Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millainen Sinä todella olet?  (Luettu 6629 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti

Profiili
« : 30.08.2008 10:00:14 »

Sangviinikkoa kuvaa lämpö, keveys ja vilkkaus. Hän on vastaanottavainen ja hän reagoi ärsykkeisiin tunteella. Sangviinikko ei varsinaisesti ajattele tai mietiskele, vaan hän on harkitsematon, pinnallinen ja välitön. Hänellä on tapa ajatella ääneen, ja sanat tulevat nopeasti ja helposti. Sangviinikolla on kyky elää nykyisyydessä ja tunteella. Hän ymmärtää toisten tunteita, ajatuksia ja harrastuksia. Sangviinikko on viehätysvoimainen, hellä ja tunteellinen. Hän on avoin ja nauttiva ja hän elää Hallesbyn mallin mukaan rikasta elämää. Huonoina puolina häneltä voidaan mainita ailahtelevuus, pinnallisuus ja epäluotettavuus.

Melankolisuus on synkkyyttä, raskautta ja surullisuutta, noin vahvasti ilmaistuna. Hän on tunteellinen, kuten sangviinikko, mutta samalla sulkeutunut. Hän ei ota vastaan monia vaikutteita. Melankolikolla ajatus käynnistyy yhtä aikaa tunteen kanssa. Melankolikko on ajatteleva. Hän ottaa vastaan harvoja vaikutteita, mutta kokee ne sitäkin voimakkaammin. Tämä määräytyy siitä, mitkä vaikutteet koskevat häntä itseään. Hän on kärsivä luonne ja perusteellinen pohtija. Melankolikon tunne-elämä on hieno ja rikas, hän on syvä ja perusteellinen kaikessa. Vahvoja puolia ovat uskollisuus ja luotettavuus. Huonoja puolia ovat itsekeskeisyys, pitkävihaisuus, sulkeutuneisuus, ärtyneisyys, pessimismi, ylpeys, passiivisuus, epäkäytännöllisyys ja epäröivyys. Melankolikko ei ole kiireinen, mutta häneen voi luottaa.

Koleerikko on kuuma ja kiivas. Hän on tahtoihminen, koleerikolle vaikutteet kohdistuvat ensimmäisenä ja vahvimmin tahtoon. Koleerikko on nopea päättämään ja ryhtymään toimintaan. Hän on käytännöllinen ja arvostaa toimintaa, hänen perusfilosofiansa on tarttua työhön. Hallesby luettelee koleerikon vahvoja puolia, joita ovat tahdonvoima, tarmo, päättäväisyys, käytännöllisyys, neuvokkuus ja rohkeus. Hän on optimistinen, itseensä luottava ja peloton vastoinkäymisissä. Koleerikon heikkouksia on kovuus, johtuen hänen kehittymättömästä tunne-elämästään. Lisäksi hän on kiivas ja väkivaltainen, hän on varustettu suunnattomalla itseluottamuksella, hän on ylpeä ja vallanhimoinen, uskonnollisessa mielessä jesuiittamainen. Koleerikko on proosallinen luonne. Mahdollisena rikoksentekijänä hän on vaarallinen ja kostonhaluinen.

Flegmaatikko on levollinen ja tasapainoinen. Hän on sopusoinnussa elämänsä ja olemisensa kanssa. Muut luonnetyypit kamppailevat ympäristönsä kanssa, mutta flegmaatikko on levollinen. Muita luonnetyyppejä ympäristö hallitsee, mutta flegmaatikko on ympäristönsä yläpuolella. Hänellä on sisäinen tasapaino. Seurassa flegmaatikko on hauska ja hyväntuulinen. Hänen luonteessaan ei ole tietoakaan äkkipikaisuudesta tai pitkävihaisuudesta, sillä nimenomaan hän on tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa. Flegmaatikkoa kuvaa tyyneys, käytännöllisyys ja luotettavuus. Neuvonantajana hän on hyvä, sillä hänellä on aikaa ja levollisuutta asettua muiden asemaan. Hän on kiihkottomuudessaan monipuolinen. Flegmaatikon huonoja puolia ovat hitaus, laiskuus, mukautuvuus, välinpitämättömyys ja kiinnostumattomuus. Flegmaatikko on tutkijatyyppi, ihmissuhteissaan ja elämässään sivustakatsoja.

Mikä näistä 4 luonteenpiirteestä kuvaa sinua, tai kuvaako useampi luonteenpiirre sinua? Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 30.08.2008 12:59:36 »

Melankoolisuus on lähinnä mua. Itsekeskeysyyttä ja ylpeyttä en kyllä allekirjoita, enkä koe olevani kovin epäröiväkään vaan aika nopea tekemään päätöksiä, riippuu tietysti tilanteesta.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 30.08.2008 14:16:49 »

Kamalan vaikea valita mikä noista olisi lähinnä minua, voisin sanoa että minussa on kaikkia, mutta koleerikkoa luultavasti vähiten...
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 30.08.2008 14:29:38 »

Minussa on sekä sangviinikkoa että koleerikkoa. Sangviinikkona minussa on vilkkautta ja reagoin helposti ärskykkeisiin, mutta olen siis varsin ajattelevainen ja mietiskelijä luonne. Joskus o tapanani ajatella asiota ääneen ja minulla on nopea ajatuksenjuoksu; siitä on mulla ihan sanottu Wink Mutta rikkaus ja valtaisia määrä maallista mammonaa ei kiinnosta. Koleerikkona taas olen kuuma ja kiivas; tahdon ja haluan miltei heti, vaikkei se aina ole mahdollista. Kovaksi minua ei voi sanoa, kuin ehkä asioissa joissa olen liian ehdoton toisinaan. Väkivaltainen en ola, mutta joskus on pistänyt niin vihaksi, että on tehnyt mieli lättäistä päin näköä Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 30.08.2008 15:59:41 »

Ensin katsoin että kahta ensimmäistä.Mutta kun ajatuksella lukee kaikkia uudelleen,niin vastaus on suunnilleen sama kuin Tigrulla.Eli koleerikkoa vähiten.
Paitsi että tuota rohkeutta kyllä löytyy aina uhkarohkeuteen asti.  Grin
tallennettu

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 30.08.2008 16:22:27 »

Meitsi on flegmaatikko ja "kuuluisa" rauhoittavista ominaisuuksistaan angel

Hauskaa Elwyn, juuri sinua ajattelin kun luin noita että hmm, Elwyn on flegmaatikko.. Grin
Ketään muuta ei minkään kohdalla tullut mieleen.  Grin
tallennettu
pirjoha
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 30.08.2008 20:35:57 »

Sangviinikko ja melankoliaa ja varmaan toisinaan ripaus noita kahta muutakin.
tallennettu
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 30.08.2008 20:40:33 »

Minä olen kyllä ihan selkeästi sekä melankolikko, että flegmaatikko.

aurinko askendentti  neitsyt n tapaan lähestyn itseäni molempien huonojen ominaisuuksien kautta Grin
 Fegmaatikosta löydän itseni täydellisesti. Melankolikon piirteistä tunnustan  Wink "sulkeutuneisuus, ärtyneisyys, pessimismi, ylpeys, passiivisuus".

Siis aiwan IHANA persoona  angel
« Viimeksi muokattu: 30.08.2008 20:55:35 kirjoittanut Neela » tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 31.08.2008 16:50:27 »

Kun luin tuon ensimmäisen kerran, löysin itseni kaikista.  Cheesy

Ja kun olen nyt niin hirvittävän astrologista, että oikein lemuan sille, niin löydän noisto osioista tiettyjen merkkien piirteet myös itsessäni.

Tuo sangviinikko voisi kuvata minuan Uranus-kaksosta ja kun se on vielä yleisön ja julkisuuden huoneessa 7, minusta voisi helposti saadakin tuollaisen kaiken kevyesti ottavan kuvan.

Taas tuo melankolisuus ehkä tulee juuri sieltä noususkorpionin rajamailta ja negatiivisesta minästä johon joskus vaivun.

Koleerikko tuo esiin taas minun Mars-neitsyeni ja ehkä enemmänkin leijona-Saturnuksen ja Pluton. Joskus taas pökitän läpi harmaan kiven ja kärsin sitten ne hirveydet myöhemmin. Joskus ehkä neitsytmäisen tunnontarkasti, vaikka vähemmälläkin selviäisin.

Ehkä eniten minussa on sittenkin tuota monipuolista ja tasapainohakuista flegmaatikkoa, jonka uskoisin edustavan tuota ravun ja kalojen sekoitusta (rapu-aurinko ja kalat-kuu).

Oletteko huomioineen näitä astrologisia yhteyksiä? Vai puhunko ihan soopaa sokeasti astro-idealistina?

ps. Mouks...huomasinkin tuossa lopussa, että olitte ottaneet merkitkin huomioon.  Wink
« Viimeksi muokattu: 31.08.2008 16:52:19 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #9 : 31.08.2008 16:53:47 »

en ole koskaan tykännyt näistä..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: