Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Umpikujassa  (Luettu 4775 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hope2010
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 07.08.2010 01:28:54 »

Hei rakkaat ihmiset,

Olen elamani paatepysakissa ja rukoilen apua. Muutin ulkomaille 20-vuotiaana, pakoon lapsuuden kauheita kokemuksia, vakivaltaa, insestia, lohduttomuutta.. Yritin niin paljon, kielitaidottomana, rikkinaisena loin uraa ja henkista avaruutta. Elin hyviakin vuosia. Nyt olen 32 ja ihan tyhja. Kaikki mihin minut on kasvatettu ja kaikki unelmani ja se tyo minka eteen olen ponnistellut, on romuttautuneet. Olen ihan tyhja ja surullinen. Tunnen itseni ikalopuksi ja olen surullinen kohtalolleni miten se johdatti minut. Olen edelleen ulkomailla, pysakissa jossa minun taytyy paattaa mihin maahan muutan vai palaanko suomeen? Olen rukoillut vastauksia herkeamatta, meditoimalla, lukemalla alan kirjallisuutta vuositolkullla, kavellyt luonnossa, mutta mikaan ei auta? Olen niin loppu ja valmis kuolemaan, mutta silti haluaisin elaa ja saavuttaa unelmani? Voisitteko te rakkaat ihmiset rukoilla puolestani etta loydan tarkoitukseni tassa maailmassa ja rukoilla minulle voimia? Tunnen itseni ihan pieneksi ja toivon jos te voisitte antaa edes pienen toivon kipinan? Voisko joku ihana sielu katsoa minulle korteista tai antaa apua? Kiitos.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 07.08.2010 02:26:58 »

Hmm, olettaisin, että 12 vuoden jälkeen puhut jo hyvin paikallista kieltä? Smiley

Miten olet itsesi tähän asti elättänyt ja kuinka elätit, miettien tuota kielitadottomuutta,
että sillä ei paljoa ns. "kunniallista" työtä tehdä, mutta en tuomitse mitä siten teitkään
ja miten pärjäsit. Jokainen löytää tiensä selviytyä pakon edessä. Smiley

Oletko miettinyt uudelleen kouluttautumista uusille urille ja oletko ottanut selvää,
mitä asuinmaasi voi tarjota sen suhteen?

Uskoisin sinun kuitenkin Suomesta "pakolaisena" lähteneenä olevan suhteellisen
varakkaassa maassa, jossa ulkomaalaisille tarjotaan koulutusta,
myöskin paikallisen kielen oppimiseen ja se on usein ilmaista.

Kun sulla on kielitaito ja ammatti, mikä tuo rahaa, niin materiaalinen pärjääminen
ja oma henk.koht. hyvinvointi on turvattu, eikä tarvtse ainakaan sen vuoksi olla
ranteita auki vetämässä.

Tuo on sellainen juttu, mistä tulee pitä kynsin ja hampain kiinni.
Kaikki muu on toisarvoista.

Palaaminen Suomeen, no ja, tällä hetkellä siellä on jumalaton työttömyys ja rahapula.
Asunnot ja ruoka maailman kalleimpia, mutta palkkataso ei ole noussut samassa tahdissa.
Veroja on tuhansia ja se nostaa elämisen hintaa hyvin kalliiksi,
mutta se elämisen laatu on suhteellisen huonotasoista verrattuna hintatasoon.
Sama kuin ostaisit Made in China-krääsää Versacen hinnoilla.

Suomessa jos joudut vaikeuksiin laskujesi kanssa (joka on hyvin todenäköistä, jos ei ole töitä),
niin olet pahempi rikollinen kuin mikään katutappelija tai murhaaja. Tongue
Pääset monia kymmeniä vuosia kestävään velkahelvettiin.
Se ei useammassakaan muussa EU-maassa mahdollista.

Toki, jos saat Suomesta loistavan työpaikan ja muutat sen vuoksi, niin Afro
...mutta sitten törmäät toiseen suomalaisia rasittavaan ongelmaan,
-asuntopulaan. Suomessa saadaan asunto -tarvitaan paljon onnea ja rahaa-
mutta valitsemaan et pääse.
Se pitää ottaa, minkä saa -jos saa- ja ne voi olla tasoltaan ihan mitä vain.

Aika moni Suomessa on asunnoton työpaikasta huolimatta ja asuvat sukulaisten
tai kavereiden nurkissa tai jossain asuntolassa, jossa asuu ihan normi-spurgutkin.

Toki Suomessa on paljon normaaleja pärjääviäkin. Miten lie ovat elämänsä ja asiansa sumplineet.
Itse en pärjännyt Suomessa ja lähdin "pakolaiseksi" toiseen EU-maahan Keski-Eurooppaan. Smiley
Olen onnellinen ja tasapainossa täällä näin yleisesti ottaen. Smiley
Aina kun alkaa vtuttamaan jokin, niin muistelen aikaa Suomessa ja ongelmat tuntuvat
huomattavasti paljon pienemmille. Grin 2funny

Tuskin muutan Suomeen enään. Olen juuri ostanut asunnon täältä ja työt ja ystävät ovat täällä.
Jos maata vaihdan lähitulevaisuudessa, niin USA, UK tai Ranska.
Eläkepäiväni olen ajatellut asua Etelä-Ranskassa ja sitä varten olen aloittanut säästämisen.
Kyllä pientä villaa varten pitää kartuttaa säästöjä sellaisen 30 vuotta, missä sitten elellä
parin pienen koiran kanssa ja olla kirjailija. :Smiley

Tosin tämä on vain ja ainoastaan mun kokemukseni Suomesta
ja aika ilkeitä juttuja itsekin koin suomalaisten tekemänä.
Mulla ei ole mitään syytä olla masokisti ja mennä takaisin.

Toki sun tilanne voi olla eri, mutta kerrot pahoista asioista mitä Suomessa tapahtui
niin en oikein ymmärrä, miksi palata samaan? Ei siellä mikään ole muuttunut 12 vuodessa.
Myöskin asiat eivät ilmeisesti ole menneet hyvin nykyisessä asuinmaassasi,
miksi?, en tiedä, mutta puitteet ja mahdollisuudet on taatusti olleet helpommat
kuin Suomessa, ellet nyt sitten jossain Ugandassa ole.

Kielitaidottomuus estänyt ottamasta selvää asioista?

(ja tiedoksi muille lukijoille; tämä ei ole sitten mitään Suomen haukkumista,
eikä kenenkään loukkaamista, vaan ihan mun omaa, kokemuksesta kumpuavaa puhetta,
miten olen kokenut. Jos teillä on hyödyllistä neuvoa kirjoittajalle mahdollisuuksista Suomessa,
antaa palaa vapaasti vain) Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.08.2010 02:33:33 kirjoittanut Tavallinen Telluksen Tallaaja, Universaalinen Uniikki Ihme » tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #2 : 07.08.2010 02:45:41 »

Hope2010, rukoilen sinulle voimia  angel
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
sansai
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 07.08.2010 03:27:29 »

Myös minä rukoilen sinulle voimaa  smitten Kaikesta mitä sinulla on ollut,voi päätellä sinun olevan kovin urhea ja rohkea.Viestisi kuvaa sinun voimaasi etsiä apua,jos sitä ei olisi ,et olisi kirjoittanut.Taidat selvitä kuitenkin mistä vain,kuten olet selvinnytkin.Mietin minkälainen tilanne sinulla on ystävien tai tuttavien suhteen,oletkohan joutunut pettymään.Siksi haluankin lähetellä sinulle enkelin,jonkin ihmisen muodossa.  smitten

Jäin miettimään ja mutustelemaan....oletko käyny Suomessa näinä vuosina..minkälaisia ajatuksia siitä tulee.Olet varmasti työstänyt lapsuutesi vaikeita tapahtumia....ne tapahtumathan eivät voi toistua....Olit tuolloin lapsi;lapsi ei voi puolustautua   Cry  ..nyt on toisin....
« Viimeksi muokattu: 07.08.2010 03:55:37 kirjoittanut sansai » tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 07.08.2010 19:51:05 »

Niin no itse en ehkä suosittelisi sinua välttämättä palaamaan Suomeen. Jos tuollaisessa mielentilassa tulet tänne aloittamaan kaiken alusta, niin siinä voi käydä kalpaten. Nyt itse kun olen muuttamassa toiseen maahan ja tiedän miten paljon hommaa siihen liittyy, niin en suosittele sitä kenellekään, joka ei oikeasti ole siihen valmis - varsinkin jos jo siihen maahan, johon on muuttamassa, liittyy suuria negatiivisia tunteita.

Luulen, että tilanteessasi olisi parasta hakea apua sieltä maasta missä olet nyt. Siellä on nyt kotisi. Pidä kiinni niistä asioista, jotka ovat sinulle kuitenkin se tuki ja turva olleet monta vuotta. Ne auttavat jo paljon siinä tilanteessa kun alkaa käymään omaa mieltään läpi, ettei koko ulkoinen elämä ole myllerryksessä samaan aikaan.

Riippuen vähän alastasi, niin suosittelen, että jos olet ulkomailla ollut, niin parhaiten sitä kokemusta pystyt hyödyntämään ulkomailla uraa ajatellen ja tulevaa elämääsi varten. Suomessa etenemismahdollisuudet ovat aika huonot ja työllisyystilanne nyt muutenkin huono.

Elämäsi tulee varmasti paranemaan, mutta kaikki se moska pitää ensin kaivaa ulos ja tulla pintaan. Vasta sitten sille puhtaalle alustalle on hyvä rakentaa oma tulevaisuus. Smiley

Kaikkea hyvää sinulle ja voimia asioiden selvittämiseen. Suosittelen lämpimästi, että haet ammattiapua tilanteeseen, niin saat perspektiiviä ja tukea tilanteeseesi. Kaiken kanssa ei tarvitse painia yksin!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 07.08.2010 21:28:46 »

Niin no itse en ehkä suosittelisi sinua välttämättä palaamaan Suomeen. Jos tuollaisessa mielentilassa tulet tänne aloittamaan kaiken alusta, niin siinä voi käydä kalpaten. Nyt itse kun olen muuttamassa toiseen maahan ja tiedän miten paljon hommaa siihen liittyy, niin en suosittele sitä kenellekään, joka ei oikeasti ole siihen valmis - varsinkin jos jo siihen maahan, johon on muuttamassa, liittyy suuria negatiivisia tunteita.

Luulen, että tilanteessasi olisi parasta hakea apua sieltä maasta missä olet nyt. Siellä on nyt kotisi. Pidä kiinni niistä asioista, jotka ovat sinulle kuitenkin se tuki ja turva olleet monta vuotta. Ne auttavat jo paljon siinä tilanteessa kun alkaa käymään omaa mieltään läpi, ettei koko ulkoinen elämä ole myllerryksessä samaan aikaan.

Riippuen vähän alastasi, niin suosittelen, että jos olet ulkomailla ollut, niin parhaiten sitä kokemusta pystyt hyödyntämään ulkomailla uraa ajatellen ja tulevaa elämääsi varten. Suomessa etenemismahdollisuudet ovat aika huonot ja työllisyystilanne nyt muutenkin huono.

Järkipuhetta!
Itse olen lähtenyt karkuun huonoja kokemuksia Suomessa ja rakensin kunnon elämän tänne
ja kävin täkäläisessä terapiassa putsaamassa ne Suomessa koetut pois painamasta
ja jarruttamasta.
Suomi, suomalaisuus ja oma kotikasvatus pitää jättää mukavaksi muistoksi,
kun asuu toisessa maassa ja kulttuurissa.
-maassa maan tavalla- ja sopeutuu jo paremmin.
Jos suomalaisuutta, esim. melankoliaa, itsesääliä ja itsemurha-ajatuksia pitää yllä,
niin kyllä elämä vaikeaksi uudessa asuinmaassa muuttuu.

Jos haudot jo sitä, että olet elämäsi päätepysäkillä, niin olet kipeästi ammattiavun tarpeessa.
Se ei ole normaalia.
Suomessa sitä voi tehdä julkisesti, mutta muualla moisista puheista ne toimittaa
sut päivystävälle psykiatriselle, jos et ole itse kykenevä menemään.

Missä sun ystävät ovat? Voivatko he auttaa sinua?

Jos mä olisin sinä, -itseasiassa olen ollutkin sinun tilanteessasi-,
niin painelisin suoraan päivystävälle psykiatriselle ja kertoisin depressiosta,
elämän umpikujasta ja itsemurhan hautomisesta (elämän päätepysäkistä).

Unohda kaikki suomalainen häpeän tunteminen ja etenkin se sun kotikasvatus
ja tee sille ongelmalle ja elämällesi jotain. Smiley
Pienet teot riittää! Asia kerrallaan. Ensimmäisenä hakemaan ammattiapua
ja mahdollista lääkeapua. Sitten räit viikon pari kattoon leväten,
siinä välissä mahdollisesti käyt paikallisessa sossussa ja työkkärissä hoitelemassa
raha-asioitasi ja mahdollista uutta koulutusta ja että sulla on rahaa ruokaan ja asumiseen,
jos asiat on päässyt jo niin pahaan kuntoon.

Asioilla on aina tapana järjestyä, mutta sen eteen pitää hiukan nähdä vaivaa. Smiley

Tsemppiä! Afro
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: