Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten tätä syntymäkarttaa oikein tulkitaan?  (Luettu 5680 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
minikuu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 26.12.2010 09:43:40 »

Pitkään olen tätä tutkinut ja en ole saanut mitn selville  Cry. Näyttääkin niin monimutkaiselta, mutta mielenkiinto silti huipussaan!  Cheesy En tajua oikein niitä sanojakaan, esim. transtiitti vai mikäs se olikaan  Embarrassed  Shocked. Mitä tämä mun kartta oikein kertoo? Mistä lähden tätä tulkitsemaan ja miten?  Embarrassed Cheesy

Koitan saada karttani näkyviin, jos siinä onnistun niin jes! Cheesy
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 26.12.2010 11:55:27 »

Aspektit. Aspekti on se, missä sijainnissa planeetat olivat toisiinsa nähden syntymähetkelläsi. Transiitit puolestaan kuvaavat sitä tilannetta mikä on parhaillaan menossa elämässäsi. Smiley

Mutta asiaan, minä keskityn tässä nyt noihin haastaviin aspekteihin, koska nehän ovat niitä mitä ihmisen kuuluu tässä elämässä työstää ja kun sen oppii niin elämä helpottuu huomattavasti. Haastavat aspektit siis ovat neliö:  aspect_squ, oppositio:  aspect_opp ja joidenkin astrologien mukaan myös yhtymä:  aspect_con mutta itse en allekirjoita tätä. Yhtymä sisältää paljon intensiivistä energiaa ja se miten yhtymä toteutuu kunkin yksilön elämässä on riippuvainen niin monesta jutusta kartalla.. Mutta siis asiaan.

Heti ensiksi poimin tuolta nuo saturnuksen neliöt auringolle, kuulle ja merkuriukselle.

Saturnus neliö aurinko: Tuntuuko siltä, että haluat saavuttaa paljon, muttet silti tunnu onnistuvan siinä? Saturnuksesi on kakkoshuoneessa. Kakkoshuone on rahan/omaisuuden aluetta.
Otatko helposti pienetkin takapakit itseesi? Asetatkohan vähän liikaa paineita itsellesi (täytyy näyttää menestyneeltä muiden silmissä?)? Silti saatat tunea syyllisyyttä egosi vaatimuksista, ei saisi haluta liikaa.
Haasteena olisi tajuta, ettei joka ikistä epäonnistumista kannata jäädä murehtimaan, aina ei tarvitse olla oikeassa tai vaikuttaa menestyneeltä. Salli myös itsesi haluta mitä nyt ikinä haluatkin (rahaa?) ilman syylisyyttä.

Saturnus neliö kuu: Tunnetasolla vetäytyvä ihminen. Epäilee kiintymysten osoituksien aitoutta. Oppiläksynä on oppia luottamaan toisiin ihmisiin.

Saturnus neliö merkurius: Epävarmuutta ilmaisussa. Mitä hyvänsä sanot tai kiroitat on jollakin tapaa sensuroitu. Sinusta on hankalaa ilmaista tunteesi, koska mietit mitä muut sinusta ajattelevat. Varot paljastamasta liikaa itsestäsi. Tällaiset ihmiset tarvitsevat paljon positiivista palautetta toisilta, tosin, sitä saadessaan silti epäilevät. Jälleen kerran, olet liian ankara itsellesi. Toisten mielukuva sinusta ei varmastikkaan ole lähellekkään yhtä kaamea kuin se minkä olet itse omassa päässäsi luonut.

Palaan myöhemmin noihin Jupiterin oppisitioihin, nyt on nälkä ja lähden kauppan. Smiley

Kerro ihmeesa, jos meni mönkään tai vastaavasti, osuiko oikeaan. En ole mikään ammattiastrologi ja tarkastelin noita aspekteja melko yksipuolisesti.
tallennettu
minikuu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 26.12.2010 13:38:41 »

Shocked Ihan nappiin meni! Ihan oon äimänkäkeenä  Huh Kertooko syntymäkartta minusta minkälainen olen? Vai mitä syntymäkartasta voi saada selville? Oikeesti, niin nappiin meni mitä kirjoitit!  Cheesy Shocked Tällä hetkellä mulla on menossa ahdistava kausi, enkä pääse siitä ahdistuksesta irti. Näkeekö erillaiset kaudet/tunnetilat kartassa? Kiitos tosi paljon sulle, kylmät väreet kulki lävitseni kun luin vastauksesi  Cheesy Haluisin oppia tulkitsemaan karttaani, mistä pitäisi aloittaa?  :Smiley
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 26.12.2010 14:11:20 »

Kyllä syntymäkartta voi kertoa, millainen olet.. Jopa
ulkonäköäkin sen kautta voi arvuutella.. Se kertoo sinusta lähes
mitä vain, jos vain tonkii Tongue

Ja erilaiset kaudet/tunnetilat, ne liittyvät niihin transiitteihin,
mistä puhuit.. Transiitit siis ovat ohimeneviä planeetta ohituksia,
jotka tekevät jonkunlaista kulmaa kartallesi ja vaikuttavat
näin elämääsi..

Toivottavasti joku kertoo näistä transiiteista sinulle enemmän..
http://www.astro.com/cgi/genchart.cgi <~ tuolta voi katella
omia transiittejaan ja sivu sisältää paljon paljon muutakin,
mutta luulen, että ensiksi olisi tosiaan hyvä tutustua vain
siihen syntymäkarttaan ja sitten vasta niihin transiitteihin..
Kun planeetta energioita olisi siinä vaiheessa hyvä tunnistaa
edes jotenkuten Smiley
Mutta tutustu tuohon sivustoon, tekee mm. selvemmän
syntymäkartan ja sisältää myös minitulkintoja!

Sitten etsi vain netistä tietoa ja sitten tässä on hyvä linkki;
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=4514.0
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
minikuu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 26.12.2010 14:44:38 »

Vau! Kiitos sullekin! Aika monimutkaiselta näyttää, eli paljon on opiskeltavaa  Cheesy Shocked. Tässä alkaa ihan into ja mielenkiinto nousemaan kohti tähtiä  Smiley laugh Mitä tarkoittaa kun mulla on ns.tyhjää syntymäkartassa? Siis 4.,6., 8. ja 10. kohdalla? Onko ne siis huoneita? Cheesy

Muoks. Siis on ne huoneita Smiley Sori jos tulee tyhmiä kysymyksiä. Tämä alkaa kai pikkuhiljaa aueta mulle  Smiley
« Viimeksi muokattu: 26.12.2010 14:47:12 kirjoittanut minikuu » tallennettu
Suljin
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #5 : 26.12.2010 16:30:17 »

Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä Cheesy

Mutta niin, huoneiden tyhjyydestä on useita keskusteluja täälläkin,
suosittelen etsimään.. Ja niistä on myös useita mielipiteitä, mutta
yleisin lienee se, että niiden huoneiden asiat eivät ole kovinkaan
merkittäviä juuri tässä elämässä Smiley

http://astro.saaganet.org/huoneet.php

Tuolta löytyy huoneiden merkityksiä..
Toki myös siitä edellisestäkin linkistä, minkä sinulle annoin, mutta
mielestäni on hyvä käydä useita sivuja ja tulkintoja läpi, jotta voi
tehdä oman kokonaiskuvan asioista, esim. huoneista ja niiden
merkityksistä, näin sitä on helpompi soveltaa kun alkaa tutkia
vaikkapa muiden karttoja Smiley

Paljon on opeteltavaa ja aina löytyy uutta, mutta siksihän tämä
astologia onkin niin mielenkiintoista ja koukuttavaa Wink
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 26.12.2010 16:55:39 »

Vau! Kiitos sullekin! Aika monimutkaiselta näyttää, eli paljon on opiskeltavaa  Cheesy Shocked. Tässä alkaa ihan into ja mielenkiinto nousemaan kohti tähtiä  Smiley laugh Mitä tarkoittaa kun mulla on ns.tyhjää syntymäkartassa? Siis 4.,6., 8. ja 10. kohdalla? Onko ne siis huoneita? Cheesy

Muoks. Siis on ne huoneita Smiley Sori jos tulee tyhmiä kysymyksiä. Tämä alkaa kai pikkuhiljaa aueta mulle  Smiley

Tyhjät huoneet merkitsevät sitä, että niiden edustamat teemat ovat joko jo käyty läpi edellisissä elämissä tai sitten eivät vain kuulu tämän elämän oppiläksyyn ja niitä käsitellään sitten seuraavissa elämissä.

Mutta siis, nyt sitten siihen Jupiteriin. Sinulla on kartallasi siis Jupiter oppositio aurinko, kuu ja merkurius.

Jupiter oppositio aurinko: Olet hyväsydämminen ja auttavinen. Ihmisten mielestä sinulla on suuri sydän ja siksipä he auttavatkin sinut aina pinteestä kun siihen joudut. "Onhan tuohan meidän Maijalla paheensa mutta kyllä sillä on sydän paikallaan." Paheet ne ovatkin tämän aspektin avainsanat. Sinulla taitaa olla taipumusta elää vähän "yli", oli kyse sitten ruuasta, rahasta.. tai romansseista. Teet lupauksia, jotka AIOT pitää, mutta.. Jotenkin se luisuu siihen että ei tullutkaan tehtyä sitä mitä lupasit. Varo masennusta.

Jupiter oppositio kuu: Tällaiset ihmiset ovat humoristisia ja hyväsydämmisiä, mutta omaavat sisäistä levottomuutta jota voi olla vaikea tyydyttää. Jotkut tuntevat, että he tarvitsevat jonkun pitämään heistä huolta - aikuisenakin. Toiset taas tuntevat tarvetta olla se huolehtija ja suojelija muille ihmisille. Laiskuus vaivaa ja ihmisellä on tiettyjä odotuksia ja tarpeita joita muiden pitäisi heille tarjota. Innokkaina ihmisenä he innostuvat tavattomasti jostakin asiasta, joka loppujen lopuksi on täysin epärealistinen ja kun karu totuus iskee, yksilöt masentuvat. Tervettä arvointikykyä ja realistisuutta on hyvä kehittää. Hyväksy, että unelmat ovat unelmia ihan okei, mutta oikean elämän kanssa niillä ei välttämättä ole mitään tekemistä.

Jupiter oppositio merkurius: Jaat mielelläsi ideoitasi, mutta usein ongelmana on se että vedät johtopäätöksiesi tutkimatta tarkemmin tai edes tietämättä mistä koko asiassa on kyse.  Sinulla ei taida vain olla kärsivällisyyttä tutkia asioita perinpohjaisesti. Tarkoituperäsi ovat hyvät, mutta liioittelet asioita. Tällaisena ihmisenä saatat olla joidenkin mielestä hyvin hauska. Sinun tulisi kuitenkin oppia pitkäjänteisyyttä ja pureutua asioihin enemmän.
tallennettu
minikuu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #7 : 26.12.2010 17:44:36 »

Jälleen aika hyvin piti paikkaansa Cheesy. Paitsi tuo lupausten tekemisestä jne ei niinkään kai.. En ehkä itseäni löytänyt siitä.
Tuntuu ihan uskomattomalta miten sä voit tietää ja saada selville minkälainen olen. Huomasin kartassani 7.huoneen kohdalla ( Oliko se joku rakkaushuone?) että siinä on kaksi oinasmerkkiä. Poikani isä oli oinas, hän tavallaan "myrkytti" minut narsistisuudellaan. Ne asiat mitä jouduin ja "sain" kokea hänen kanssaan vaikuttaa nykyhetkeenkin. Oli elämäni hirveintä aikaa ja hän muutti minut täydellisesti toiseksi ihmiseksi. Niin mietin että näkyykö tuo oinas ja kokemani tässä kartassa? En tiedä onko oikein mutta voisin ymmärtää että tuo kokemani liittyisi karmaan jotenkin? Ja siitä minun pitäisi oppia, jotain? Vaikeaa oli selittää  Embarrassed

Kiitos teille hirveesti selityksistä ja linkeistä Cheesy Taidan illalla tehdä itselleni pienen Astrovihkosen johon kirjoittelen näitä juttuja muistiin ja alan tutkimaan. Kunhan tuo pikkuenkelipoika menee nukkumaan Cheesy
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.12.2010 20:21:11 »

Jälleen aika hyvin piti paikkaansa Cheesy. Paitsi tuo lupausten tekemisestä jne ei niinkään kai.. En ehkä itseäni löytänyt siitä.
Tuntuu ihan uskomattomalta miten sä voit tietää ja saada selville minkälainen olen. Huomasin kartassani 7.huoneen kohdalla ( Oliko se joku rakkaushuone?) että siinä on kaksi oinasmerkkiä. Poikani isä oli oinas, hän tavallaan "myrkytti" minut narsistisuudellaan. Ne asiat mitä jouduin ja "sain" kokea hänen kanssaan vaikuttaa nykyhetkeenkin. Oli elämäni hirveintä aikaa ja hän muutti minut täydellisesti toiseksi ihmiseksi. Niin mietin että näkyykö tuo oinas ja kokemani tässä kartassa? En tiedä onko oikein mutta voisin ymmärtää että tuo kokemani liittyisi karmaan jotenkin? Ja siitä minun pitäisi oppia, jotain? Vaikeaa oli selittää  Embarrassed

Kiitos teille hirveesti selityksistä ja linkeistä Cheesy Taidan illalla tehdä itselleni pienen Astrovihkosen johon kirjoittelen näitä juttuja muistiin ja alan tutkimaan. Kunhan tuo pikkuenkelipoika menee nukkumaan Cheesy

Taikasana: GOOGLE.  Grin Tosin, noiden englannin kieliset termit on hyvä tietää, suomeksi harvoin löytää tulkintoja.

Sinulla on noususolmu oinaassa seitsemännessä (seitsemäs huone on ihmissuhteiden alue) huoneessa. Noususolmu osoittaa tämän elämän oppiläksyn. Noususolmua vastapäätä on laskusolmu (sinulla vaa'assa, ensinmäisessä huoneessa). Laskusolmu osoittaa ne negatiiviset ja rajoittavat tavat joista meidän tulee päästä eroon tässä elämässä.

Kun noususolmusi on oinaassa, olettaisin että sinun tulee opetella itsenäisyyttä ja rohkeutta. Vaa'an heikkoudet ovat miellyttämisen tarve, päättämättömyys.. "Jos en tee näin niin olen huono ihminen". ja tämä nimenomaan ihmissuhteiden alueella. Jos oikein katsoin niin Venuksesi on yhtymässä laskusolmuusi, tämä näyttäisi vain vahvistavan tätä teoriaani siitä että menneisyydessä - joko menneessä tai tässä elämässä - olet ollut liian miellyttämisen haluinen ja riippuvainen kumppanistasi.
Olet kuitenkin jo hyvin pitkällä toteuttaessasi noususolmun läksyä kun kerta olet jo siitä narsistisesta miehestäsi päässyt eroon.  Smiley Kohta varmaan helpottaa.
tallennettu
minikuu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #9 : 26.12.2010 21:20:33 »

Tuota miellyttämisen tarvetta esiintyy mulla myös työelämässä  Embarrassed. Olen sen huomannut, enkä pääse siitä oikein eroon. Jännää miten sekin näkyy kartassa  Cheesy. Tuo tarve alkoi tämän oinaan jälkeen, siitä on jo 4 vuotta kun sain voimia jättää hänet. Mutta nyt otan tämän työn alle tosissaan, mietin enemmän ja huomioin miten toimin  Cheesy. Aivan mahtavaa, kiitos!
Joku päivä saan oman itseni vielä takaisin  smitten smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: