Ave^^
Vieras
|
|
« : 11.09.2010 12:26:06 » |
|
AstroTVn innostamana pistän nyt tälläisen ketjun pystyyn. Nuo perustekijäthän ovat nämä: päiväkartta / planeetat horisontin yläpuolella = ekstroverttius yökartta / planeetat horisontin alapuolelle = introverttius vasen puoli korostunut = itsenäisyys oikea puoli korostunut = sosiaalisuus, "riippuvuus" tuli ekstrovertti maa introvertti ilma ekstrovertti vesi introvertti Kiinnostava aihe minulle, koska olen tottunut pitämään itseäni introverttinä, ja sellaisena koenkin itseni. Korviini pomppasi kuitenkin astroTVstä ajatus että ihminen voi oppia toteuttamaan jompaa kumpaa roolia olosuhteista johtuen. Oma karttani on tämän suhteen ristiriitainen, sillä se on voimakkaasti päiväkartta, kaikki planeetat yhtä lukuunottamatta horisontin yläpuolella, merkkijakauma taas on suurimmilta osin vettä ja maata. Luokittelisin itseni yhä introvertiksi, sillä niissä käytösmailleissa tunnen oloni kotoisammaksi, vaikka joskus välillä kuin jostain puskan takaa hyppää esiin joitain hyvinkin sosiaalisia piirteitä. Olen vain koko elämäni tavallaan kuin työntänyt niitä taustalle, hokien itselleni että minä en ole ulospäinsuuntaunut. Enkä sitä lopulta sataprosenttisesti olekaan, mutta nykypäivänä olen muuttunut varsin kaksijakoiseksi, melkeinpä lähes niin että joka toinen päivä olen aktiivinen ja joka toinen passiivinen. :
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ratkaisu
|
|
« Vastaus #1 : 13.09.2010 20:23:02 » |
|
Hmm hmm, itse en oikein ole varma tuosta kartastani, vähän riippuu mitä taivaankappaleita sinne tunkee. Noilla perus planeetoilla ja perinteisimmillä asteroideilla tuli siten, että vasen ja oikea puoli kartasta pitävät sisällään tasan saman verran kappaleita. Ylhäällä 5, alhaalla 7. Maata 3, tulta 3, ilmaa 2, vettä 4.
Eli kaiketi olisin hieman introvertimpi, mutta en koe huomattavasti sellainen olevani. Mielestäni aika hyvässä balanssissa kartallani nämä.
Mietin sitä, että kuinka paljon eri merkkien laatujen määrä kartalla vaikuttaa. Itselläni eniten johtavaa ja muuttuvaa, joten luulisin sen tuovan toisaalta lisää ekstroverttiutta?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nousukuu
|
|
« Vastaus #2 : 15.09.2010 13:34:24 » |
|
Minullakin on molempia. Introverttius tulee voimakkaasta vesipainotuksesta. Ekstroverttius taas päiväkartasta ja kuunvaiheesta (leijonamainen) sekä Merkuriuksesta Vesimiehessä.
Huomioidaanko hitaatkin planeetat kartan painotuksessa? Minä jotenkin katson vain nopeita. Itse asiassa mulla on kaikki Kuusta Jupiteriin kartan yläpuoliskossa (joskin todellisuudessa Kuu taitaa olla vielä niukin naukin horisontin alapuolla vaikka astrologisella kartalla onkin 12. huoneessa), ja loput, Saturnuksesta Plutoon, alapuoliskossa. Niin joo paitsi Chiron on kyllä korkealla.
Taitaa olla suht. harvinaista että nämä kaikki tekijät painottuu voimakkaasti jompaan kumpaan puoleen?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ave^^
Vieras
|
|
« Vastaus #3 : 15.09.2010 17:08:49 » |
|
Mietin sitä, että kuinka paljon eri merkkien laatujen määrä kartalla vaikuttaa. Itselläni eniten johtavaa ja muuttuvaa, joten luulisin sen tuovan toisaalta lisää ekstroverttiutta?
En ole tullutkaan ajatelleeksi jaotella laatujakin näin.. Hyvä ajatus kyllä. Johtavan voisi helposti laittaa juuri ekstrovertiksi ja kiinteän introvertiksi, mutta muuttuvasta en osaisi sanoa että kumpaa se on, se ei oikein ole kumpaakaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
indiima
|
|
« Vastaus #4 : 15.09.2010 17:30:08 » |
|
Mulla on lähes kaikki planeetat horisontin alapuolella ja oikealla, kuu ja mars yläpuolella, pluto vasemmalla. Koen olevani todella ekstrovertti-ihminen, puhun kadulla tuntemattomille jne. Karttani on astro.comin mukaan vahvasti vesipainotteinen, ilmaa siellä on kaikkein vähiten. Minun kohdallani tuo ei siis sinällään päde. Voinee myös johtua , jotka ovat mielestäni ulkoiseen enemmän suuntautuvia planeettoja. Myös asc saattaa tehdä sen, että kauriin kylmyys lämpiää, ja onhan se aurinko siellä leijonan omassa huoneessa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
söpöliini
Kohtuuastroilija
Never be afraid to say what you feel...........
|
|
« Vastaus #6 : 19.09.2010 14:24:21 » |
|
Mulla on maa-vesimerkkejä 6 ja ilma-tulimerkkejä 4. Kaverit sanoisivat että olen ekstrovertti, mutta tiedän olevani molempia. Tuo introvertti ei välttämättä näy jos olen hyvän ystävän kanssa. Kadulla en sentään puhele tuntemattomille, mutta en nyt sentään käsimerkkejä näyttele jos joku jotain kysyy.. Enemmän kai sitä tulee ajatuksissaan haahuiltua. Katsoin tuota samaa Astron lähetystä, ja jäi sellainen päähän, että ekstrovertti on riippuvainen muista eikä osaa tulla yksin pitkiä aikoja toimeen. Esimerkkinä: tarvitsee vaatekauppaan pari kaveria mukaan tueksi? Muistanko oikein?? Jäin tätä hiukan ihmettelemään, koska en tota piirrettä tunnista itsessäni tippaakaan, lähinnä päinvastoin. On paljon kivempaa mennä itsekseen kun ei ole sidottuna muihin.. Ja kuitenkin on kivaa höpöttää ihmisten kanssa vaikka mistä ja jakaa ajatuksia. Ihme Jekyl/Hyde-meininkiä.. Jos pysyitte perässä?
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies Kuu, Jupiter-Kalat nousu-Leijona Merkurius, Venus-Kauris Saturnus-Rapu Uranus-Scorpioni Pluto-Vaaka Lilith-Vesimies
|
|
|
|
Fawnette
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #8 : 27.11.2010 20:49:58 » |
|
No johan on.. siis noilla horisonteilla ym. tarkotetaan AC-DC ja IC-MC -akseleita..? Tää on tällanen teema minkä kanssa mä oon käynyt suuria päänsisäisiä debatteja. Viihdyn porukassa tosi hyvin, mutta yksinkin mainiosti. Tuntuu että viihdyn melkein aina. Välillä yksin ollessa kyl alkaa tylsistyttää ja sit alan puhua ja laulaa ja esittää oopperaa pöydällä yksinäni. Komppaan täysillä kahta edellistä sosiaalisessa käyttäytymisessäni. Just sellasta etten välttämättä jaksa/näe tarpeelliseksi olla koko ajan yhteydessä kavereihin, mutta sitten hölisen tuntemattomille. Ja kartta näyttää: 2 planeettaa ylhäällä ja vasemmalla, 8 planeettaa alhaalla, joista 7 oikeella. Kaikki maa/vesimerkeissä paitsi . Eli mun siis pitäis tän mukaan olla äärimmäisen riippuvainen ja introvertti..? Noh, onhan se neloshuone mun vahvin. Mutta en koe kyllä olevani yhtään riippuvainen kenestäkään. Päinvastoin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suljin
|
|
« Vastaus #9 : 27.11.2010 21:35:23 » |
|
ekstrovertti on riippuvainen muista eikä osaa tulla yksin pitkiä aikoja toimeen. Esimerkkinä: tarvitsee vaatekauppaan pari kaveria mukaan tueksi Myönnän :
Ei tosin toki kauppoihin oo pakko tulla ketään aina mukaan ja yksin on välillä kiva olla, mutta ei tosiaan pitkiä aikoja kuitenkaan..
|
|
|
tallennettu
|
Vain mielikuvituksesi on rajana
|
|
|
Fiona
Vieras
|
|
« Vastaus #10 : 21.12.2010 00:09:27 » |
|
Mä olen melkein 100% introvertti, kartankin mukaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
nousukuu
|
|
« Vastaus #11 : 21.12.2010 17:34:10 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fiona
Vieras
|
|
« Vastaus #12 : 22.12.2010 01:18:03 » |
|
Tuo nousu-vaaka minussa ei ole vielä ihan "toiminnassa", koska olen alle 30 v. Näin ollen keskitaivaskaan ei ole toiminnassa. Hmm...tuosta Marsin yhtymästä Venukseen en osaa sanoa, siitä on varmaankin lähinnä apua ihan "arkipäivän tilanteissa" kun olen todella ujo. Ehkä vielä se, että Merkurius ja Aurinko ovat 4. huoneessa (kodin huone) lisää introverttiutta. Toisaalta myös Pluto 1. huoneessa vaikuttanee personaani aika paljon, minua on sanottu salaperäiseksi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Suljin
|
|
« Vastaus #13 : 22.12.2010 02:14:38 » |
|
Nousuvaakasi kuitenkin voisi olla toiminnassa vaikka oletkin alle 30v, mutta itseppä tiedät, onko vai eikö..
Ei ole yhtä ainutta oikeaa ikää, milloin nousumerkki alkaa vaikuttamaan
|
|
|
tallennettu
|
Vain mielikuvituksesi on rajana
|
|
|
Fawnette
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #14 : 22.12.2010 09:17:49 » |
|
Musta tuntuu, että mun - vaikutus oli suurinta teini-iässä. Että nykyään se on muisto vain, mutta eipähän sitä tiiä jos se tulee takasin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|