Otsikko: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 03.12.2015 17:50:12 Mitähän "tiedemiehiä" noikin on olevinaan? :P
http://www.gusp.org/pdf/LetterToWorldLeaders.pdf ??? ::) Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 04.12.2015 11:25:42 Hagelin ja kumppanit olisivat kipeästi reality check'in tarpeessa! Iso raha, mm. ase- ja lääketeollisuus pitänevät huolen siitä, että Telluksella riittää stressin aiheita maailman tappiin, koska niiden menestyksen olennaisin muuttuja lienee juurikin kollektiivinen stressi ja sen aiheuttamat vaivat kuten potentiaalisten vihollisten pelko, ahdistuneisuus, masennus ja lisääntynyt yleinen sairastuvuus. Kaiken kukkuraksi markkinatalouden yksi perusmoottoreista lienee ihmisten tyytymättömyys elämäänsä, jota tyytymättömyyttä yritämme lievittää hankkimalla kaikenkarvaista turhanaikasta krääsää. Mitä onnellisempia planeettamme ihmiset olisivat, sitä vähemmän heillä olisi tarvetta esim. sisäisen tyhjiön täyttämiseen shoppailulla. Monet muutkin tekijät lienevät ylivoimaisina kantoina kaskessa niille, jotka uskovat mm. joogalennon ryhmäharjoitusten lisäävän harmoniaa planeettamme kollektiivisessa tietoisuudessa. Niinpä Hagelinin kumppaneineen lienee turha toivoa rahoitusta projektilleen ainakaan niiltä tahoilta joihin hän vetoaa "mainoksessaan"... Toki nyt on otollinen aika joogalennon markkinoinnille, koska usko esim. siihen että ihmisen roppa muun kiinteänkin materian tavoin loppuviimeksi on "tyhjää" (aakaashaa, "eetteriä") täynnä, ei perustu enää pelkkään intuitioon kuten ilmeisesti Patañjalin aikoina (n. 200 eaa?), vaan se on ollut kiistämätön tieteellinen fakta jo sellaiset satakunta vuotta? Jokaisen, joka vähänkin tuntee hiukkasfyssaa, odottaisi olevan tästä täysin vakuuttunut. Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 04.12.2015 16:12:34 Toisaalta hindu-uskonnon ja väitetyn tieteellisyyden sekametelisoppa tuottaa ilman muuta esteitä mille tahansa heidän pyrkimykselleen. FWIW, Erwin Schrödinger, yksi kvanttimekaniikan pioneereista, oli hindufilosofian, erityisesti vedaantan diggaaja. Schrödinger stayed in Dublin until retiring in 1955. He had a lifelong interest in the Vedanta philosophy of Hinduism, which influenced his speculations at the close of What Is Life? about the possibility that individual consciousness [aatman? - sidis] is only a manifestation of a unitary consciousness pervading the universe.[brahman? -- sidis]* [16] https://en.wikipedia.org/wiki/Erwin_Schr%C3%B6dinger *ayam aatmaa (lemma: aatman) brahma (lemma: brahman) - Tämä aatman (itse) [on] brahman ("maailmansielu"). Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 04.12.2015 23:42:37 Kuuntelin erään selvänäkijän haastattelua, ennusteluja ensi vuodelle ja muutakin. Hän mainitsi ohimennen että ihmiset oppivat levitoimaan. TM joogalento taitaa olla paras ehdokas tällaisen ennustuksen toteuttajaksi.äällä Minä taas veikkaan, että Nithyaanandan oppilaat jos ketkään saattavat levitoida ekoina pitkään aikaan, ellei anekdoottisia yksittäistapauksia oteta lukuun... https://www.youtube.com/watch?v=ZOPiFCDnIks&index=137&list=PLPuYU12YRPyB91APqgwBZajuWdSysAFtN Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 05.12.2015 12:36:21 Minä taas veikkaan, että Nithyaanandan oppilaat jos ketkään saattavat levitoida ekoina pitkään aikaan, ellei anekdoottisia yksittäistapauksia oteta lukuun... https://www.youtube.com/watch?v=ZOPiFCDnIks&index=137&list=PLPuYU12YRPyB91APqgwBZajuWdSysAFtN Myönnettäköön, että ensialkuun tuo oli pikkuisen dzoukki, koska Nit(h)yaananda ei tunnu hallitsevan sanskritia juuri lainkaan, eli lukee osin ihan päin peetä joitakin sanoja* (YS III 48/49**), mutta kun kuuntelin tarkemmin, hänen puheensa staarttit tu meik sam sens! Esimerkiksi hänen käsityksensa tanmaatra'ista tuntui aluksi ihan "hevonhumpalta", mutta kun hän alkoi tarkemmin selittää, huomasin, että tuossahan on järkeä mm. oman vaatimattoman joogalentoharjoitushistoriani näkökulmasta (parafraasi: all diseasies disappear if your body gets to the tanmaatra-level during levitation...). Mielestäni tuo ilmenee jossakin määrin jo paljon ennen kuin kykenemme "lentämään"! :D (Addenda) * Esimerkiksi alkaen noin 6:45, hän lukee eka kerralla alun suunnilleen näin tata mana dsiivitam... Loppuosan osalta hän sekoilee ja lukee sen kahteen kertaan, tokalla kerralla suunnilleen oikein. Koko suutraan uudestaan lukien se menee huomattavasti paremmin: tatoo manoo-dsavitvam vikaranabhaavaha pradhaana-dsajas tsha. ** Riippuen laitoksesta... Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 05.12.2015 13:42:02 mutta kun hän alkoi tarkemmin selittää, huomasin, että tuossahan on järkeä mm. oman vaatimattoman joogalentoharjoitushistoriani näkökulmasta (parafraasi: all diseasies disappear if your body gets to the tanmaatra-level during levitation...). Mielestäni tuo ilmenee jossakin määrin jo paljon ennen kuin kykenemme "lentämään"! Vuosia sitten, kun tälläkin kylällä oli TM-keskus, kävin viikonloppuisin joogalennon yhteisharjoituksissa. Kun kotiuduin sieltä, tuntui että on liiankin rento ja "olematon" olo! Ei mitään paikka kolota ja jalatkin ovat miltei kuin kumiukolla. Sitten alkoi tehdä hillittömästi mieli kahvia. Saatoin juoda neljäkin kuppia yhteen menoon normaalin korkeintaan kahden asemesta. Se palautti tehokkaasti normaalin jännittyneen ja kivuliaan olon... ;D Hmmm....tuo voi päteä jopa kollektiivisellakin tasolla! Jos joogalennon yhteisharjoituksen vaikutus säteilee ympäristöön em. tavalla, voi olla että useimmat ihmiset eivät sitä kestä, koska ihmiskunta on tavallaan addiktoitunut sympaattiseen tonukseen (fight or flight), mistä "todisteena" on esimerkiksi kauhu- ja sotaelokuvien huima suosio? ??? Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 05.12.2015 19:26:12 Minä taas veikkaan, että Nithyaanandan oppilaat jos ketkään saattavat levitoida ekoina pitkään aikaan, ellei anekdoottisia yksittäistapauksia oteta lukuun... https://www.youtube.com/watch?v=ZOPiFCDnIks&index=137&list=PLPuYU12YRPyB91APqgwBZajuWdSysAFtN Tarkastellaampa hieman lähemmin suutraa (III 48/49), jota Nit(h)ya käsittelee videon alkupuolella: tato manojavitvaM vikaraNabhaavaH pradhaanajayash cha [HA]: Thence Come Powers Of Rapid Movement As Of The Mind, Action Of Organs Independent Of The Body And Mastery Over Pradhana, The Primordial Cause. [IT]: (49): Thence, instantaneous cognition without the use of any vehicle and complete mastery over Pradhana. [VH]: From that, the swiftness of the mind, the state of transcending the sense organs, and mastery over pradhana-the primary matrix of matter (prakrti). [BM]: From this one acquires quickness of mind, perception without the aide of the senses, and mastery over primordial matter. [SS]: (49): From that, the body gains the power to move as fast as the mind, ability to function without the aid of the sense organs, and complete mastery over the primary cause (Prakriti). [SP]: (49) Hence the body gains the power of movement as rapid as that of the mind, the power of using the sense-organs outside the confines of the body, and the mastery of Prakriti. [SV]: (49): From that comes glorified mind, power of the organs independently of the body, and conquest of nature. (tall. kesk. er...) (tato [tatoo - ilman sandhii tataH = thence, hence, from that, from this...] viittaa edelliseen suutraan: ग्रहणस्वरूपास्मितान्वयार्थवत्त्वसंयमादिन्द्रियजयः॥४७॥ grahaNasvarUpaasmitaanvayaarthavattvasaMyamaadindriyajayaH (sidis-versio: grahaNa-svaruupa-asmitaa-anvaya-arthavattva-saMyamaad indriya-jayaH) [HA]: By Samyama On The Receptivity, Essential Character, I-sense, Inherant Quality And Objectiveness Of The Five Organs, Mastery Over Them Can Be Acquired. [IT]: (48): Mastery of the sense-organs by performing Samyama on their power of cognition, realy nature, egoism, all pervasiveness and functions. [VH]: By sanyama on (their) process of perception, svarupa – essential nature, the sense of “I am”, (their) interconnectedness and nature of serving a purpose, mastery of the indriya-sense organs. [BM]: From perfect discipline of the receptive, intrinsic, egotistic, relational, and purposive functions of the sense organs, one attains mastery over them, [SS]: (48): By samyama on the power of perception and on essential nature, correlation with the ego sense and purpose of the sense organs, mastery over them is gained. [SP]: (48) By making samyama on the transformation that the sense-organs undergo when they contact objects, on the power of illumination of the sense-organs, on the ego-sense, on the gunas which constitute the organs, and on the experiences they provide for the individual, one gains mastery of the organs. [SV]: (48): By making Samyama on the objectivity, knowledge and egoism of the organs, by gradation comes the conquest of the organs.) Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 06.12.2015 01:27:41 Paramahamsa Nithyananda.jpg Born 1 January 1978 (age 37) or 13 March 1977 (age 38) Tiruvannamalai, Tamil Nadu, India[1][2] Tuo selittää, miksi Nityaananda (Ikuinen Autuus?) translitteroi nimensä "väärin" (Nithyananda) ainakin sanskritin näkökulmasta. Hän on siis ilmeisesti tamili, eikä välttämättä osaa lukea kovin sujuvasti devanaagaria, jolla sanskrit ja useimmat (ellei kaikki?) sensukuiset Intian kielet (ja ainakin nepali) tavallisimmin kirjoitetaan! Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 06.12.2015 01:31:58 Valitettavasti saattaa olla niin, että varsinkin suunnatonta taloudellisesta valtaa omaavat juutalaiset organisaatiot ja yksityishenkilöt eivät diggaa maailmanrauhasta, ellei sen aikaansaajana ole juutalainen Messias (hammashiah)... :-\ Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 06.12.2015 12:50:04 Analysoikaamme hieman seikkaperäisemmin vastaus numero 7:n sinistä sanaa manojavitvam.
Näyttää siltä, että kääntäjillä on ainakin kahdenkaltaista näkemystä siitä, mitä PJ on sanalla tarkoittanut: 1. mielen toiminnan nopeus? 2. kehon liikkuminen paikasta a paikkaan b ajatuksen nopeudella (teleportaatio)? Noh, mano-javitvam (manoodsavitvam) on yhdyssana (samaasa), koostuen se kahdesta nominista: manaH* ja javitvam. Sanan manaH (lemma eli sanakirjamuoto: manas) juuriverbi (dhaatu) on man, joka on myös sanan mantra juuriverbi: 3 man, manyate, -ti, manute , pp. {mata3} (q.v.) think, believe, [[-,]] imagine; consider as or take for (2 acc., acc. & dat., or acc. & adv. in {vat}), also refl. consider one's self as, pass for, appear as (nom. {ñiva}); think fit or right, approve of (acc.); think of, meditate on (as in prayer), intend or wish for, remember, mention, declare (acc., r. gen.); find out, invent; perceive, observe, know, understand, comprehend (gen. or acc.). Sanaa javitva(m) ei löydy ainakaan CDSL:sta, mutta sen ilmeinen kantasana on adjektiivi javin javin a. hastening, running, quick. * Obs! Muoto mano EI millään viisiin muuta sanan merkitystä verrattuna muotoon manaH! Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 07.12.2015 10:39:46 Analysoikaamme hieman seikkaperäisemmin vastaus numero 7:n sinistä sanaa manojavitvam. Saksankielisestä yoga-wikistä: Manojavin , Sanskrit मनोजविन् manojavin Adj. , gedankenschnell. Manojavin ist ein Sanskrit Adjektiv und bedeutet gedankenschnell. http://wiki.yoga-vidya.de/Manojavin Tuon mukaan adjektiivi manojavin tarkottanee ajatuksennopea. Noh, suffiksi -tva on yleinen abstraktien nominien johdin; se vastaa suomessa esim. johdinta -us, -ys sekä -uus, -yys; esimerkiksi nopea -> nopeus. Sanskritissa manojavitva voinee todellakin vastata sekä suomen yhdyssanaa ajatuksennopeus (jonkin liikkuu ajatuksennopeudella?), että fraasia ajatuksen nopeus. Kallistumme kuitenkin sille kannalle, että Patañjali on tarkoittanut teleportaatiota eli liikkumista ajatuksen nopeudella, ei niinkään sitä, että tuota tekniikkaa harjoittamalla ajatus nopeutuu... (Oli suunnitelmissa tehdä analyysista vähän seikkaperäisempi, mutta ei nyt tahdo löytyä inspiraatiota, kun polliisi ampusis anarkistia silmään värikuulapyssyllä... :-\ ) Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 09.12.2015 00:46:14 Tarkastellaampa hieman lähemmin suutraa (III 48/49), jota Nit(h)ya käsittelee videon alkupuolella: tato manojavitvaM vikaraNabhaavaH pradhaanajayash cha Ruusu-Ristin kustantamassa, William Q. Judgen käännökseen perustuvassa, rutkasti "lisäsanoja" sisältävässä suomenkielisessä laitoksessa (Patandshalin jooga-ajatelmat) tuo suutra käännetäänpi näinikkäästi: Siitä kehittyvät askeetissa kyvyt: siirtää fyysinen kehonsa ajatuksen nopeudella paikasta toiseen; ulottaa aistiensa toiminnot minne tahansa paikan tai aineen estämättä; sekä muuttaa mikä tahansa luonnon esine tai asia muodosta toiseen. :o :D Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 09.12.2015 12:23:36 Ns. lentosuutra, joka on TM:n pääasiallinen kikka kollektiivisen tietoisuuden harmonisoimiseksi,
männöö siis näinikkäästi: kaayaakaashayoH saMbandhasaMyamaal laghutuulasamaapattesh caakaashagamanam. (kaaya + aakaashayoH saMbandha-saMyamaal laghu-tuula-samaapattesh ca + aakaashagamanam) (Ääntämisvinkki: kaajaakaashajoos sambandhasañjamaal laghutuulasamaapatteesh tshaakaashagamanam.) William Q. Judgen tulkinta-käännös vuodelta 1893 tai sitä ennen: Keskittämällä järkitajuntansa ihmiskehoon ja sen suhteisiin ilmaan ja avaruuteen askeetti pystyy niin tahtoessaan muuttamaan kehonsa polariteetin, ja tämän seurauksena saa taidon vapauttaa sen painovoimalain alaisuudesta. Emme ole missään muualla nähneet tuota "kehonsa polariteettia". Alkuperäisessä suutrassa sitä ei ole, vaan laghu-tuula samaapatti tarkoittaa jotain sentapaista kuin puuvillakuidun keveyden saavuttaminen! Ultrakirjaimellinen käännös menisi jotenkin tähän tapaan: keho-aakaasha(kaksikon) suhde-sanjamasta ja kevyt-puuvilla-saavuttamisesta/samaistumisesta avaruuteen meno. Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 09.12.2015 14:31:51 Vesi ei kiahu ysiysissä! ::)
http://www.huffingtonpost.com/jeanne-ball/scientists-propose-peacep_b_8710604.html Your open letter in the Times offers an explanation of the root cause of terrorism: deep-rooted societal stress. Could you summarize? It is the overwhelming consensus of experts in the field of conflict resolution that the first stage in the emergence of war is mounting societal stress--acute political, ethnic and religious tensions among rival factions in critical hot-spots throughout the world. If these tensions continue to grow unchecked, they eventually reach a boiling point. Then they inevitably erupt in social violence: crime, war, and terrorism. If we can defuse these societal tensions before they erupt--even a little--they do not break out into social violence. Water does not boil at 99 degrees centigrade. Mihin tää lähes satavarmasti kaatuu? Noh, nykyään rauha ei ole muotia kuten kuuskytluvulla!? Siksi funtsareiksi ja joogalentäjiksi halukkaita taitaa olla perin vaikea löytää riittävää määrää, vaikka opetus olisi lähes ilmaista! ;D Hmm... olen vähän eri mieltä Hake-Jussin kanssa tuosta perussyystä. Nuoret miehet halajavat ekstriimejä kokemuksia. Kaikille eivät riitä esim. aggressiiviset joukkuepelit, kuten lätkä. Kun testosteronia tihkuvat nuoret urokset pitkästyvät liian kauan kestäneeseen rauhantilaan, he etsivät syyn sotimiseen kissojen ja koirien avustuksella? Kuten esimerkiksi https://www.youtube.com/watch?v=A6nhjnCvpHg https://www.youtube.com/watch?v=mQ-eI3jMqA4 :D Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 12.12.2015 11:08:33 Olen tulemassa siihen tulokseen, että maailmanrauhan haikailu on "pipe dream"***
ja taistelua tuulimyllyjä vastaan. Maharishi-efektistä on mielestäni niin vakuuttavaa tilastollista näyttöä (monet p-luvut luokkaa < 0,00001??**) kuin ylipäätään on mahdollista*. Kausaaliyhteyden osoittaminen lienee erittäin hankalaa ellei mahdotonta. Jos ISOA RAHAA kiinnostaisi rauhaisa maapallo, se olisi jo aikapäiviä sitten ainakin yrittänyt antaa mahdollisuuden mm. joogalentäjille näyttää, että mistä kana pissii? ISON RAHAN edun mukaista lienee pääsääntöisesti kuitenkin konfliktien ja muun negatiivisuuden täyttämä Tellus? Toki on otettava sekin huomioon, että säännöllisten joogalentoharjoitusten osanottajia voisi olla hankala löytää riittävän suurta määrää, vaikka opetus olisi ISON RAHAN kustantamaa... Niinpä antaa maailman hukkua paskaan ja luetaan me vain lehtiä! ;D (Lisäys) Tälläinenkin variaabeli lienee mahdollinen: syvämeditaatiotekniikat ja erityisesti kenties mm. joogalento (aakaasha-gamanam) saattaa tuoda ns. pintaan karmaa huomattavasti tavanomaista nopeammin. Mikäli tuo pintautuva karma on enimmäkseen negatiivista (pilotti sairastuu vakavasti, läheisille tapahtuu jotain pahaa, jne, jne), joogalentäjä saattaa ryytyä siihen, ja lopettaa harjoituksen tai ainakin vaihtaa takaisin kevyempään perusmeditaatioon? * https://www.mum.edu/about-mum/consciousness-based-education/tm-research/maharishi-effect/ “I think the claim can be plausibly made that the potential impact of this research exceeds that of any other ongoing social or psychological research program. It has survived a broader array of statistical tests than most research in the field of conflict resolution. This work and the theory that informs it deserve the most serious consideration by academics and policy makers alike.” —David Edwards, Ph.D., Professor of Government, University of Texas at Austin ** Subsequent research has confirmed the existence and the universality of the Maharishi Effect. It has become possible to lodge a prediction in advance with the police and the mayor of a city and then create the effect. This was put to the test under the careful scrutiny of a distinguished review board in 1993 in Washington, D.C. The maximum decrease in violent crimes was 23.3%. The statistical probability that this result could reflect chance variation in crime levels was less than 2 in 1 billion (p < .000000002). *** n : a fantastic but vain hope (from fantasies induced by the opium pipe); Otsikko: Vs: "Tieteellinen" ratkaisu terrorismiin?? Kirjoitti: sideman - 13.12.2015 00:34:50 Oletko muuten koskaan pannut galluppia tänne forumille siitä mitä mieltä me yliluonnolliseen uskovat olemme tm järjestön väitteistä, mietiskelymenetelmistä, hindusitoutuneisuudesta, tavoitteista, uskottavuudesta, tieteellisyydestä, merkittävyydestä yms? Tässä olisi vähän lukemistoa niille, jotka halajavat perehtyä perusteellisemmin ME-tutkimuksen tilastolliseen medotologiaan: http://www.truthabouttm.org/truth/societaleffects/critics-rebuttals/index.cfm Sattumanvaranen näyte: The issue of selection of model structure. A critic wrote that “The Box-Jenkins technique does not impose a theoretically justified stochastic structure on the data; rather it allows for extremely flexible adjustments to account for ‘noise,’ so the likelihood of finding significant correlations by chance is high.” 4, p. 750. The IPPME authors responded “...our results were consistently significant using several different methods of analysis: impact assessment analysis with multiple independent variables, cross-correlation and transfer function analysis, and the analysis of the thirteen-day experiment within an experiment.” The IPPME [International Peace Project In The Middle East ] authors addressed the issue of model structure from three different approaches, the econometric tradition, the use of the Akaike Information Criterion (AIC) as an objective means of selecting the best model, and the use of Liu’s linear transfer function approach. :crazy2: David Orme-Johnsonin (luullakseni) loppukaneetti: A Personal View: I would like to express my thanks to the critics of the research on the Maharishi Effect. If it were not for them bringing up these issues into public debate, it would go largely ignored. I think Hegel was correct that thesis-antithesis-synthesis is the inevitable process through which knowledge progresses. Certainly this is an important part of the scientific process. However, efforts to stop the debate and censor publication are not, or at least should not be, part of science. My experience is that there are many entrenched self-interest groups who use current dogma to secure their positions. But even these destructive forces further the process of evolution by forcing the creative forces to exert greater effort to overcome their barriers. I think even the would-be censors will be viewed by future generations merely as amusing examples in the history of science of what happens during a phase transition to a new paradigm. If the theory of the Maharishi Effect is correct, and in my opinion it is correct, what will ultimately defeat its critics will be that it works. In the end, we will get a just, equitable, prosperous, and peaceful world. At least that is a possibility. I hope we deserve it. |