Otsikko: kaama-suutra Kirjoitti: sideman - 14.06.2015 13:04:58 Vaikea sanoa kuinka monta kertaa Ekle on lukenut kaama-suutran lävitse,
mutta hänellä näyttää olevan hieman vinoutunut/yksipuolinen näkemys ko. opuksen sisällöstä. Esim. VI kirja: Kurtisaanit [muokkaa | muokkaa wikitekstiä] Rakastajan valitseminen Eläminen vaimon tavoin Kuinka rikasta rakastajaa lypsetään MONEY is got out of a lover in two ways: By natural or lawful means, and by artifices. Old authors are of opinion that when a courtesan can get as much money as she wants from her lover, she should not make use of artifice. But Vatsyayana lays down that though she may get some money from him by natural means, yet when she makes use of artifice he gives her doubly more, and therefore artifice should be resorted to for the purpose of extorting money from him at all events. PART III: CHAPTER IV ABOUT THINGS TO BE DONE ONLY BY THE MAN, AND THE ACQUISITION OF THE GIRL THEREBY. ALSO WHAT IS TO BE DONE BY A GIRL TO GAIN OVER A MAN, AND SUBJECT HIM TO HER http://fi.wikipedia.org/wiki/Kamasutra http://www.indohistory.com/kamasutra.html ;D Otsikko: Vs: kaama-suutra Kirjoitti: Eklektikko - 15.06.2015 07:55:57 Vaikea sanoa kuinka monta kertaa Ekle on lukenut kaama-suutran lävitse, mutta hänellä näyttää olevan hieman vinoutunut/yksipuolinen näkemys ko. opuksen sisällöstä. Juu, onhan intialaisessa kulttuurissa toki se kaksinaismoralistinen patriarkaalinen roolitus: Nainen voi olla joko neitsyt, äiti/vaimo tai huora. Siinä ne vaihtoehdot ovat. Ja viimeiseen kategoriaan menevät kaikki naiset jotka toteuttavat seksuaalisuuttaan avioliiton ulkopuolella. (Ja ihan samanlainen oli Eurooppakin vielä sata vuotta sitten: Jos ns. 'kunniallisten' naisten hyvettä ja neitsyyttä vahditaan, niin jotta miehet saavat mielensä mukaan seksiä, on oltava 'huonojen' naisten luokka sitä varten. Siinä on sitten erilaisia kerroksia halvasta kadulla partioivasta kalliiseen kurtisaaniin jolla on mahdollisuus itse valita asiakkaansa. Nykypäivän Intia on edelleen tällainen.) Otsikko: Vs: kaama-suutra Kirjoitti: sideman - 15.06.2015 09:43:45 Vaikea sanoa kuinka monta kertaa Ekle on lukenut kaama-suutran lävitse, mutta hänellä näyttää olevan hieman vinoutunut/yksipuolinen näkemys ko. opuksen sisällöstä. Juu, onhan intialaisessa kulttuurissa toki se kaksinaismoralistinen patriarkaalinen roolitus: Nainen voi olla joko neitsyt, äiti/vaimo tai huora. Siinä ne vaihtoehdot ovat. Ja viimeiseen kategoriaan menevät kaikki naiset jotka toteuttavat seksuaalisuuttaan avioliiton ulkopuolella. (Ja ihan samanlainen oli Eurooppakin vielä sata vuotta sitten: Jos ns. 'kunniallisten' naisten hyvettä ja neitsyyttä vahditaan, niin jotta miehet saavat mielensä mukaan seksiä, on oltava 'huonojen' naisten luokka sitä varten. Siinä on sitten erilaisia kerroksia halvasta kadulla partioivasta kalliiseen kurtisaaniin jolla on mahdollisuus itse valita asiakkaansa. Nykypäivän Intia on edelleen tällainen.) I rest my case... ;) Otsikko: Vs: kaama-suutra Kirjoitti: Eklektikko - 15.06.2015 09:49:28 Luin alkukeväästä kirjan (kirjastosta, en muista nyt nimeä) jossa kerrottiin siitä miten naisia tuolla päin maailmaa kohdellaan, siinä oli aika hurjia tarinoita myös intiasta ja ihan 2000-luvulta: Bordelliin myydyn ja siellä tyttölapsen synnyttäneen naisen oli vaikea saada tytärtään pois bordellista kun oli itse onnistunut sieltä pakenemaan, koska tyttölapsen neitsyys voidaan myydä bordellin asiakkaalle kovaan hintaan...
AINA kun kulttuurissa on selkeä kunnialliset/huonot naiset jako ja neitsyyttä palvotaan oikein erityisesti, tarvitaan ostettavien naisten luokka, sillä eihän nyt miesten seksinsaantia millään saa rajoittaa. Neitsyydenpalvonta on erityisen ikävä ilmiö ja kirjassa siteeratut ihmisoikeusaktivisti esittivätkin, että erityisen kovia rangaistuksia tulisi säätää bordellien asiakkaille neitsyiden ostamisesta, koska tuon neitsyydenpalvonnan vuoksi tyttöjä nimenomaan myydään bordelleihin, ryöstetään jne. |