Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: UNIKO? Vai mitä ihmettä!!  (Luettu 2553 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mire
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 24.05.2008 19:54:48 »

Nyt tuli mieleeni, että näin tässä noin vuosi sitten aivan kamalan "unen".
Olin yksin asunnollani ja menin nukkumaan. Vajosin siinä unten maille ja jonkin aikaa olin nukkunut, kun näin jotain sekavaa unta päivän tapahtumista toisiinsa sekoittuneena ja yhtäkkiä unessa tunsin, että nyt ei kaikki ole kohdallaan ja tuli hirveän ahdistava olo, sellainen etten meinannut saada henkeä. Lips Sealed

Olo paheni koko ajan, niin että tuntui kuin jokin painaisi minua hirveällä voimalla koko ajan voimakkaammin ja voimakkaammin. Muu hälinä ympäriltä sumeni ja tunne meni niin pahaksi että yritin avata silmäni herätäkseni. Mutta silloin silmien avaaminen oli hyvin vaikeaa, tunsin kuinka joku/jokin panoi minua aivan lyttyyn sängyssäni ja kun yritin vastustaa, niin korvissa yltyi sellainen hyvin voimakas kohina ja paine. Yritin huutaa, mutta en saanut mitään oikeaa ääntä aikaiseksi. Silmät sain raolleni jotta vaivoin näin, että olen omassa sängyssäni ja omassa huoneessa, mutten voi nousta. Sumeus peitti näkökenttääni, korvissa huusi hirveä kohina ja henki ei oikein kulkenut kun se paine vain kehoni päällä paheni. Viimein sain pyristeltyäni itseni tästä olotilasta ja taakka hävisi päältäni. Sängyn jouset olivat aivan lytyssä ja sydän hakkasi miljoonaa ja olin aivan hiestä märkä ja kauhuissani. En tiedä mitä tämä oli! En saanut juuri nukutuksi enää tänä samaisena yönä... buck2

Onko kenelläkään kokemusta tai selitystä tällaiselle?? idiot2
tallennettu

-Hyvät ajatukset ovat pieniä enkeleitä, lähetä niitä.-
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 24.05.2008 20:19:11 »

mire, kuulostaa ihan unihalvaukselta...
Eli sellainen tila unen ja valveillaolon rajalta, kun tajuaa vielä olevansa hereillä mutta on ihan jähmeä, ei pysty liikkumaan tai tuottamaan ääntä... Herättää voimakasta pelkoa ja ahdistusta..
Itsekin olen noita kokenut joskus stressaantuneita aikoina.. Ja herään kanssa ihan hiestä märkänä, sydän hakkaa ja hyvä etten hyperventiloi... Grin Ihan normaali ilmiö tämä kai on.

Luulenpa ja muistelisin että foorumilla on tästä muutama topicci jo aiemminkin ollut..
Laitappa hakusanaksi unihalvaus niin löydät varmasti juttua.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: