Unessani olin englannissa, Gamebridgessa.
Keväällä oikeasti kävin tuolla eräässä henkisessä keskuksessa vierailulla.
Ja keskuksen sijainti "Pelisillalla" on kuin ihmisen sijainti ikuisuuden jatkumolla,
joka ei tule mistään eikä johda minnekään muualle
kuin missä jo olemme olemistamme.
Nyt tuossa unessa vanhempani olivat ostamassa taloa, jonka totesin olevan sama talo,kuin missä keskus oli(jossa keväällä olimme.)
Unessani kuitenkin tuo talo oli hyvin rähjäinen,seiniä puuttui, ja talon sisältä virtasi vettä.
Vesi, vanhin voitehista, silaa menneisyyteen...
(kehityksen tila, joka keskeneräisyydessään näyttää rähjäiseltä ja rikkonaiselta)
...sijaa tulevalle.
Epäilin kannattaisiko sitä ollenkaan ostaa (tässä vaiheessa olinkin jo itse ostamassa,vaikka alunperin vanhempani olivat ostamassa, nopea kasvu itselläni unessa lapsesta aikuiseksi
)
Vanhempasi olivat se osa sinua tuossa ajassa,
joka ilmentää pysyvyyttäsi.
Kasvoit lapsesta aikuiseksi eli otit oman paikkasi aika-avaruus-kohdassa,
jossa läsnäolosi oli tuolloin ollut vasta pilkkeenä esivanhempiesikin silmäkulmassa.
Kiipesin talon sisälle,ja katselin paikkoja, aivan selvästi muistin mitä oli siellä keskuksessa missäkin kohdin.
Sitten ajattelin,että koska se oli niin hyvässä kunnossa "tulevaisuudessa" se talo,niin uskallan sen ostaa rähjäisyydestä ja vedestä huolimatta.
Sinulla on tuntuma kokonaissuunnitelmaan, joka ei ole vielä ilmentynyt läheskään siinä muodossa kuin mitä sielunsilmin jo havaitset.
Juuri kokonaisnäkemys luo varmuutta ja optimismia kehityksensä eteenpäinviemiseen tässä ajallisuuteen ankkuroitumisemme kolmiulotteisuudessa.
Kuljin myös siellä kaduilla, ja muistin mitä oli "tulevaisuudessa" ollut missäkin kohden.
Useita katuja sieltä puuttui, niiden paikalla oli vain peltoa, pieniä niittylämpäreitä.
Kuljin lasteni kanssa, unessakin olivat jo aikuisia, ja kerroin heille mitä missäkin sitten tulevaisuudessa on.
Kommunikointi oli sellaista,että kun kerroin he näkivät.
Päätimme ostaa talon.
Ajattele, kuinka jokin suuri mestari, kuten Jeesus, kulkee tiettynä aikavälinä ihmisten keskuudessa ja uskoo heihin, koska kykenee itse näkemään heidän olevan tulossa siihen kehityskohtaan, jossa itse jo on.
Ja niin kuin itse edellä jo tulit
ikuisuutesi läsnäolemisen pisteestä
havainnoimaan tuota menneisyyden hahmoketta,
myös lapsesi, "nuolina kauttasi ammutut",
tulivat "täynnä ikäänsä" eli ikuisuudestaan käsin
silmäilemään tuota ajallisuuden kangastusta.
Päätitte ostaa talon eli varata sen tulevaisuudeksenne maan päällä mahdollisen tapahtumisen valikosta.
Kuitenkaan tämän merkitsemättä sitä, että "näin tulee tapahtumaan",
koska tapahtuminen etenee suoraviivaisesti unimaailmassa.
Yhtäkkiä olin jossakin monikerroksisessa rakennuksessa, jossa oli useita huoneita joissa annettiin erilaisia vaihtoehtohoitoja.
En tuntenut tarvitsevan mitään hoitoja,mutta eräässä huoneessa kiinnitin huomion esineisiin. nyt en edes muista mitä ne olivat, mutta ajattelin ostaa sellaisen,kun hoitaja sanoi sen olevan minun omani, ei minun tarvitse sitä ostaa.
Osana laajempaa tapahtumisen kudelmaa sinusta tulee ei vain omien päätöstesi mukaisuutta vaan suuremman päätöksenteon piirtymää.
Ollen kuitenkin aina itse oman luontisi, so. maailmankaikkeutesi, keskus
- eli ei ole vierasta ja muukalaisuutta olentasi piirissä.
Voit ostaa vain sitä, minkä kuvittelet olevan irrallaan itsestäsi.
Tähän myyntiliikkeeseen voi perustaa kokonaisia elämäntodellisuuksia,
vaikka kyse onkin unesta - riippuvaisuuden matkasta irtipäästämiseen.
Tämäkin rakennus oli tuttu,ja liittyi tuonne kevään matkaan.
Siihen uneni loppui kun etsin ulosmenotietä,halusin mennä vielä katselemaan niitä vanhoja katuja ja muistelemaan mitä niissä tulee olemaan.
Yllätys on se, että mitä ihminen valitsee, sitä hän valinnoi uudelleen.
Siten historiaa ei voi toistaa menettämättä otettaan läsnäolostaan.
Ainoastaan mielensairauksissa pysyvyys näyttää näennäisen itseään toistavalta.
Terve mieli muuntuvassa viitekehyksessä - kuten unesi verrattomuudessa.
Enpä ole ennen menneessä seikkaillut,ja "nähnyt" tulevaisuutta.
Talot kuvaa minua,ja vesi tunteita, mutta mitä muuta...
Näin se Ikuinen Itse toimii tietoiseksi tulleena ihmisessä.
Talo kuvastaa rajautumaa ihmisolemukseen,
mutta vesi parantaa tilan
eli "para" (= takainen) + "antaa" = saattaa tulevaiseen,
siihen, mitä on kehkeytymässä esiin.