vähän ap:stä sivuun mutta jos oisin itse saanut kasvattaa itseni, oisin kotiopettanut itseäni.. tai vienyt jonnekin balille siihen kouluun, jossa tavoite on ohjata lasta löytämään sydämensä tarkoitus ja löytää sille mentori oli toiveissa eläinkuiskaus tai puutarhuruus.
mun sisäinen lapsi vaakamaisine joka suuntaan taipuvuuksineen meni muka-niin-hyvässä peruskoulussamme niin hajalle että oli henki lähtä. eikä es koulukiusattu ja olin huippuoppilas.. joka toki oli kontrasti, jonka oon ennen syntyä valinnu lähtäkseni ny myöhemmin päinvastaseen suuntaan.
itse asiassa mulle ei peruskoulusta ollu käytännössä tietotasolla mitään hyötyä- onneksi osasin mennä siten et ennen koetta opettelin kaiken ulkoa ja unohdin sitten heti jälkikäteen
, mutta hukkan heitettyä hyvää aikaa se oli. ihan hassua että ihmisiä jotka on lähtökohtasesti lahjoiltaan erilaisia yritetään perusasioiden (kuten lukemaan oppimisen, jota sitäkään ei kaikki tartte) jälkeen tyrkyttää samaan suuntaan mieltäen että on olemassa joku "normi" tai "sivistystaso" joka pitäs kaikille opettaa
me ollaan niin barbaareja näissä hehe.
en tiedä nykytilanteesta, kai ne parhaansa tietysti yrittää.