Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sepon luonneanalyysissa ja omassa astrossa erilainen syntymäkartta??  (Luettu 7800 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« : 17.01.2009 19:56:09 »

Heipsan..

En tiedä olenko tästä aiemmin jo avautunut, mutta nyt kun vuosien jälkeen löysin tuon Sepolta tilaamani luonneanalyysin, tutkailin sitä perin kummastuneena.

Täällä oma-astrossa tekemäni kartta ja Sepolta tilaamani tulkinta poikkeavat huonejaossa,
esimerkiksi omassa astrossa  kuu on 2. huoneessa, mutta Sepon tulkinnassa 1. huoneessa.
Myös moni muu planeetta on vaihtanut huonettaan.

Omassa astrossa MC:ni on vaa-assa ja IC:ni oinaassa,
Sepon kartassa MC skorpioni ja IC härkä.

Omassa astrossa  vertex on ravussa, Sepon tekemässä kartassa leijonassa.

Myös aspekteissa on jonkinlaista eroavaisuutta, kuten se että yhtäkkiä minulla onkin  keskitaivas aspect_con pluto vaikka oman astron mukaan sellaista ei ole....

Tämä ihmetyttää minua, koska kellonajoissa eikä päivämäärässä ole mitään virhettä sattunut.

Kumpaa tässä pitäisi uskoa enemmän?  idiot2
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #1 : 17.01.2009 20:01:10 »

no, itseäsi..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 17.01.2009 20:02:33 »

Lisämainintana vielä: astro.com:issa tekemäni syntymäkartta on yhteneväinen tällä sivustolla tekemääni karttaan, tosin sielläkin on muutama aspekti enemmän kuin täällä tekemässäni kartassa.
Astro.fi:n kartassa minun MC on täysin aspektiton, vaikka astro.com:issa ja Sepon luonneanalyysissa minulla on paljon MC:n aspekteja.

GR8.
tallennettu
linjalla
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 18.01.2009 11:25:48 »

Lainaus
tosin sielläkin on muutama aspekti enemmän kuin täällä tekemässäni kartassa.

Tarkoitatko, että aspektitaulukossa on näytössä enemmän aspekteja? Ohjelmasta riippuen aspektien orbit vaihtelee. Ostetuissa ohjelmissa on se hyvä puoli noihin nettisivustoiden ohjelmiin verrattuna, että niissä voi itse määritellä orbitit (miten orbit sanotaan suomeksi???). Itse kannatan planeettojen sijaintien tutkiskelua enkä niinkään sitä taulukon tarkkailua. Siihen on helppo tottua kun ottaa tavakseen käydä planeetat yksitellen läpi, alussa vähän hidasta, mutta sisään pääsee melko nopeesti. Esim. aurinko 20° rapu -> aspekteja tekevät planeetat aina välillä 12°-28°: aspect_con on helppo nähdä, sen jälkeen aspect_tri eli onko planeettoja vesimerkeissä, sitten aspect_sex planeetat samoilla asteluvuilla maamerkeissä, aspect_opp  kauris ja lopuksi  aspect_squ ilmamerkeissä. Jos ei noista riitä materiaalia niin  aspect_kvi vielä  jousimiesvesimies mukaan. Itse kannatan teoriaa, jonka mukaan  aurinkokuu on isommat orbit kuin muilla planeetoilla. Samoin annan  aspect_con vaikuttaa laajemmalla orbitilla kuin muut aspektit. Laajemmissa orbiteissa pitää aina kysyä asianomaiselta, josko hän kyseisen energian vaikutuksen tuntee vai ei.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 18.01.2009 12:08:03 »

No en vain oikein osaa laskea asteita, ja kun joku muka yksinkertaisesti selittää miten "helppo" niitä on laskea, olen siltikin aina ihan pihalla...

Minulla on ollut aina luovat tavat laskea asioita, kerrankin minun piti piirtää yläasteen matikankokeessa 300 palloa, ennen kuin pystyin laskemaan sen tehtävän (pallot olivat muistaakseni kanoja  :Smiley) ikinä en oikein siis ole mitään valmiita kaavoja käyttämään vaan sovellan.. Toisin sanoen teen mahdollisimman monimutkaisesti, eikä monikaan ymmärrä miten jotain lasken, enkä itsekkään ja olen aina ihan hämmentynyt saadessani oikeita vastauksia.  Wink

Yhtymät osaan katsoa ja sekstiilit, eikös ne mene niin että niiden välillä on yksi merkki, ja ovat samassa asteluvussa, tai parin asteen heitto ok? esim. mulla on  jupiter 16 astetta vesimiehessä ja  uranus 16 astetta jousimiehessä, niin ne tekee melko tarkan sekstiilin..

Sitä vaan ihmettelen, että miksi noita  keskitaivas:n aspekteja ole merkattuna tuohon oman astron karttaan? Nämä löytyy astro.com:ista:

keskitaivas aspect_tri aurinko chiron jupiter merkurius
 keskitaivas aspect_squ kuu
 keskitaivas aspect_sex  uranus

Tuota sekstiiliä osasin itse katsoa,  keskitaivas 15 astetta vaakaa,  uranus 16 astetta jousimiestä..
Eikö Seppo merkkaa esim. sekstiilejä yhden asteen heitolla?

Puhunko mä nyt ihan pöpejä täällä?  Grin
tallennettu
linjalla
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 18.01.2009 12:57:52 »

Lainaus
Tuota sekstiiliä osasin itse katsoa,  keskitaivas 15 astetta vaakaa,  uranus 16 astetta jousimiestä..
Eikö Seppo merkkaa esim. sekstiilejä yhden asteen heitolla?

Tarkistin tällä sivustolla olevan karttani ja toden totta, minullakaan ei sen mukaan MC tekisi yhkäkään aspektia. Totuus kuitenkin on, että  merkurius on 2° MCstä & Asc tekee  aspect_tri MCn kanssa. Eli taulukoihin ei ole luottamista.

Lainaus
Yhtymät osaan katsoa ja sekstiilit, eikös ne mene niin että niiden välillä on yksi merkki, ja ovat samassa asteluvussa, tai parin asteen heitto ok? esim. mulla on  jupiter 16 astetta vesimiehessä ja  uranus 16 astetta jousimiehessä, niin ne tekee melko tarkan sekstiilin..

Tuohan on jo hyvä alku! Hanskaat jo 2 aspektia. Laajenna skaalaa vähitellen. Oppositio on tosi helppo katsoa, planeetat on siinä vastakkain. Ja trinissä ne on samassa laadussa (kumpainenkin joko maamerkissä, vesimerkissä, tulimerkissä tai ilmamerkissä) eli niiden välissä on 3 merkkiä. Neliössä planeettojen välillä on 2 merkkiä.

Meillä on kaikilla niin yksilöllinen tapa ymmärtää asiat, sen takia ei kuitenkaan kannata luopua toivosta/luovuttaa. Ja eikö se vanha sanontakin jo kerro, että hiljaa hyvää tulee. Jos tarvitset vielä apua tai varmistusta, ota yhteyttä. Jos haluat, voit laittaa myös tietosi yksityisviestinä ja voidaan yhdessä käydä aspektit läpi.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 18.01.2009 17:23:43 »

Hmm, oikeastaan nyt tajusin, ettei niissä asteiden laskemisessa ole sen ihmeempää ongelmaa.  idiot2
Kai minä olen vain edelleenkin niin matikka-asennevammainen, että sanon aina "en osaa" ennen kuin edes yritän.

Smiley

Mutta tietääkö kukaan miksi tuossa Sepon luonneanalyysissa mun MC ja IC on eri merkeissä,
kun kaikkialla muualla tekemissäni kartoissa? Onko kellään muulla näin?  idiot2
Kun kyllähän se nyt vähän kyrsii, että olen maksanut osittain "väärästä tulkinnasta".
Tosin siitä on pitkä aika, enkä nyt aja tällä mitään että haluisin rahoja takas,
ihan sama, mutta miksi tää on näin? Onko siinä käynyt jokin moga vai onko Seppo käyttänyt jotain eri tyyliä?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 18.01.2009 17:43:58 »

Tämä Sepon tulkinta tuo myös ihan uusia aspekteja karttaani

askendentti aspect_opp aurinko
 askendentti aspect_opp merkurius
 askendentti aspect_con uranus

Jos ne tosiaan menevätkin näin, kuva itsestäni saa ihan uusia piirteitä.. idiot2
Kummallista...
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 18.01.2009 21:29:55 »

voisivatko eroavaisuudet johtua kesäajan käyttöönotosta?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 18.01.2009 23:09:14 »

Jaa-a, enpä tiedä. Noh, kiitos kun vastailitte. Ehkä tämä mysteeri joskus selviää.  idiot2
tallennettu
linjalla
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 18.01.2009 23:15:25 »

Lainaus

Noi netissä olevat ohjelmat kyllä hanskaa kesäajat, varsinkin eurooppalaiset & muiden länsimaiden kesäajat. Ethän ole syntynyt Chilen sademetsissä?

Tarjoan vielä kerran apuani eli laita vaikka yksityisviestinä syntymäajat & kummankin kartan Asc & MC asteluvut. Tarkastan mielelläni asian sinulle. Enkä pääsen jopa salaisuudesta kiinni...
tallennettu
linjalla
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 20.01.2009 19:24:42 »

Lainaus

Toden totta, Sepi-setä tehnyt aikoinaan kartan väärin, eikä ole ottanut huomioon kesäaikaa ja sen eroa Universal Timeen. Bad boy, Sepi!

Karttojen eroavaisuudet melkoisia, koska väärässä kartassa useampia planeettoja tarkasti akselien päällä. Ja tietenkin  kuu muuttaa huonetta.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 21.01.2009 23:22:36 »

Jep, kiitän. Voin huokasta helpotuksesta, ettei mun  kuu kauris olekkaan 1. huoneessa.
Ja jotenkin järkevämmältä tuntuu että mun  keskitaivas vaaka ja IC oinas, kuin  skorpioni ja  harka,
koska töissä mulla on tärkeetä tiimityö, oon parityöskentelijä ja diplomaattinen/sovitteleva töissä  vaaka ja kotona taas tulisempi ja oikkuileva (jos vaan ois joku kelle oikkuilisin kotona Winkoinas
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: