Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: T-risti  (Luettu 4810 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ardith
Vieras
« : 26.03.2009 12:29:22 »

Minua kiinnostaa karttojen T-ristit, mielellään kuulisin ihmisten kokemuksia ja esimerkkejä elävästä elämästä.
Mutta ennen sitä, osaako joku kertoa, mitä  neptunus  jousimies aspect_opp  mars  kaksoset aspect_squ aurinko ja "vapautuspiste" osuu huoneeseen 8. kaloihin... Mitä tämä tarkoittaa?

Voisiko se liittyä päihteisiin ja niistä eroon pääseminen tapahtuu kasihuoneen kautta?
Toisaalta taas tämä henkilö on selvinnyt kuolonkolarista ja elämä muuttui siinä samalla aika täysin... eikö tämäkin kuulosta em. T-ristin asialta?
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 26.03.2009 13:00:09 »

Hmmm... Itselläni on kartalla T-risti, merkurius, jupiter ja neptunus. Merkurius kaloissa 10.huoneessa, jupiter vaa' assa 4.huoneessa ja neptunus 6.huoneessa jousimiehessä.
En osaa oikein itsekään tulkita sitä.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 26.03.2009 13:18:13 »

Minua kiinnostaa karttojen T-ristit, mielellään kuulisin ihmisten kokemuksia ja esimerkkejä elävästä elämästä.
Mutta ennen sitä, osaako joku kertoa, mitä  neptunus  jousimies aspect_opp  mars  kaksoset aspect_squ aurinko ja "vapautuspiste" osuu huoneeseen 8. kaloihin... Mitä tämä tarkoittaa?

Niin tuostahan puuttuu vielä yksi planeetta ollakseen t-risti? Mikä siellä 8.huoneessa oleva planeetta on?

T-ristin vapautus syntyy niin, että se planeetta, joka neliöi toisiaan oppositiossa olevia planeettoja, on näiden energioiden "vapauttaja".

Minulla on Kuu ja Aurinko oppositiossa ja Jupiter neliöi molempia - ongelmani ratkaisu löytyy Jupiterin teemoista ja 12.huoneen (jossa Jupiter on) asioista.

Artemiksella taas ne vapautuksen teemat löytyvät sieltä 6.huoneen Neptunuksesta.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #3 : 03.04.2009 18:07:34 »

Niin tuostahan puuttuu vielä yksi planeetta ollakseen t-risti? Mikä siellä 8.huoneessa oleva planeetta on?

T-ristin vapautus syntyy niin, että se planeetta, joka neliöi toisiaan oppositiossa olevia planeettoja, on näiden energioiden "vapauttaja".

T-ristin muodostumiseen riittää vain kolme planeettaa (siitä juuri kirjain T), eli kaksi oppositiossa ja kolmas joka neliöi noita molempia. Jos siellä on neljäskin planeetta vastapäätä tuota em. kolmatta, niin kyseessä on jo suuri risti.

Olen myöskin aina ymmärtänyt niin, että T-ristin kärki (apex) on nimenomaan se, johon jännite kohdistuu (planeetta, joka on neliössä muihin) ja tämän planeetan vastapiste on tämän jännitteen vapauttaja. T-risti on ikään kuin "toispuolinen" ilman tätä puuttuvaa energiaa. Aiheesta on kirjoitellut myös May jossain noista vanhemmista T-ristiketjuista.

Näin sanotaan myös esim. tässä Lunar Living -sivujen jutussa: "Squares are initiative aspects placing the apex planet under considerable pressure to act and react when the T-square is triggered. The best use of the apex energy is to pretend that the apex is being opposed and incorporate that opposing energy into the necessary activities. That is the release for the pressure." Jutussa myös kehotetaan tarkkailemaan T-ristin "puuttuvalle pisteelle" osuvia transiitteja: "Take note that when a transiting planet moves into the opposite of the apex, forming a pseudo Grand Cross, it could be providing the individual with an opportunity to release the productive energy of the T-Square in the most direct approach because the transit shines on the Apex placement, bringing awareness of the need for balance to the Apex planet while tapping onto the two squares."

Itselläni T-ristin muodostaa väljä venus (1.) aspect_opp pluto (7.), joita neliöi saturnus (6.). Selkeästi esim. vastuu on sellainen asia, joka aiheuttaa haasteita, esim. vastuuta omasta perheestä (Saturnus Ravussa) en ole halunnut, kokisin sen varmaankin melko lamaannuttavana - tai ehkä vain pelkään sitä (Pluto). Selkeästi kuitenkin vastapiste Kauriissa ja 12. huoneessa kertoo, että ajanvietto yksin ja omassa rauhassa on se, mikä itselläni helpottaa T-ristini taakkaa ja on se "tuolin neljäs jalka". Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #4 : 03.04.2009 19:01:10 »

Minua kiinnostaa sama asia.
 Miten tuo kuvio näkyy teillä, joilla se on?

Entäs sama kun se onkin Suurristi?

Kaikki neljä planeetta ovatkin joko oppositiossa tai neliössä toisiinsa?

Missä se purkautumistie silloin on?
crazy2
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 03.04.2009 19:49:23 »

T-ristin muodostumiseen riittää vain kolme planeettaa (siitä juuri kirjain T), eli kaksi oppositiossa ja kolmas joka neliöi noita molempia. Jos siellä on neljäskin planeetta vastapäätä tuota em. kolmatta, niin kyseessä on jo suuri risti.

Olihan tietty tuossa ne kolme planeettaa! Mistäs ihmeestä olin jotenkin katsonut, että se neliöivä puuttuu, vaikka siinähän se aurinko-neliö onkin.  :Smiley Merkurius neliö Jupiter omalla kartallani taas vekkuilee!

Mutta joo, näin se voi myöskin olla, että vapauttaja on siis se neliöivän planeetan vastapiste, itse olin ymmärtänyt jotenkin, että se vastaus t-ristiin löytyy siitä neliöivästä planeetasta ja sen teemoista - tavallaanhan tietenkin se on myös näin, sillä planeetan teemat + huone -yhdistelmässä kannattaa aina ottaa se vastakkaisen huoneen syvällisemmät mietteet mukaan...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: