Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Avioero  (Luettu 5079 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Exx
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« : 21.02.2009 13:05:42 »

Voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä tietä kannattaisi lähteä kulkemaan? Olen mielessäni ajatellut että haluaisin jäädä vanhaan taloomme asumaan. Nyt kuitenkin tulee koko ajan vastoinkäymisiä ja olen epätietoinen onko ratkaisuni sittenkään oikea. Muutenkin olen aivan hukassa mitä voisin tehdä ja mistä se uusi elämä löytyy? Kiitos jos joku vaivautuisi minua auttamaan.
tallennettu
hartta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #1 : 21.02.2009 13:15:47 »

Hei!
Itse erosin kolme vuotta sitten! Eroprosessi oli pitkän harkinan tulos ja olin helpottunut ku pystyin sen tekemään. Jäin yhteiseen asuntoomme ja otin ison lainan,sillä tunsin hyvin vahvasti,että en saa päästää asuntoa käsistäni. Siihen ratkaisuun olen ollut tyytyväinen ja ylpeä itsestäni! Kerrankin olin rohkea ja uskalsin luottaa vahvasti tuntemuksiini! Näin mulla! Toivon kaikkea hyvää sulle! Kuuntele itseäsi ja tuntemuksiasi ja luota niihin! Smiley
tallennettu
Exx
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #2 : 21.02.2009 14:02:48 »

Kiitos tuestasi hartta. Yritän kyllä kuunella itseäni, mutta tilanne on vaan niin sekava että en enää tiedä mitä haluan. Tuntuu vaan siltä että jokin suurempi voima estää minua toteuttamasta tätä päätöstä. Nyt kun työpaikastakaan nykypäivänä ole varmuutta ja asuntojen hinnat saattavat romahtaa jos paikkakunnan työpaikat häviävät. En oikein tahdo jaksaa enää millään. Olen aivan loppu tästä murehtimisesta. Cry
tallennettu
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #3 : 21.02.2009 15:20:27 »

Hei Exx!

Ymmärrän ahdistuksesi oikein hyvin, itse erosin viime elokuusa. Ikävä kyllä ainut ratkaisu asiaan on sinulla itselläsi ja löytyy ainoastaan sisintäsi kuunnellen. Heti helpottaa kun ratkaisu on tehty, siis ero/jatkamispäätös. Keskity ensin siihen, ja vain siihen, punnitse itsesi kannalta jatkamis-/eroamisvaihtoehtoa pelkästään siitä näkökulmasta, kumpi aiheuttaa vähemmän ahdistusta, miettimättä asumis-, tai muita kysymyksiä.

Kun tiedostat kumpi vaihtoehto on SINULLE parempi ja teet ratkaisun sen pohjalta, yhtäkkiä huomaat, että sinulla on voimaa, kykyä ja halua järjestää nuo kaikki muut asiat. Ja ne hoituvat, yksi pulma kerrallaan palaset loksahtelevat paikalleen.

Itse sain rauhan mielelleni heti ratkaisun tehtyäni ja siitä kerrottuani läheisilleni. Kaikki muu on järjestynyt ja mieli on tyyni ja ratkaisu oli ainut oikea.

Voimaa ja jaksamista!
-maukka-
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
Exx
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #4 : 21.02.2009 18:22:30 »

Kiitos maukka ymmärrän hyvin että tiedät mistä on kyse. Avioero tulee se on selvä päätökseni olen tehnyt. Mutta yhteisen omakotitalon lunastus itselleni on vaikea päätää. Vaatimukset kun koko ajan kasvavat entisen puolison taholta. Kumpa olisi se kristallipallo josta katsoisin...............
tallennettu
Maukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #5 : 21.02.2009 22:31:39 »

Heip taas,
onko teillä käytössänne ulkopuolinen osituksen tekijä. Me käytimme pankin lakimiestä, joka hommasi arvioinnit ja tutki asiat verottajan ja pankin näkökulmasta, sen lisäksi että oli puolueeton arvioimaan, että homma menee tasan, eikä kumpikaan koe vääryyttä.

Useinhan erotilanteessa jompikumpi osapuoli käyttää omaisuudenjaossa ositusta vielä koston ja vallan elementtinä ja haluaa tarkoituksella vaikeuttaa suhteesta irrottautumista. Eli ehkä hän (ex puolisosi) vielä yrittää roikkua sinussa viimeisillä keinoilla, jotka ovat mahdollisia, eikä osaa päästää irti.
Tilanteessa on oma valoisa puolensa siinä, että asuntojen hinnat ovat laskussa ja jos hän pitkään venkoilee, on hänelle maksettava osuutesi pienempi, arvio kun tehdään sen hetkisen arvon mukaan.
Ymmärrän kyllä miten raskasta on, kun asiat ovat kesken ja pyörivät mielessä.

-maukka-
tallennettu

– Nousin mäelle ja levitin käteni tuulen tulla.
Puhalla minusta viimeinenkin seitti,
että olen avoin uusille. – M.A.
Exx
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #6 : 22.02.2009 09:32:05 »

Terve taas. Ulkopuolinen asian hoitaja on kyllä käytössä. Tarkempia yksityiskotia en voi tänne palstalle kirjoittaa. Vaikka haluaisinkin Huh
tallennettu
hartta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.2009 12:47:21 »

Heipsan...taas!
Muistathan, että sinäkin voit myydä asunnon jos elämä käy taloudellisesti hankalaksi sen takia. Luota vain itseesi, sillä sinä tiedät ja tunnet mikä on sinun kannaltasi paras ratkaisu! Rohkeita päätöksiä ja iloa elämääsi!
Toivottelee hartta
tallennettu
Exx
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #8 : 22.02.2009 13:59:33 »

Kiitos tukenne tuntuu hyvälle smitten Tästä tunteestakin olen onnellinen koska se on nykyään niin harvinaista herkkua. Yritän saada uuden elämäni kuntoon, vaikka vaikeaa se on.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: