minulla oli aikoinaan niin suuri allergia tuota Palvelu- Uhrautuminen teemaa kohtaan.
mutta mutta. siinä on perää
tuossa akselissa täytyy vaan hyvin
yksilöllisesti löytää palvelun muoto! tähän vaikuttaa myös sen huoneiden kärki missä ko akseli sijaitsee.
esim mulla on 6 h kärki, jossa on
,
merkissä....palvelen siis arjessa, 6 h olemalla expresiivinen ja näyttävä :
teen myös 'arjesta juhlaa' mielellään.
kyllä minulle on tärkeää ollut löytää tapa palvella ja olla hyödyksi, mutta en palvele olemalla 'helppo ja miellyttävä'. joku muu voi tehdä sen.
(jälkeenpäin edit. sellainenkin palvelumuoto, jossa ollaan miellyttäviä, on hyvin tärkeä! on minullakin ollut aikoja, jolloin olisin murtunut, jos en olisi saanut nauttia toisten hienotunteisuutta...on aikoja, jolloin ihminen ei ole valmis, ei kestä kaikkea....ja silloin ei tää 'martiaaninen' palvelumuoto päde. hmm...pohdinpa tätä...sillon voisi sopia neptuniaalinen-venusiaaninen palvelu...pehmeää, lempeää, unenomaista, turvallista....)
voin palvella vaikkapa olemalla kehittävä taisteluvastustaja, provokaattori, keskustelunavaaja, psykologinen liikkeellelaittaja etc.
tälläistä oon löytänyt, ja mielellään löytäisin lisääkin palvelutapoja.
uhrautuminen on toinen teema, josta voisi puhua pitkään. olen tehnyt Sisäisiä uhrauksia, mutta ihmisuhreja en kannata
'uhraaminen' sinänsä, on mysteeri....siis, mitä tapahtuu kun uhrataan?
uhratessa jotain sisällään, aina kyllä saa jotain uutta ja kehittyneempää tilallle. uhraaminen kait on transformaation muoto....
edit. ja en tarkoita tuolla taisteluvastustajalla ollenkaan sellaista taistelua, missä pyritään tuhoamaan toinen, vaan sellaista joka opettaa molempia osapuolia...öö, paremmiksi taistelijoiksi. 'taistelu' voi olla hyvin luovaa ja inspiroivaa, siinä lie oma filosofiansa, sekä etiikkansa.
tosin itse taistelulajit jätän ukoille, oon kokeillut....ja samoin tuskin koskaan tulen menemään pitkälle itämaisissa filosofioissa
käytännössä, vaikka niistä on kiva lukea.
haluan luoda oman filosofiani itseni tarpeisiin, tuputtamatta sitä muille...kun mikään valmiiksi olemassa-oleva tie ei sovi.
edit. keksin vielä yhden tavan lisää miten voin palvella...
voin olla peili josta voit tarkastella omaa varjoasi löytääksesi oman sisäisen valosi...
tätä valoa taas minä en voi määritellä, mulla on oma katkaisija, varjostin ja hyvät välit sähkömieheen, kun insinöörilahjat puuttuu täysin