Minä olen alkanut muutama vuosi sitten näkemään enne unia ja koen myös etiäisiä melko usein. Esimerkiksi kun koiramme karkaa, jossakin vaiheessa (ehkä tunteja karkaamisen jälkeen) tulee tunne, että pitääpä käydä katsomassa ovella että joko se on tulossa. Yleensä ei mene kymmentä sekuntiakaan kun koira kipittää kotiin jostain kulman takaa.
Unista osaan aavistella enneunta, jos siinä vierailee henkilö joka ei ole ollut mielessäni viimeaikoina tai jos siinä on henkilö, joka on olut mielessäni mutta joka tekee jotain outoa. Esimerkkinä yksi nettituttavuuteni, josta en paljoa tiedä vielä, vähän ollaan vasta juteltu ja harvoin "nähdään". No yksi ilta juttelin hänen kanssaan messengerissä myöhälle yöhön ja seuraavana ylönä näin hänestä unta. Kaverini kertoi unessaan jostain Annista. Unessa yritin vaihtaa puheen aihetta, sillä minä en tuntenut ketään Annia eikä siis kiinnostanut.
Pistin aamulla viestiä kaverilleni ja kerroin unesta. Hän pisti takaisin, että hänen siskonsa nimi on Anni aj että hän aikoo tavata sen sinä päivänä.
Uneni ovat siis tuon tyyppisiä, eli en varsinaisesti näe tapahtumia tms, vaan jotain vihjeiden tyyppistä tms.