Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tunnistaako Narsistin kartasta?  (Luettu 24033 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #30 : 01.11.2010 18:53:46 »

Noh, viisi vuotta meni siinä, että vihasin itseäni ja halusin kostoa. Nyt olen parin viime vuoden aikana pystynyt antamaan anteeksi kun ymmärsin, että minun on ensin annettava anteeksi itselleni, ennen kuin voin edes nähdä tilannetta objektiivisesti. Kun antaa itselleen anteeksi sen miten on antanut itseä kohdella, niin vasta sitten voi tehdä töitä sen kanssa että antaa toisen teot anteeksi ja päästää irti.

Pari kuukautta sitten törmäsin uudestaan tähän ihmiseen ja juttelin hetkisin. Koen edistyneeni sillä hän ei nostanut minussa enää negatiivisia tunteita. Tavallaan oli vain sellainen neutraali rauhantunne, koska koin niin vahvasti päästäneeni irti. Näin jälkeenpäin ajateltuna se, että kävin läpi sen helvetin on muuttanut minua itseäni valtavasti ja tehnyt minusta vahvan. Tavallaan en voi olla vihainen ihmiselle jonka vaikutuksesta löysin itseni.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #31 : 01.11.2010 19:01:44 »

Mä näkisin narsistissa tosi merkittävänä herkkyyden. Se tunne maailma on todella herkkä ja hallitseva. Tai oon kokenut niin että narsisti ohjautuu tyydyttäen vaan niitä omia tunnetarpeitaan. Mutta harvoin niitä pystyy kukaan tyydyttämään, eikä narsisti olekaan koskaan onnellinen, josta sitten syyttää taas muita. Herkkyys selittäis myös sitä, että narsisti osaa manipuloida toista todella hyvin. Hän tuntee tunteet ja tyydyttämättömät tunnetarpeet ja tunnistaa ne myös toisessa: siksi osaa sanoa ja tehdä juuri oikeat asiat, saa toisen koukkuun. Osaa käyttää henkistä väkivaltaa niin hienovaraisesti ensin, ettei toinen edes tajua sitä, osaa painaa toisen maahan hänen edes tajuamatta sitä ennen kuin on jo voimaton eikä enää pääse pois. Narsisti on todella tunneälykäs, mutta ei kykene siihen empatiaan. Jotenkin hän on kylmä, vaikka sisällä kuohuu.

Jotenka mä korostaisin sen kuun merkitystä kartalla. Ja sitten mietin sitäkin, että kun suurin osa narsisteista on miehiä. Miehen vaikeampi käsitellä vahvaa kuuta kartalla, mikä taas naiselle on luonnollisempaa, naisella kuun kierto tapahtuu kehossa joka kuukausi(??) Isälläni kuu 4. huoneessa, oppositio ceres ravussa. En tiedä, pohdin vaan..
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #32 : 01.11.2010 19:10:46 »

Itseäni piinanneen narsistin kartasta pistää silmään  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa.


Mun mies  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa. Toivon kyllä, että plutonikko ei ole synonyymi narsistille.  :Smiley
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #33 : 01.11.2010 19:12:03 »

Kieltämättä tuossa minunkin tuntemassani narsistissa oli herkkyyttä muille jakaa, mikä teki oikeastaan hänen manipuloinnistaan entistä tehokkaamman. Eli tavallaan hän käytti sitä herkkyyttä hyväkseen siten, että hän sai kaikki ongelmansa kaadettua toisen niskaan ja syytettyä niistä muita. Taustalla oli siis mielestäni aitoa herkkyyttä ja haavoittuvuutta, mutta kyllä hän sitä osasi käyttää hyväkseen niin taitavasti, että hän sai kaikki tilanteet käännettyä itselleen edullisiksi. Tavallaan on aika vaarallinen yhdistelmä se, että on erittäin manipuloiva ja äärimmäisen herkkä.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #34 : 01.11.2010 19:18:06 »

Itseäni piinanneen narsistin kartasta pistää silmään  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa.


Mun mies  pluto aspect_con askendentti skorpioni 1. huoneessa. Toivon kyllä, että plutonikko ei ole synonyymi narsistille.  :Smiley

xD Ei itsellä ole edes tuosta aspektista mitään vankkaa tietoa. Voi olla, että tuo ei selitä hänen narsismiaan yhtään. Itselläkin on kartalla vahva pluto, enkä koe olevani erityisen narsistinen.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ave^^
Vieras
« Vastaus #35 : 01.11.2010 19:29:20 »

Muuten.. yksi merkittävimpiä narsistin ominaisuuksia on ihmisriippuvuus. Eli kartalta silloin kohdistuu huomio descenttiin ja seiskahuoneeseen. Laskisin itse vaikkapa auringon descentillä enemmänkin tähän kuuluvaksi kuin pluton ascilla, joka tuo taas vahvaa itsenäisyyttä. No, en siis sano että aurinko descillä tekee narsistiksi, mutta ihmisriippuvuutta se tuo.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #36 : 01.11.2010 19:34:13 »

Narsismiin kuuluu oleellisesti tuollainen alkeellisten minän puolustuskeinojen käyttö, projektiota käytetään aivan tolkuttomasti. Narsistin psyyke on täynnä vihaa, syyllisyyttä ja häpeää, on kaikesta kateellinen ja kärsii huonosta itse- ja omanarvontunnosta, mutta kieltää kaiken tämän. Kaikkien näiden ominaisuuksien näkeminen muissa ihmisissä on kuitenkin tyypillistä ja omat kolttoset muuttuvat hyvin äkisti toisten tekemiksi. Oma esimerkkitapaukseni sai joskus järjettömiä raivokohtauksia ja vastuuta paettiin viime kädessä vaikkapa muistinmenetyksillä. Mitään ei ole tehty, jos ei mitään muista.

Silloin kun tajuaa tämän "sietämättömien tunteiden kierrätyksen", niin narsistin puheita on mielenkiintoista kuunnella. Silloin kun hän syyttelee muita (perusteetta) milloin mistäkin, hän puhuu itsestään.

Narsisti tarvitsee tosiaankin aina peilejä, mielellään ihailijoita ympärilleen, koska muuta kautta hän ei ole olemassa. Siksi hän saattaa ottaa esim. eron parisuhteesta hyvinkin raskaasti, vaikka olisi sitä ennen kohdellut puolisoaan hyvin huonosti. Mutta toisaalta, tällaisten tapausten varalta hänellä on yleensä selusta varmistettu, sinkkukaudet eivät ole pitkiä ja kaikki ovat korvattavissa.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2010 19:35:55 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #37 : 01.11.2010 19:43:18 »

Muuten.. yksi merkittävimpiä narsistin ominaisuuksia on ihmisriippuvuus. Eli kartalta silloin kohdistuu huomio descenttiin ja seiskahuoneeseen. Laskisin itse vaikkapa auringon descentillä enemmänkin tähän kuuluvaksi kuin pluton ascilla, joka tuo taas vahvaa itsenäisyyttä. No, en siis sano että aurinko descillä tekee narsistiksi, mutta ihmisriippuvuutta se tuo.

Isälläni todellakin aurinko 7. huoneen puolella ja aspect_con DC. Narsistihan juuri tarvitsee toisia ihmisiä, ei hän ole erakko.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #38 : 01.11.2010 19:50:27 »

Itseä aikanaan loukkasi tämän narsistin käytöksessä se, että hän syytti minua omista muista mielenterveysongelmista. Eli hän oli vuoroin masentunut, anoreksinen ja uhkasi tappaa itsensä ja sitä rataa. Jälkeenpäin olen lähinnä nähnyt, että hän keksi nämä kaikki, jotta voisi pitää minua otteessaan. Eli jos sanoin, että nyt saa riittää, niin hän käänsi tilanteen siten, että jouduin estämään häntä tappamasta itseään ja joutumasta sairaalaan. Hän kävi terapiassa, mutta aina kun hän tuli terapiasta, niin hän sanoi, kuinka hänen terapeuttinsa oli kuulemma sanonut, että minä olen kaiken pahan alku ja juuri ja minä olen pilannut tämän narsistin elämän. Eli minä olin olevinaan syynä siihen, että hän haluaa tappaa itsensä.

Kyllähän hän pilasi kaikki alkavat romanssini ja manipuloi kaikki ihastukseni vihaamaan minua valehtelemalla ja sitten hän nauroi minulle, kun ei oikein rakkauselämä toiminut. Mutta sehän vain johtui siitä, että näytin ihan hirveältä läskiltä ja tantalta verrattuna häneen ja pukeuduin kuin mummo. Mutta kaikki hyvät jutut olin olevinaan häneltä matkinut. Hän ei siis kestänyt lainkaan sitä, jos joku sattui pitämään minusta, vaan teki kaikkensa sen sabotoimiseksi. Hänen mielestään olin "varastanut" hänen persoonansa jos satuin pitämään samasta bändistä tai artistista, jos en niistä pitänyt, olin täysi idiootti. Narsisti osaa siis kääntää kaikki uhriaan vastaan.

Sekin on mielenkiintoista, että hän muutaman kerran löi minua ja minä sanoin hänelle, että en todellakaan aio reagoida tähän mitenkään muuten kuin halveksimalla hänen alhaista moraaliaan. En siis halunnut langeta samalle tasolle ja kävelin pois. Sekin olevinaan oli merkki siitä, että oli täysi mato verrattuna häneen ja heikko ihminen.

Se on myös jännä miten narsisti osaa manipuloida itselleen pienen "armeijan", jotka tulevat mukaan alistamaan. Eipä ole koskaan nöyryytetty minua niin paljon, kuin silloin lukioaikoina, kun minut saatiin itkemään keskellä koulunkäytävää, ihan vain sillä, että minut saatiin tuntemaan oloni niin kauheaksi. Ärsyttävän teräväkielinen oli hän, osasi iskeä aina niihin herkkiin kohtiin.  

Noh, kun kaikkea miettii jälkeenpäin, niin lähinnä naurattaa. Silloin ei naurattanut. Sinänsä hyvä, että jälkeenpäin on ymmärtänyt mitä kaikkea pahaa hän on minulle tehnyt. Tämän voi poistaa jos tuntuu liialliselta jakamiselta. Ajattelin vain, että jos tästä joku jotain itselleen saa, kenties vertaistukea, niin kirjoitan nyt sitten. Sinänsä ihmettelen kuinka olen tuosta yli päässyt, mutta toisaalta, ihminen on luotu selviämään.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #39 : 01.11.2010 20:29:22 »

Tämän narsistin kartalta en kyllä oikein mitään erityistä selittävää edes löydä. Voisin oikeastaan sen kartan tähän lätkäistä näin tutkimusmielessä.
Mielestäni hänen kartallaan olisi paljon potentiaalia myös hyvään.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #40 : 01.11.2010 22:27:14 »

Tämän narsistin kartalta en kyllä oikein mitään erityistä selittävää edes löydä. Voisin oikeastaan sen kartan tähän lätkäistä näin tutkimusmielessä.
Mielestäni hänen kartallaan olisi paljon potentiaalia myös hyvään.

Löytyyhän sieltä se haasteellinen Kuu, mitä jo aikaisemmin ehdottelin ainakin altistavaksi tekijäksi

 kuu aspect_opp saturnus
 kuu aspect_opp neptunus
 kuu aspect_opp uranus
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #41 : 01.11.2010 22:31:34 »

Eipä se minunkaan ex ollut kuin vissiin kuukauden yksin ja sitten oli jo uusi nainen kuvioissa, jonka kihlasi vielä samana vuonna, kun kesällä asumusero tuli. No se suhde ei sitten toiminut, kun ei saanut raskaaksi tätä seuraavaa naista, joten pokasi samasta kaveripiiristä uuden, itseään vanhemman naisen, jonka kanssa ovat nyt aviossa ja yhteinen lapsi tuli kanssa todella nopeasti.


Tämä narsku tarvitsi siis äidin, joka rahoittaa hänen elämänsä. Minusta siihen ei onneksi ollut. Kaksi vuotta hän jaksoi minua kiusata lasten kautta. Jopa Hovioikeudessa hän kävi valehtelemassa, kun lasteni huoltajuutta hain.

Elämä on.  :Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: