Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä tekee kodista kodin?  (Luettu 14142 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #15 : 02.03.2006 09:56:49 »

Kodistani tekee minun kodin omat tavarat, omanlaiset kalusteet, ehkä jopa se oma haju/tuoksu.

Asun kerrostalo-osakkeessa keskustassa, mutta tämä paikka on aivan huippu.
Kesällä on kiva, kun muutamassa minuutissa on torilla. Siellä on kiva hankkia tuoreita lähi-alueen kasviksia ja juuri aamulla nostettuja perunoita.
Ja toisaalta tässä on luonto aivan äärellään.
Aivan mahtavat ulkoilualueet, jossa polku tuolla luonnonhelmassa ja Pyhäselänrantamilla sekä metsässäkin välillä kiemurtelee.
Ja hiihtoladut lähtee ihan korttelin päästä....
On venesatama lähellä, jonne on mukava mennä katselemaan, kun keväällä ihmiset kunnostavat paattejaan kesäkauteen.
Ja kävelymatkan päässä on myös aivan ihastuttava siirtolapuutarha-alue,
jossa myös käyn haaveilemassa ja kuvittelemassa, millainen itse olisin pikkumummona, joka kesät pitäisi kunnossa omaa pientä mökkiään ja tonttia... smitten

Se mistä lisäksi  haaveilen, olis oma kesämökki.
Sellainen hyväkuntoinen, jossa ei haise home ja kosteus. Hyvä rantasauna ja se tulisi olla ison järven rannalla.
Ja se olisi puolentunnin ajomatkan päässä tästä kodistani.
Koska sitä omaa rauhaa kuitenkin osake-asujana kaipaa.

Hmh, no tuo haave on aika vaikea toteuttaa, mutta toiveessa on hyvä elää!
tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #16 : 15.09.2009 21:31:58 »

omat tavarat ja rakkaat ihmiset ja koira.

oma koti kullan kallis smitten
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371


Säh!


Profiili
« Vastaus #17 : 16.09.2009 19:36:57 »

Varmaankin se, että kodin saa sisustaa mieleisekseen ja oman tyylin mukaan. Auttaa ainakin minulla paljon, vaikkei asuinpaikka niin ihanne olisikaan.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #18 : 20.09.2009 23:48:09 »

Tiedättekö mistä löytyisi värikkäitä intialaistyylisiä sisustusjuttuja?Indiskassa kävin jo ja siellä on opiskelijalle liian kallista.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 21.09.2009 02:10:47 »

Kotini on siellä (asunnossa) missä on minun hammasharjani, passini, rahani+luotto/pankkikorttini,
sänkyni, tyynyni,peittoni, suihku, vaatteet ja olen turvassa. angel

Siitä on sitten hyvä rakentaa lisää. Smiley
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #20 : 21.09.2009 10:54:08 »

Olen sen verran rajoittunut, että minusta kotona pitää olla puhdasta ja siistiä. Tunnen ahdistusta, jos paikat ovat sekaisin tai ilma on ummehtunut tai on likaista. Siksi siivoan tunnollisesti joka lauantai, vaikken nyt lattioita joka viikko enkä joka kuukausi pesekään.

Siitä huolimatta kotonani on tilaa kissan kulkea vapaasti ja nukkua vaikka vaatekaapissa tai kirjahyllyssä (sen lempipaikkoja). Matot kissa saa vapaasti juosta kasaan ja karvaahan siitä lähtee, mutta kissa on minulle tärkeä.

Jollakin tavalla kodeistani on aina tullut "minun näköisiäni" vuosien kuluessa. Siellä on hyvin voivan näköisiä viherkasveja, tauluja, paljon kirjoja ja joitakin pikkuesineitä, mutta ei liikaa, koska en ole krääsän kerääjä. Asunnossani kuuluu joskus klassinen musiikki tai gospel, siellä tuoksuu kahvi tai tee ja siellä on tilaa hengittää ja vapaus olla ja yleensä hyvin hyvin hiljaista (jotta kuulen omat ajatukseni).

Minua ei häiritse kerrostalon järjestyssäännöt tai se että kuulen vessanvetämisen yms. ääniä naapureista.

Lemmikki
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371


Säh!


Profiili
« Vastaus #21 : 23.09.2009 20:05:06 »

Olen sen verran rajoittunut, että minusta kotona pitää olla puhdasta ja siistiä. Tunnen ahdistusta, jos paikat ovat sekaisin tai ilma on ummehtunut tai on likaista. Siksi siivoan tunnollisesti joka lauantai, vaikken nyt lattioita joka viikko enkä joka kuukausi pesekään.

Kyllä minäkin aika tarkka olen siisteydestä, varsinkin keittiön [ja WC:n!] tulisi olla puhdas - tosin olen saanut siedätyshoitoa, kun asun poikaystävän kanssa (tai avomieshän se jo tässä vaiheessa on), joka on oikea sottapytty-Jousimies. On hän kyllä parantanut tapojaan, mutta silti, kyllä minä aika usein joudun keittiön tasot ja pinnat pyyhkimään, kun herra läikyttelee mehua tai tiputtelee jauhoja (juu, hän myös kokkaa paljon  Undecided)..

Muuten olen kotiutunut kerrostalokämppääni parissa viikossa (nyt oon asunu täällä noin 1 kk), vaikka olen aina asunut maalla omakotitalossa. Kämppä on ihanan tilava ja muutenkin ihan hieno, ja minulla on aivan mahtava oma huone - kun poikaystävä nukkuu olkkarissa kun kuorsaa. Ihan hyvä ratkaisu, kun kumpikin kuitenkin tarvitsee omaa tilaa...
« Viimeksi muokattu: 23.09.2009 20:07:31 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #22 : 29.09.2009 23:34:45 »

Koti on ehdottomasti sellainen paikka missä saa olla rauhassa!Jukoliste nuppi hajoaa,jos ei saa omaa rauhaa..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #23 : 01.02.2014 22:59:13 »

Rauhallinen ja miellyttävä ympäristö, pieni "kylä" tai kylätyyppinen paikka.
Paljon vihreää, luontoa.

Asunnossa hyvät energiat.
Paljon kalusteita, jotka noudattavat omaa makua.
Tilaa elää ja rauha naapureilta. Cheesy
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: