Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Shamanismi  (Luettu 7448 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
MetalLady
Vieras
« : 13.09.2006 18:40:24 »

En tiedä kuuluuko tää tänne, mutta yritetään.....niin ja en löytänyt aihetta tästä, joten asiaan. Cool

Onko teille tuo Shamanismi tuttua?
Itse löysin itseltäni sellaisen kirjan "Sisälläsi olevan hengen voiman löytäminen" "Shamanismin Salisuudet" Tilasin sen joskus nettikaupasta Michael kirjat. En ole vielä alkanut lukemaan sitä kirjaa kunnolla, kun mulla jää usein kirjat kesken tai lukematta. Hieman olen selaillut sivuja, lukenut sieltä täältä ja mielenkiintoisia asoita se sisältää. angel
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 13.09.2006 21:32:27 »

On tuttua juu.
Suosittelen teosta nimeltä "Samanismin ja Noituuden käsikirja", jos aihe kiinnostaa. Kirjastosta löytyy.
Se on Merja Virolaisen kirjoittama, historiallis/kulttuurillinen tutkimustyö.

"Samanistisen maailmankuvan mukaan todellisuus on paikka, jota asuttavat ihmiset ja monet jumalat. Luonto sellaisena kuin sen havaitsemme edustaa jumalia ja sitä kautta ollaan yhteydessä jumalalliseen. Samaanille kaikessa, mikä on olemassa, on sisällään elävä voima, joka on jumalallinen ja kaiken läpäisevä."

"Jotkut oppaat antavat ymmärtää, että samanismissa olisi kysymys vain rauhanomaisesta mietiskelystä tai kirmailusta vihreillä niityillä. Samaanin tai noidan kutsumus on kutsu kestää sairauden, tuhon ja kaaoksen voimat, ensimmäiseksi omassa itsessään. Kyseessä ei ole pakopaikka tai pelastus, vaan kutsu antaa itsensä. Vain rauhallisesti mietiskelevällä samaanilla ei olisi ollut mitään virkaa yhteisössä, jolle todellisuus oli raakaa taistelua eloonjäämisestä. Samanismissa/noituudessa pyritään harmoniaan, mutta se ei tule valmiina."

"Vaikka en usko, että kukaan meistä voisi toimia samaanina, pidän sen sijaan noituutta, tietäjyyttä ja parantajuutta mahdollisina. Samoin uskon, että monet niiden ajatusmaailmaan liittyvät piirteet olisivat tervetulleita: voimme etsiä itsestämme ja elämästämme puolia, joita voimme kutsua jumalallisiksi, voimme etsiä naisellisten ja miehisten voimien tasapainoa, voimme palauttaa käsityksen luonnon pyhyydestä sekä pyrkiä toimimaan sen puolesta eikä sitä vastaan."

Olen Virolaisen kanssa pitkälti samoilla linjoilla. Samanismi on mielestäni sellainen "peruskattila", josta voi hämmentää ja soveltaa nykypäivään. Sellaisenaan se käy enää lähinnä taiteeseen ja transsimatkaan.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
enska
Vieras
« Vastaus #2 : 13.09.2006 21:48:57 »

Juu..mulla toi Virolaisen kirja on hyllyssä myös..

Yksi ns.omaelämänkerrallinen opus aiheesta on Olga Kharitidin Kultavuorten shamaani. (Castanedaa voi ahmia minkä haluaa..)
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 13.09.2006 21:56:48 »

Kun olin rentoutusterapeutti-koulutuksessa joku vuosi sitten, niin monet metodit oli suoraan Castanedan oppeja! Tunnistin heti, olen ahminut aikoinaan kaikki castanedat. Varsinkin yhdellä vierailevalla kouluttajalla, joka oli mielestäni täydellinen nykypäivän samaani.. Upea opettaja.

Että kyllä se samanismi jyllää vielä monessakin paikassa, kun oikeen tarkkaa katsoo  Wink
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 14.09.2006 13:00:53 »

Minulla on myös tuo yksi mainitsemasi Shamanismin salaisuudet kirja. Shamanismi on kyllä muutenkin "menneisyydestä" tuttua.  Wink
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 14.09.2006 13:50:10 »

jopa Zeus kunnioitti Hekatea,
Hekate on kotonaan hämärän vyöhykkeellä,meediona,joka toimii välittäjänä näkyvän maailman ja henkimaailman välillä.
Hän saattaa olla selvännäkijä tai nähdä sielun silmin,tai hän saattaa nähdä näkyjä.Hänellä saattaa olla intuitiivisia,yliaistillisia keinoja hankkia tietoa.Hän voi ymmärtää unien ennakoivia merkityksiä.
Hänen aikansa on hämärän hetki,kynnysvyöhyke,jonka kautta siirrymme päivästä yöhön.Kolmen tien risteyksessä kysy Hekatea...(Jumalattaren aika)

tuli vaan mieleen..
tuolla se oli akilleen kantapäätä vastapäätä..
vaikka Afrikassa
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #6 : 14.09.2006 15:49:10 »

Kerroin jo tuossa eräälle hyvälle ystävälle, joka on täällä jäsen, että löysin sellaisen ihanan lauseen, kuin "Kysy kiveltä lupaa, jos aiot poimia sen" Sen kun eka kerran luin, niin se jotenkin oli, niin söpöä jäädäkseen mieleen. Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 17.03.2009 13:44:36 »

Olen vasta tutustumassa Shamanismiin ihan kunnolla. Kirjatkin ovat hakemista vailla kirjastosta. Liittyy niin myös meidän Suomen Lappiin smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: