsellään" (puruSa, aatmaa) ei ole mitään tekemistä kolmen guNan (sattva, rajas ja tamas) aktiviteetin kaa. Yoga-suutra toteaa esim. seuraavasti: karmaashuuklaakRSNaM yoginaH trividham itareSaam. (ilman sandhia: karma-ashukla-akRSNam yoginaH ...) Tuo tarkoittanee jotain sen tapaista, että joogin (viitannee tässä joogan päämäärän eli valaistumisen eli kaivalyan "saavuttaneeseen" jäppiseen) karma on ei-valkoista (a-shukla) ja ei-mustaa (a-kRSNa), muiden (itareSaaM) on kolmenlaista (tri-vidham) [nimittäin valkoista eli positiivista, mustaa eli negatiivista, ja "harmaata" eli osin valkoista osin mustaa.] Toisin sanoen (valaistuneen) joogin karma on neutraalia, eikä johda jälleensyntymään, jossa sen hedelmät on nautittava, joko makeat tai katkerat!? Otsikko: Vs: Karmasta kysymys Kirjoitti: Kokija - 31.01.2010 14:24:30 Kiitos ;)
|