Olen joskus kuullut, että ihminen erottuu eläimistä fyysisesti juuri käsien vuoksi.
Millaiset kädet sinulla on?
Mitä niillä mieluiten teet?
Tulee mieleen myös se, että onko käsillä ja astrologialla mitään yhteistä. Kummastakin luetaan ihmisluonnetta.
Itselläni on laihat pitkät sormet, vähän kyhmyiset, ehkä filosofimaiset kädet, mutta myös aika nokkelat monenlaiseen askareeseen. Jotkut sanovat, että ne tuntuvat hyvältä.
Ja kynnenreunat ovat useimmiten riekaleena ja verillä. Puren ja näplään niitä heti, kun aikani käy pitkäksi tai olen hermostunut.
Kas, kas, metsätonttuuu
Minulla pitkähköt, sirot sormet, joittenka kynnet on kauniisti muodostuneet. Minun sormia on sanottu pianonsoittajan sormiksi. Tuntamattomat ihmiset jotka ovat kätelleet minua, ovat sanoneet;sinulla on hyvin hennot oloiset kädet ja sormet. Joskus sormeni ovat kylmät ja silloin ne ovat herkästä sinipunaiset. Mutta kun juon lämmintä juomaa, käteni verisuonet oikeen pullistuvat kukoistamaan
Tykkään lakata ja viilailla kynsiäni. Kynsilakka on sitten sellaista maanläheistä ruskeaa taikka kermanväristä vaaleaa. Joskus kynteni ovat kanssa kovilla, koska kun piirrän ja jynssään, niin ne saattavat joskus kynsienpäistä hieman halkeilla. Ne ovat siis tuon piirtämisen, eli taiteilun takia usein mustat lyijystä
Eli minun sormeni ovat oikeen oivat kaikenlaiseen näpräämiseen