Täällä yksi rapunainen + oinasmies-yhdistelmä. En tiedä mistään nousumerkeistä sen kummempaa, mutta lueskelin vain tätä ketjua ja tulipa mieleeni että meidän suhteessa arkisissa asioissa se on kyllä se oinas joka vikisee ja rapu vie. Elämän suuremmissa asioissa kuitenkin eittämättä oinas määrää täysin laivan suunnan, ja tuntuu siitä nauttivan. Ja sekös tällaista rapunaista ketuttaa
Myös sellasia arkipäivän valtataisteluita on paljon, kun kumpikaan ei haluaisi antaa periksi... Väittäisin kuitenkin että sinnillä ja pitkällä pinnalla kyllä pärjää, mutten väitä rapu-oinasyhdistelmän olevan helppo
Itse oon mm. saanut tehdä töitä tuon omistushaluisuuden kanssa. Ollaan myös molemmat jouduttu aivan teknisestikin miettiä omia luonteitamme ja sitä, miten ne saa sovitettua toisiinsa yhteen. Tietoista kasvua parisuhteen ja oman itsen kannalta ollaan jouduttu kyllä tekemään.
Jos en asiaa olisi itse alkanut kelaamaan, niin olisin varmasti tukahduttanut oinaan tällä omalla kotihiirimäisyydelläni. Kun oinaan antaa uppoutua omiin harrastuksiinsa ajoittain aivan rauhassa, niin se sieltä ajautuu kyllä välillä parisuhteenkin onkaloihin. Meillä ainakin minä rapuna saatan tuntea itseni välillä yksinäiseksi suhteessa, jos en pidä itseäni aktiivisena harrastusten parissa.
Käytännön tasolla tämä minun oinaani on käsittämättömän hidas ja raivostuttavan perinpohjainen, ja minä puolestani aivan hyperaktiivinen ja aina valmiina toimintaan. Oinaani on sellainen kivireki sellaisissa asioissa, jotka eivät häntä kiinnosta niin paljon kuin omat harrastukset. Luulen että tähän vaikuttaa nuo nousumerkit yms, koska käsittääkseni nämä piirteet eivät ole tyypillisiä ravuille ja oinaille?
Toisaalta taas, sitten kun yhdessä pääsemme uppoutumaan johonkin projektiin, niin sielujen harmonia on suorastaan käsin kosketeltavissa
Pääsemme jotenkin silloin samalle aaltopituudelle (kunnes tulee joku päätöksen vaativa asia ja siitä väännetään kauan). Myös sellaiset yhteiset mielenkiinnon kohteet pitävät suhteen virkeänä ja toimivana. Muuten kyllä homma urautuu aika nopeasti, ja tämä urautuminen kuuluu kyllä tässä oinas-rapuyhdistelmässä ihan arkeen. Mutta siitähän tällainen kaavoihin kangistunut rapu tykkää
Mutta tällasta näkökulmaa täältä