Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: karman muutos  (Luettu 23274 kertaa)
0 jäsentä ja 27 vierasta katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #30 : 20.06.2010 17:51:52 »

Sanonpa nyt vain tähän ihan offtopikkina, että itse en pidä esimerkiksi energioihin uskomista yhtään "parempana" tai erilaisena kuin siihen kristilliseen Jumalaan uskominen. Ihan sama vaikka kuinka olisi omia kokemuksia, niin ainoastaan erona näissäkin on se millä termeillä ja miten haluaa uskoa. Millä tapaa kristilliseen Jumalaan uskominen olisi sen huonompi asia kuin näihin new age tyylisiin asioihin? Ei kannata tuomita välttämättä muita ihmisiä sen takia mihin he uskovat, sillä loppupeleissä omakin usko tai kokemusten selittäminen on aivan samassa kategoriassa...ainakin minulle. Kyllähän sinullakin KV on aika paljolti asioita, jotka ovat ns. uskonasioita. Minulle vain kalskahtaa vähän pahalta lähteä tuomitsemaan muiden ihmisten uskoa, sillä niin, kuka sanoo kuka on oikeassa ja väärässä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astro-nauttija

aamunsäde

Profiili
« Vastaus #31 : 20.06.2010 18:00:18 »

Lainaukset KV?'lta.

Lainaus
Hyvä vaan että vanhat arvot ja perinteet kaatuu, että hyvää ja parempaa tulee tilalle.

Hyvät perinteet jatkukoon, huonot muuttukoon. Kuka sen määrittää mikä on huonoa ja hyvää: jokainen yksilö....

Lainaus
Itse menisin mielelläni sinne toiseen paikkaan, jos olisi pelkoa joutua tuonne uskovaisten taivaaseen.

Grin smitten

Lainaus
Ja oma helvettini liittyykin ihmiskunnan ahneisuuteen. Ja myös toisten ihmisten häikäilemättömään hyväksi käyttöön.

Niin minunkin helvettini, ja se on täällä maanpäällä, sydämen pimeällä puolella, eikä jossain tulisessa järvessä.

Tuli-elementti on minulle rakas.

Lainaus
Mutta kun ajattelee ihmiskunnan menneisyyttä, niin jos ei ole tietoisuus ollut kovin korkealla, niin toki se on inhimillistä, että uskotaan johonkin guruun. Jossain vaiheessa vain tuo kirkon pelottelu on poistanut kaikki pakanat ja muut luonnon kanssa hyvivvä väveivvä olevat henkilöt pahoina noitina.

Kristinuskon negapuolia: syyllistäminen ja pelottelu. Sekä naiseuden täydellinen puuttuminen jumaluudesta.

Lainaus
Mutta onneksi on jo tullut aika, milloin kirkkokin alkaa kaatumaan, kun tietoisuus jälleen alkaa kasvamaan.

Minusta kirkolla on kaksi vaihtoehtoa:

Kaatua tai uudistua. :Smiley

Lainaus
Tuli vielä mieleen sekin, että uskooko uskovaiset, että oli Aatami, jonka emännän tekele Eeva söi omenan jostain tietoisuuden puusta, johonka tarinaan liittyy jokin kärmeskin, ja sitten se soppa olikin jo keitetty, ettei enää kukaan tiennytkään, että miten tässä näin sitten taaas kävikään?
Grin

Lainaus
Ja miten tästä mennään sitten eteenpäin, kuka kertoisi sen?

Sinä, Minä, Hän, Me , Te, He....persoonapronomineillä eteenpäin. Näin tikusta-asiaa linjalla Smiley

Lainaus
Olen ihmetellyt ihmisten uskovaisuuksia johonkin tuomitseviin jumaliin, että jos teet sitä ja tätä, ja pidät hauskaa, niin tulee noutaja

Kultainen Noutaja.

(vuh) Grin

...Joo, nyt kirjoittaan sitä esseetä.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2010 18:05:50 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 20.06.2010 20:37:05 »

Niin no, tätä keskustelua voisi kyllä jatkaa jossain muussa ketjussa. Ei siis pointtina ollut se, että pidän sinua hihhulina, vaan se, että en ymmärrä miksi toisten usko on tuomittavaa jos se vain kohdistuu eri asioihin ja sisältää erilaisia ilmenemismuotoja. Tämä on vain vähän kulahtanut aihe, niin annetaan olla.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 20.06.2010 21:54:50 »

Niin, siis pointtini aika tärkeä osa on se, että en pidä uskoa ja uskontoa samana asiana. =) Uskossa mielestäni harvemmin mitään pahaa on, uskonnossa välillä saattaa ollakin.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: