Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: KYSYMYKSIÄ kvinkunsista ??  (Luettu 3302 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Liekku
Astroholisti

Profiili
« : 19.07.2007 09:21:35 »

Kuinka voimakas on  aspect_ssx ja  aspect_inc, vaikutus ?

Miksi näitä ei näy tällä kartalla, - mutta transiittilistalla näkyy?  Undecided

tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 21.07.2007 20:30:26 »

Kuulostaisi siltä, että syntymäkarttasi planeetat eivät tee kyseisiä aspekteja keskenään. Ainakin kvinkunssin pitäisi näkyä, jos se kartalta löytyy; itselläni on  mars aspect_kvi venus. Kvinkunssia ei siis tarvitse huomioida syntymäkarttasi tulkinnassa, ainoastaan transiittitulkinnassa. Planeettojen liikkuessa taivaankappaleet ennen pitkää tulevat ko. asemiin syntymäkarttasi tekijöiden kanssa.

Käsittääkseni eri tulkitsijat painottavat hiukan eri aspekteja. Itse en pidä kvinkunssia ns. perusaspektina, mutta syvällisemmässä tulkinnassa se tottakai vaikuttaa.

Juhani Nummela kirjoittaa kvinkunssista:
"Kvinkunssi on kasvattava aspekti. Sen sanotaan tuovan kireyttä ja stressiä aika ajoin. Se on ärsyttävä ja viivästyttävä aspekti, mutta antaa runsaasti työskentelyenergiaa. Se kasvattaa itsenäistä ajattelua ja henkistä tietoisuutta omasta tunne-elämästä. Kvinkunssiin liittyy usein psykosomaattisia terveysongelmia. Se on luonteeltaan psyykkinen, fyysinen tai seksuaalinen. Ihminen on hyvin helposti vioista ilmoittava, nariseva tyyppi, joka haluaa saada aikaan korjauksia ja parannuksia vitkastelematta. Täydellisyyteen pyrkivä. Haluaa muuttaa tai poistaa vaivaavat asiat."

« Viimeksi muokattu: 21.07.2007 20:54:33 kirjoittanut *Minerva* » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Triton
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 12.08.2007 17:52:47 »

Esim. Astrolog 5.40 ei osaa näyttää kvinkunsseja nataalikartalla jos ei vartavasten valitse Setting/Aspect settings... > Unrestrict All.

Itselläni on  saturnus venus aspect_inc pluto ja  merkurius aspect_inc pluto. Tuosta em. hässäkästä muodostuukin minulla sitten Yod.

Narina, valittaminen ja täydellisyyteen pyrkiminen kuulostaa kovin tutulta...

uglystupid2
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Yussra
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 14.08.2007 22:24:47 »

Grin Voi kauheeta, mä on aina valittanu kans ku yodi ei avaudu, mutta voin yhtyä edelliseen puhujaan sanoin:

Narina, valittaminen ja täydellisyyteen pyrkiminen kuulostaa kovin tutulta...

uglystupid2

Mulla kolme vinksua  pluto  aspect_kvi  chironneptunus  aspect_kvi  chiron ja  uranus  aspect_kvi  kuu
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: