Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Karmiset suhteet?  (Luettu 7445 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« : 01.03.2011 19:43:17 »

Osaisiko joku kertoa keneltä tai mistä/miten saisi selvyyttä liittyen karmallisiin suhteisiin tässä elämässä? En osaa tulkita astrologista karttaani niin että sieltä jotain selvyyttä saisin. Kyseessä on suhteeni äitiini.
Meillä on aina ollut hyvin ristiriitainen suhde, olen ainoa lapsi ja oloni on aina ollut kuin pingispallolla kaden tulisielun välissä (isä  leijona, äiti ja minä  oinas), kuin ulkopuolinen olento tiputettuna jostain keskelle taistelutannerta. Olen ollut enemmän vanhempi kuin kumpikaan heistä ja joutunut selviytymään itsekseni. Äitini kassa olemme kuin yö ja päivä (kärjistettynä: Minä olen kettutyttö - äitini pukeutuu turkkiin, minä kuljen paljain jaloin - äidillä viiden sentin piikkikorot, minä tahdon perustaa orpokodin slummiin - äiti taas hienostopäiväkodin "paremman väen lapsille"...). Olen ollut aina se johon äitini on purkanut pahan olonsa. Teini-iässä kapinoin ja sanoin vastaan joka lisäsi vettä myllyyn. Kaikesta huolimatta äitini on minusta riippuvainen. Kun muutin pois kotoa hän ihan oikeasti sairastui, itki ja sairasti!
 Nykyään kun tilanne on tasaantunut, olemme paremmissa väleissä kuin koskaan näemme usein. Asetelma on kääntynyt ja se on nykyään hän joka haluaa hyväksyntää ja miellyttää (minä valitettavan usein viileä ja välttelevä)... Tuntuu että napanuora on ikuinen, en saa sitä katkaistua koskaan vaikka olen yrittänyt..Olen aina pitänyt äitiäni lapsellisena. Siis aina, myös kun itse olin nuori. En ole voinut käsittää hänen ajatusmaailmaansa, materialismia, ulkonäkökeskeisyyttä, ahdasmielisiä kommentteja... Olen vanhempana vaikuttanut hänen käsityksiinsä paljonkin, näyttänyt esimerkkiä.

No varsinaisen ahaa elämyksen koin toissapäivänä kun kahvittelun ohella tuli -yllättävää kyllä-puheeksi  henkimaailman asiat. Äitini kertoi (tyytyväisenä  :Smiley)kuinka oli joskus käynyt selvänäkijällä ("huippu hyvä ja tiesi kaiken") ja näkijä oli heti ilmoittanut että äitini on "todella nuori sielu". Näkijä oli myös kertonut että henkioppaan lisäksi hänelle on sielujen sopimuksella lähetetty tähän elämään myös "maallinen opas" katsomaan perään, ja että "tämän oppaan tehtävä ei todellakaan ole helppo". No äiti on sitä mieltä että se olen ilman muuta MINÄ. Kun hän sanoi tuon ajatuksen ääneen minulle tuli valtavan huojentunut ja selkeä olo! Se selittäisi niin paljon asioita ja tuntuu luonnolliselta. Olen lähes varma että asia on juurikin näin, niin kevyt olo tuli tuon keskustelun jälkeen ja ihan kuin sisälläni piilevä katkeruuskin olisi helpottanut. Oli miten oli, tiedän että olen syystä juuri nämä vanhemmat ja läheiset elämääni saanut, kuitenkin haluaisin selvittää tarkemmin ja kuulla jonkun toisen suusta nämä asiat. Muutenkin kiinnostaa nämä karmiset suhteet joista täälläkin on joskus toki puhuttu. Miksi olen esimerkiksi kerännyt erityisen paljon vaikuttavia ja tärkeitä leijona-ihmisiä elämääni (olen toki nouseva leijona itsekin)...  Mielenkiintoisia asioita!

Lukisin mielelläni kommentteja ja ajatuksia aiheeseen liityen teiltä perehtyneemmiltä  Smiley
« Viimeksi muokattu: 01.03.2011 19:47:10 kirjoittanut Lilim* » tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.03.2011 20:05:32 »

Missä teillä esim. On saturnukset synastriassa? Saturnus on karman palneetta joten luulisi että se on merkittävä tässä asiassa. Synastria kartan voi laskea esimerkiksi sivustolla www.astro.com. Smiley
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #2 : 02.03.2011 10:37:51 »

En saanut synastriakarttaa tehtyä.. Ja tuskin olisin siitä mitään tajunnutkaan  Shocked Mutta syntymäkartassa nämä kyllä kolahtivat:

Moon in the Fourth House
The Moon was found in the fourth house at the time of your birth. Moon here will definitely influence events concerning your mother, places of residence and family matters.

Saturn in the Fourth House
Saturn was found in the fourth house at the time of your birth. With this placement you may have the feeling that duties and obligations in your early childhood conflicted with your innermost emotional needs. Consequently, you felt frustrated and misunderstood. This could lead to a sense of fear and distrust in the world that is not conducive to success in human relations and communications.
However, this does not have to be the case. Although you may feel that your personal freedom is hindered, Saturn can lead you to a better understanding of what causes these emotions. You have the ability to learn a lot about your inner self and about what you need to find emotional security. If you accept Saturn's challenges, you will be able to do or leave things at your own volition. It is only your inner duties and obligations you have to answer to.
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1236


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 02.03.2011 12:09:38 »

En saanut synastriakarttaa tehtyä.. Ja tuskin olisin siitä mitään tajunnutkaan  Shocked Mutta syntymäkartassa nämä kyllä kolahtivat:

Moon in the Fourth House
The Moon was found in the fourth house at the time of your birth. Moon here will definitely influence events concerning your mother, places of residence and family matters.

Saturn in the Fourth House
Saturn was found in the fourth house at the time of your birth. With this placement you may have the feeling that duties and obligations in your early childhood conflicted with your innermost emotional needs. Consequently, you felt frustrated and misunderstood. This could lead to a sense of fear and distrust in the world that is not conducive to success in human relations and communications.
However, this does not have to be the case. Although you may feel that your personal freedom is hindered, Saturn can lead you to a better understanding of what causes these emotions. You have the ability to learn a lot about your inner self and about what you need to find emotional security. If you accept Saturn's challenges, you will be able to do or leave things at your own volition. It is only your inner duties and obligations you have to answer to.



astro.com --> free horoscopes ---> Horoscope drawing & calculations ----> extented chart selection ---> siellä valitset ensiksi partneriksi äitisi (onko hän sinulla karttapankissa?) ja sitten valkkaat kohdasta "please select the type of chart you want" sellaisen kuin "synastry chart". Se löytyy suoraan kohdan Partner's chart alapuolelta. Monimutkaista.

Meinasin että olisit postannut sen kartan tänne niin olisin voinut yrittää vilkaista sitä.  Smiley
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #4 : 02.03.2011 12:43:08 »

Hei kiitos ihan hirveesti Eileithyia vaivannäöstä!   smitten Nyt hoksasin miten toimii mutta ongelmana on äidin syntymäkellonajan puuttuminen.. Yritän onkia sen jostain mummulan kätköistä esiin ja palaan asiaan jos onnaa. Nämä astrologiset karttakuviot ovat minulle vielä täyttä utopiaa, koitan opiskella jahka kärsivällisyys vaan riittäisi.  Smiley
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 02.03.2011 15:06:35 »

Jos et löydä äitisi tarkkaa syntymäkellonaikaa, voit käyttää kellonaikaa 12:00, kuten ammattiastrologitkin Smiley
tallennettu
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 267



Profiili
« Vastaus #6 : 02.03.2011 16:05:26 »

Maurimourulainen, tutulta kuulostaa... Klassinen "olenko vaihtunut synnytyslaitoksella"- syndrooma  Wink

Tässä kartta jonka sain aikaiseksi (kiitti AthaMaarit vinkistä!)
http://www.astro.com/tmpd/cpu5filenSgQyl-u1299001397/astro_61gw_01_04_e_tiina_t.46879.5108.gif
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #7 : 02.03.2011 16:58:04 »

Sinulla on  kuu aspect_con saturnus  skorpioni, jolla tekemistä äitisuhteen kanssa. Kuuhan symboloi äitiä.

Lähipiiristäni löytyy tosiaan ihminen, jolla tämä sama aspekti. Hänen äitinsä on ainakin omasta näkökulmastani aika vastuuton tapaus, sellainen hetkessä elävä tunneihminen, joka ei osaa asettaa rajoja tai pitää kuria, oli sitten kyse lapsista tai vaikka koirista. Tongue Eikä muutenkaan selviytyä itsenäisesti esim. taloudellisessa mielessä.

Lapsesta, jolla siis tämä  kuu aspect_con saturnus, on sitten kasvanut sellainen vastuunottaja siinä suhteessa. Toisaalta heidän suhteensa ei kuitenkaan ole "satuttava", ovat läheisiä. Mutta näin kauriin näkökulmasta aivan nurinkurinen suhde.

edit. Ja olikos maurimourulaisella myös tämä sama aspekti?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.03.2011 17:01:06 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 03.03.2011 12:58:19 »

Lilimin kohdalla tulee mieleen, että jos tuo selvänäkijän tulkinta on totta (sehän tuntui kolahtavan!), niin kyseessä ei ole välttämättä karma, vaan kitka tulee siitä, että vanhempi ja lapsi ovat eri-ikäisiä noin sielullisella tasolla. Tavallisesti kumpikin kärsii siitä, että toinen yrittää vetää toisen omalle tasolleen. Toisen hyväksyminen sellainena kuin hän on näissäkin tapauksissa helpommin sanottu kuin tehty. Hyväksyminen onnistuu tavallisesti paremmin sieluniältään vanhemmalta osapuolelta, onhan hänkin ollut joskus nuori.  Smiley

Eräissä opetuksissa on kuvailtu sieluniät hyvinkin tarkasti. Pääryhmät olisivat kuitenkin vastasyntynyt, lapsisielu, nuori sielu, kypsä sielu ja vanha sielu. Kypsä sielu ja vanha sielu muistuttavat paljon toisiaan, joskin kypsä sielu on vanhaa sielua enemmän suuntautunut ihmissuhteisiin. Vanhat sielut voivat vaikuttaa joidenkin mielestä välinpitämättömiltäkin ja he keskittyvät hoitamaan omat hommansa eivätkä puutu muiden asioihin kovinkaan kärkkäästi. Vanhat sielut suuntautuvat jossain vaiheessa elämäänsä totuuden etsimiseen ja hengellisyyteen. Nuoret sielut taas janoavat menestystä ja he ovat kilpailuhenkisiä. Heillä voi olla tietynlainen voittamisen pakko ja jos nuoren sielun kanssa joutuu väittelyyn, hän ei tähtää diplomaattiseen ratkaisuun, vaan vain voittamiseen. Lapsisielut ovat niitä perinteisiä yhteiskunnan tukipilareita, arvot ovat konservatiiviset ja heillä on jyrkät käsitykset oikeasta ja väärästä. Vastasyntyneitä sieluja on tiettävästi melko vähän ja heidän pääsääntöinen tehtävänsä on oppia selviytymään maallisissa olosuhteissa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2011 20:09:20 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #9 : 04.03.2011 18:59:54 »

Minulla taasen on ainakin muutama yhteinen elämä tämän hetkisen äitini kanssa. Olemme olleet aiemminkin äiti ja tytär, samalla lailla kuin tässäkin elämässä. Tosin olimme Italiassa, Venetsiassa, emme Suomessa.  Smiley

Minun  saturnus (neitsyt) on toisessa huoneessa, eikä se tee mitään aspekteja minkään kanssa.  kuu (vaaka) kolmannessa huoneessa.  kuu aspect_sex askendentti . Äidilläni  saturnus ja  venus ovat yhdeksännessä huoneessa neitsyessä, aspekteja en tiedä. Äitini kuu on  oinas neljännessä huoneessa ja minun MC:ni on samainen merkki yhdeksännessä huoneessa.

Voiko tästä saada mitään selvää? Voin toki laittaa kartan avuksi, jos se helpottaa asiaa. Olen nimittäin miettinyt äitini ajoittaista välinpitämättömyyttä kohtaani.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2011 17:18:25 kirjoittanut SanctAstra » tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: