Ei haittaa, vaikka ollaan kiinalaisella areenalla ja jatkamme puhetta siitä voimasta, mikä joskus sisimmästämme nousee. Minä en ole koskaan ymmärtänyt meidän suomalisten kapea katseisuutta, sillä täällä kun jokainen oppikunta pyrkii puolustamaan kovapäisesti omaa reviiriään. Itselläni löytyy hyllystä kiinalaisen lääketieteen oppikirja, suomalaisen kansanparannuksen oppikirja ja feng shui oppaat parannuksesta ym. Ihme kyllä kaikissa on paljon samoja asioita, joten jossain on se alkulähde josta kaikki oppisuunnat ovat ammentaneet tietonsa. Kyllä meidän jokaisen pitäisi oppia katsomaan asioita laaja-alaisemmin ja uskaltaa rohkeasti haka apu ja parantava voima omasta itsestämme.
Tosi rakkaudesta ja voimasta tulee mieleen tuttavan kertomus sota ajalta äidistään, kun he pakenivat sotaa evakkona niin puu kaatui hänen sisaren päälle. Äiti siitä paikasta hätääntyi ja nosti kuulemma puun päältä pois ja kantoi n.10 kilometriä toista lasta sylissä ja toista reppuselässä. Tuttava on kuulemma aikuisena kokeillut ja ihmetellyt, että mitenkä äiti nosti niin ison puun, kun hänkään ei sellaista saa kunnolla siirrettyä.
Meillä suomalaisilla on yllättävän paljon riippuvuus suhteita toisiimme, kun niin usein kuulee parisuhteissa toisen osapuolen uhkaavan toisen vuoksi itsensä tappaa. Niinpä kyseessähän ei ole rakkaus vaan valtapeli, joka loppujen lopuksi ei johda mihinkään hyvään.
Sinä metsätonttu toimit hienosti sisäisen voimasi mukaan, vaikkakin valitettavasti niin moni muu nainen ei uskalla sanoa samoin vaan kärsii valtapelistä, jota joku kehtaa nimetä rakkaudeksi.
Ihmeellistä. Ei mikään viesti olisi voinut hänelle mennä paremmin perille. Toivotan kaikille rauhallista ja sopuisaa elämää. Rakastakaa itseänne ja elämää. Nautitaan elämästä arvokkaana lahjana eikä eletä muiden elämää tai anneta muiden elää meidän elämää. Jokaisella meistä on persoonallinen käsikirjoitus elämälle, jonne on piiloitettu aarrekartta, jonka toivottasvasti jokainen löytää. Minä olen löytänyt omani, seikkailu jatkukoon.