Kyllä mun nähdäkseni kaikki huoneet ovat yhtä tärkeitä - perinteisesti katsotaan huoneen hallitsijaa eli voi katsoa, mikä merkki on tyhjän huoneen kärjellä ja mikä planeetta sitä traditionaalisesti hallitsee (Saturnus - Kauris ja Vesimies; Jupiter - Jousimies ja Kalat; Mars - Oinas ja Skorpioni; Aurinko - Leijona; Venus - Härkä ja Vaaka; Merkurius - Kaksoset ja Neitsyt ja Kuu - Rapu). Katsotaan siis huonehallitsijan sijainti, missä huoneessa se on.
Ajattelisin, että huone ja sen kärki ilmaisee jotain tarvetta, esim. raha (2), koti (4), kumppani (7), ura ja asema maailmassa (10) jne., huoneen hallitsijan oma huonesijainti kertoo, mitä kautta tätä tarvetta lähdetään toteuttamaan. Esim. seiskahuoneen hallitsija kolmoshuoneessa kertoo, että kumppani voi löytyä esim. omien sisarusten kavereiden parista (näin on käynyt mm. mulle nuorena), koska kolmoshuone liittyy sisaruksiin. Käytän itse tässä sideeristä eläinrataa, joka on merkkihallitsijoiden suhteen hyvin ratkaiseva tekijä, ja huonesysteemillä on myös paljon merkitystä etenkin näin pohjoisilla leveysasteilla. Itse käytän joko Regiomontanusta tai Alkabitiusta, en ole täysin päättänyt vielä.
Mutta jos huoneiden tyhjyys ahdistaa, niin taivaalta löytyy 10 000+ asteroidia, varmasti löytyy mötikkä joka huoneeseen