Se onko ase ja ampuminen seksuaalinen symboli, voi riippua myös unen näkijästä. Minä olen soturisielu ja näen unia aseista, sekä miekoista että tuliaseista ja kaikenlaisista taisteluista. Omalla kohdallani ei kyse ole seksuaalisesta symboliikasta, vaan ihan siitä itsestään eli unista jotka kertovat taisteluista. Osa niistä liittyy menneisiin inkarnaatioihini. Käärmettä pidetään myös seksuaalisena symbolina, mutta silloin kun omistin sukkanauhakäärmeitä, ei niistä näkemilläni unilla ollut mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa, vaan esimerkiksi sen, että hei, nyt on aika puhdistaa niiden terrarion vesiallas.
Voisivatko nämä seksuaaliset symboliikat unissa olla sellaisia, että niinä aikoina - viktoriaanisina aikoina - kun ihmisten seksuaalisuus oli tukahdutettua, oli unimaailmankin pakko esittää seksuaalisuus unissa symbolisemmin kuin nykyisin? Kyllä minä näen ihan seksistä unta silloin kun siitä on kyse. Tai sitten ihan suoraan keskustelen seksistä unessa, kun siitä on kyse.
Mutta sitten itse unesta:
Otsan kohdalla on kolmas silmämme. Voisiko se, että isäsi ampuu sinua otsaan symboloida sitä, että hän ei halua sinun näkevän jotakin asiaa? Itse panisin symboliikan osalta aika paljon painoa sille, mihin ruumiinosaan unessa joutuu ammutuksi. Osuma alavatsaan olisi jo symboliikaltaan seksuaalisempi.
Mutta tärkein juttu on: Mikä on aseen symbolinen merkitys juuri nimenomaan unen näkijälle? Ellei sillä ole unen näkijälle erityistä merkitystä (toisin kuin minulla, joka olen harrastanutkin ammuntaa), niin sitten sen merkitys voi olla yleisemmän symboliikan mukainen.