Äänestys
Kysymys: Käyttäen korkeakoululuonnehdintoja, kuinka katsot pärjääväsi matemaattisissa aineissa?  (Äänestys päättynyt: 08.05.2009 11:33:15)
appron arvoisesti - 2 (28.6%)
kumun arvoisesti - 2 (28.6%)
lavin arvoisesti - 1 (14.3%)
En ossoo sannoo - 2 (28.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 7

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka pärjäät fyssassa, aritmetiikassa, aliassa ja jommassa?  (Luettu 4615 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8253


Profiili
« : 09.03.2009 11:33:15 »


Tulipa sellainenkin hassuhko ajatus mieleen, että mitkä
kouluaineet voisivat edesauttaa astrologian harrastamista.
Lähinnä tulevat mieleen matemaattiset aineet, erityisesti
geometria ja aritmetiikka.

 crazy2
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #1 : 09.03.2009 15:14:27 »



Lähinnä tulevat mieleen matemaattiset aineet, erityisesti
geometria ja aritmetiikka.

 crazy2

Jepjep, kappaleet abcd...jne ja merkit 1,2,3.. ja sitten ne 360 astetta.
Lisään todennäköisyyslaskennan, tilastotieteet ja logiikan, ainakin nuo ovat vaikuttaneet suuresti mun käsitykseen astrologiasta.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.03.2009 23:12:14 »

Se onkin aika hauska juttu! Nimittäin spatiaalinen älykkyys (avaruudellinen hahmotuskyky)!

Minä sain aikoinani ehdot matematiikassa. Yhden koulun matikkanumeroon lisättiin taideaineesta yksi numero, että sain viitosen!  :Smiley ...mutta osaan opettaa matikkaa pienille lapsille erittäin taitavasti, koska ymmärrän, missä lapset helposti kompastuu. Cool

Mutta geometriassa loistin! Fysiikka meni muuten pieleen, mutta kun tuli avaruusjutut, sain kokeista kympin.
Ja pystyn lukemaan karttaa aika hyvin, olen aika hyvä myös suunnistuksessa. Myös taidepuolella kaikki 3-ulotteisuus oli alaani, mm. veistokset ja kaikki muotoilu.

Siis varmaan jotenkin spatiaalisesti älykäs!

Ja siis varmaan kiinnostunut myös astrologiasta!  idiot2 M.O.T.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #3 : 13.03.2009 20:19:39 »

Rämppäsin koko peruskoulun ajan erityisopettajalla matematiikasta.Ala-asteella tokan luokan opettaja oli sitä mieltä,että minut olisi pitänyt oppimisvaikeuteni takia laittaa erityisluokalle.Aikoinaan kun opiskelin kauppiksessa merkonomiksi tiesin,että en tulisi erikoistumaan opinnoissani taloushallintoon.

Tuumin tässä eräänä päivänä,että voiko matematiikan ja kielten oppimisvaikeus kulkea käsikädessä?Olen huomannut,että kirjoittaminen vieraalla kielellä tuottaa minulle vaikeuksia.Sen sijaan puhuminen ei.Kokemusta kellään?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 13.03.2009 21:07:42 »

Mjaa..
Mitähän tuohon sanoisi, kun kaikki mitä koulussa tuli opittua, on jo unohtunut? Grin 2funny
Minä olin niitä tapauksia, jotka kyllä pärjäsi matemaattisissa tehtävissä,
jos vain viitsi keskittyä. buck2

Jos puhutaan peruskoulu/lukiosta, niin olin niitä, jos tehtävä tarpeeksi mielenkiintoinen ja päivä oli hyvä,
niin vetelin kokeissa ne ylimmät arvosanat, mutta muuten pistelin sinne vain jotain numeroita
ja kaavoja sen kummemmin
edes katsomatta, mitä kysyttiin ja painelin ulos niin nopeasti kuin pystyin.

Minut olisi pitänyt sulkea jonnekin erityisluokalle, jossa ei löydy mitään muuta mielenkiintoista kuin
ne koulutehtävät ja olla tarpeeksi hyvää kouluruokaa, välipaljoa ja lämmintä,
että keskittyminen olisi ollut miellyttävää ja mahdollista.

Minun aikanani suomessa ala -ja yläasteilla ja lukiossa (samassa yläasteen kanssa),
oli aina stan kylmä luokissa, vaikka miten puki, välipaloja/eväitä ei saanut nauttia tai olla, vettä ei saanut juoda pullosta, eikä kahvia nauttia, vaan opettajat oli tosi närkästyneitä ja siitä sai jälki-istuntoa. uglystupid2

Jälki-istunnot oli sitten sellaisia, että kädet pulpetille, ei saa puhua, eikä katsoa sivuille, vaan eteenpäin
taululle ja jos liikahdit, niin 30-1 h lisää.
Jälki-istunto kesti kerrallaan tunnin! Ei siis edes läksyjen tekemistä sallittu! uglystupid2
Niitä piti oikea Hitlerin ihailija! Historian opettaja, joka uhkasi esim. minut hukuttaa jokeen veljeni perästä (joka hukkui yläaste-aikanani).

Nykyään tuo varmaan lasketaan jo ihmisarvoa alentavaksi ja rikolliseksi toiminnaksi? uglystupid2

Onneksi vaihdoin koulua!

En yhtään ihmettele, jos kersat nykyisin ottaa aseen kouluun mukaan,
kun pitää vielä kaikki koulukiusaajatkin kestää! Shocked

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 14.03.2009 19:47:40 »

jos olet nuorempi kuin minä, missä sisäoppilaitoksessa olet ollut?

työrauha, kouluruoka jne olivat aivan hyvät ja niinpä laaja matikka oli valintani.. sitäpaitsi joskus tuntuu että numerot on kivempia kuin ihmiset, jotka osaavat olla vaikeita.

luontainen tapa katsoa maailmaa teorian, matematiikan, numeroiden kautta. jee! tosin, voi harmi, ihmisiä kai tarvitaan esim markkinoihin.  Grin
« Viimeksi muokattu: 14.03.2009 19:51:09 kirjoittanut ^Chakwaina^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 14.03.2009 20:02:32 »

Olen varmasti nuorempi kuin sinä, mutta itse asiassa siirryin sisäoppilaitoksen tuon jälkeen
ja se oli ihmeellinen kokemus. Shocked
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 14.03.2009 20:27:18 »

Elämme yhä matemaattis-biologisessa maailmassa....menossa kohti kvanttifysiikan uusia ilmiöitä!  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: