Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kulmahammas irtosi  (Luettu 6301 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« : 25.04.2010 19:19:54 »

Tämä on kaksoset uni, jonka hän näki edellisenä yönä..

Hän odotti minua bussipysäkillä, että saapuisin hänen
luokseen.
Yhtäkkiä häneltä oli unessa lähtenyt hammas ja hän piteli
sitä käsissään.
Tässä vaiheessa bussipysäkillä oli hänen lisäkseen myös
hänen vanhempansa ja hammaslääkäri.
Häntä nolotti kun hän seisoi bussipysäkillä hammaslääkärin
kanssa ja puuttuvan hampaan jättämä kolo näkyi selvästi.
Hammaslääkäri tahtoi katsoa poikaystäväni suuhun, mutta
ei huomannut hampaissa muuta kuin reiän (poikaystävällä
tuntunut, että siellä voisi olla reikä) ja ehdotti sen
paikkaamista timantilla. Ei siis huomannut irronnutta
hammasta.
Paikalle oli ilmestynyt muitakin hammaslääkäreitä ja tämä
alkuperäinen hammaslääkäri kysyi, voisiko reikähampaan
paikata ja hammaslääkärit totesivat vain, että
se voi onnistua, mutta voi mennä myös ihan perseelleenkin.
Minä en koskaan ilmestynyt paikalle.

Tulkintaa? Hampaan irtoaminen unessa ei kai ole mikään
loisto juttu :Smiley
« Viimeksi muokattu: 01.02.2011 14:18:55 kirjoittanut Suljin » tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 03.05.2010 08:44:38 »

Rahanmenetystä~puutetta, joka nolottaa(-kin), mutta mitä välttämättä muut ei huomaa? Kiss
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #2 : 03.05.2010 11:02:11 »

Silloin kun mä olin lapsi eli kauan kauan sitten, vanha kansa sanoi, että jos näkee unta hampaan menettämisestä, se tietää jonkun tutun tai sukulaisen kuolemaa.  Mitä keskemmältä edestä, sen läheisempi kuolee.

Mä muistan kun näin unta, että joku takahammas lähti irti ja se hajos neljään osaan.  En muistanu tuota unta, ennenkuin mumma kuoli, siinä välissä oli varmaan toista kuukautta aikaa.  Äitini sitä unta sitten tulkitsi, että neljään osaan hajoaminen tarkoitti mumman lapsia, joita oli neljä.

En ole muuta kertaa nähnyt hampaan irtoamisesta unta, enkä muutenkaan enneunia.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #3 : 05.06.2010 11:25:17 »

Mulla hampaiden irtoaminen on sellainen toistuva teema unissani. Välillä näen paljon sellaisia unia ja välillä on taukoa. Nyt näin taas hampaan lähtö unia, niitä lähti monia, unessa aina välillä huomasin kuinka jokin hammas heiluu ja sitten otin sen pois ja mietin kasvaakohan uutta enää tilalle. Onkohan mulla sitten aina toistuvaa epäonnea elämässäni kun tää on toistuvaa mun unissa? Ei oo kuollut kyllä ihmisiä ympäriltäni siinä määrin kuin olen hammasunia nähnyt.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #4 : 05.06.2010 17:36:36 »

Faithful hei ! Minulla itsellä on ollut ennen hyvin paljon näitä hammas unia,hampaat tippuivat ja heiluivat.Silloin kun niitä unia oli,olin juuri silloin jotenkin "heikoilla"itseluottamus rakoili,olin kuin "turvaton",ja hiukan "eksyksissä". Aivan kuin unet olisivat kertoneet,että vahvista itseäsi,älä ole nolo.
Nykyään niitä en juurikaan näe,kun olen iän myötä vahvistunut ja ajattelen,että hyvähän minä olen,tällaisena,kuin olen,joskus kovinkin hauraana,epävarmanakin,eksyksissä,kaikkea mahdollista. :Smiley

Meimin uni on taas hieno esimerkki siitä,kuinka suvuissa kulkenut tieto liittyen hammas symboliin,on ollut kuolemaa.Ennen ne tulkittiin sillätavoin ja pätee perinteenä kulkevana juuri noin.Monet symbolit kulkevat samalla tavoin,sukupolvesta toiseen.Ehkäpä ovat juuri niitä enne unia,joita onkin vaikea tulkita,ja tulkinta onnistuu parhaiten juuri Meimin kuvaamalla tavalla äidin tulkitsemana erittäin taitavasti,perinteiseti,äidin perintönä...
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #5 : 05.06.2010 18:42:56 »

Hmmm. Mulla on ollut käynnissä vähän sellanen aika, että siivoilen elämääni, heitän turhaa pois, mietin mikä on mulle hyväksi ja mikä ei. Että liittyyköhän nuo hammasunet sellaiseen vanhojen asioiden pois heittämiseen ja sitten odottelen että kasvaako uutta tilalle :Smiley Ja varmaan on muutamat asiat painaneet ja olen vähän pelännyt kissan nostamista pöydälle, että kuten annaelen sanoi, en ole saanut sanotuksi sitä mitä haluaisin...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 05.06.2010 20:05:16 »

Tuo kun huomasit hampaan heiluvan ja otit pois sen ,on sitä omaehtoista,joidenkin asioiden pois nakkelua,se sinällään onkin se hyvä asia unessa,sitä tiedostamista.Myös se miete kasvaako uusi hammas,siihenhän sisältyy toivo,tietokin jollain tapaa,että hampaat uusiutuvat,rohkeutta kuvaavaa on se hampaan irroittelu,kun sen itse tekee.
Itsellä liittyi asioihini etten uskaltanut sitä kissaa laittaa pöydälle ja hampaat tippui omia aikojaan.
Pelkäsin riitoja,eniten että menetän itsehillinnän,en osaa ilmaista asioita niin ettei tullut suurempikin sotku sitten.Itsellä liitän tuohon asiaan omalla kohdalla auringon neliön marsiini.  :Smiley

Edit.Tuo unesi tuollaisena on sitä työskentelyä oman itsen kanssa,siinä on määrätietoisuutta.

Itsellä sitä ei ollut,peitin tunteitani,hampaat tippui,miten sitä elämänleipää olisin ikenillä haukannutkaan sitten.Niin paljon peitin tunteita,ettei minulla ole oikein muodostunut edes sanavarastoa kuvaamaan tunteita.
Aloin nähdä jossain vaiheessa unta,että suu oli täynnä purkkaa jota revin pois.Jossain unessa sain hampaat jo puhtaaksi,sitten kai osasin kertoakkin,että myös minulla oli tunteet,ei ainoastaan toisilla.Siksi pyrinkin putsaamaan pöytää sitä myöten,kun siihen sitä roinaa kertyy,pöytälaatikoissa on sitä roinaa kuitenkin aika paljon,mutta kai ne joskus saan tyhjennettyä,ja jotain sinne kuitenkin jää,ne voin ehkä peitellä jollain,ja viedä joskus roskiin katsomatta niitä sen kummemmin. Huh
« Viimeksi muokattu: 05.06.2010 20:31:12 kirjoittanut sansai » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: