Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kartta tyypit  (Luettu 3510 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« : 29.09.2009 13:38:38 »

Kysymys karttatyypeistä. Minulle on aina kerrottu että planeettojen asttuminen syntymäkartalleni on maljan muodossa. Mutta Maljan kuvaushan on että KAIKKI kartan planeetat ova sijoittuneet tasaisesti kahtia:eläinradan toinen puolisko on täysi toisen ollessa tyhjä. Planeettojen jako on siisti ja sillmiinpistävä.

No minulla planeetat ovat sijoittuneet näin. Mutta  chiron möllöttää ylhäisessä yksinäisyydessään tyhjällä puoliskolla. On oleellinen osa kultaista kolmiota ja  mystistä suorakaidetta.  Eli olisiko nyt niin että kartta tyyppini onkin "sanko": Kartan hahmossa on kaksi aluetta: pieni (korkeintaan 180 asteen suuruinen) keskittymä, jota vastapäätä seisoo yksinäinen planeetta tai (mikä on harvinaista) kaksi, konjunktiossa olevaa planeettaa.  Pääasia siinä on pääjoukon yhtenäisyys ja suhteellinen kiinteys ja yksinäisen planeetan tuoma vastapaino.

Ajatuksia?
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 15.10.2009 16:28:34 »

yritän hahmottaa karttaasi...

onko kheiron tuo yhtymässä oleva planeetta ja oppositiossa muihin? vai ovatko ison planeettajoukkion äärimmäiset planeetat oppositiossa keskenään, ja kheiron niistä erillään?

voisit tietysti ehkä pistää karttasi tänne, jos haluat...?

Smiley
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 17.10.2009 20:00:45 »

karttatyyppien luokitteluhan tehdään käsittääkseni yleensä astrologiassa käytettyjen planeettojen (myös pluton) avulla. siksi ymmärrän että karttasi on kenties luokiteltu maljaksi, sillä kheironhan ei ole planeetta.

kuitenkin kheironia nykyään käytetään varsin paljon tulkinnassa muutenkin. eli ehkä voit itse tässä vaiheessa päättää, onko karttasi sanko vai puristisesti ymmärrettynä malja. ratkaisisin tämän niin, että mikäli kheiron on itsellesi tärkeä planetoidi. ovatko sen edustamat teemat itsellesi kovin tärkeitä...

tallennettu
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 18.10.2009 13:00:06 »

Kiitos. Näin minä itsekin ajattelin mutta en ollut varma, voinko käyttää niin itsenäistä tulkintaa... Ja kullä  chiron on tärkeä osa karttaani kun on mukana niin kultaisessa kolmiossa kuin mystisessä suorakaiteessakin!
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: