Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ohjeita alloittelijalal Tarot-korteista.  (Luettu 4305 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Inda
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 12.06.2011 22:44:22 »

No niin nä on varmasti aikas typeriä kysymyksiä mut kysynpä nyt ku vaivaa.

Elikkä kun tarot-korteista voi laskea vuoden kehityskortin periaatteessa jo kaikille tuleille vuosille. Huomasin että ensi vuoden ja sitä seuraavan vuoden kortit ovat kuolema ja hirtetty joskin ne mielestäni enemmän kuvaavat viime ja edellisvuoden haasteitani. Minua jotenkin pelottaa se, että olen juuri löytänyt oikein tien ja tavallaan myös sisäisen rauhan ja ehkä aloittamassa uuden suhteenkin. Eikö kuitenkin juuri hirtetty kortti kuvasta rakenteiden murtumista ja suhteiden päättymistä?

Tiedän, ettei tuollaisiin kortteihin voi sokeasti luottaa mutta tuntuu hassulta että korteista voisi tavallaan ennustaa tulevat ongelmat, entä jos ne on jo ylittänyt?

Sitten aiheeesta taivaaseen. Tapailin kolme vuotta sitten upeaa miestä, mutta tiemme erosivat valitettavisat syistä, vaikka tunteita olisi vielä riittäny. Nyt kolmen vuoden jälkeen kohtasin hänet sattumalta, juuri nyt kun olen jo luovuttanut ja hyväksynyt sen ettei meistä voi koskaan tulla mitään. Tein itselleni tarot ennustuksen aiheesta ja nostin kohtalonpyörän. Tänään kohtasin miehen hieman sattumalta taas ja tein hänelle pienen pöydän nykytilanteesta. Hänkin nosti kohtalonpyörän.
Mutta jos tulkitsen ensi vuoden korttia, joka on hirtetty, ei suhdetta ole järkeä kehittää eteen päin, kosak vanhat suhteet todennäköisesti tuhoutuvat.

Vai olenko nyt tulkinnut aivan liian pitkälle iloissani tästä upeasta kohtaamisesta ja peloissani tämän uuden tilanteen loppumisesta? Cheesy
tallennettu
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 13.06.2011 10:10:42 »

Minulle Hirtetty merkitsee ennemminkin asioiden tarkastelua jostain toisesta näkökulmasta tai täysin uudesta näkökulmasta. Itse näen sen ennemminkin pohdiskelun aikana ja pakottomana tekemisenä.

Kuolema puolestaan on minulle hyvin plutoniaaninen kortti - vanha "kuolee" pois, että uudelle tulisi tilaa.

Tarot-korteissa kannattaa muistaa, että ei ole olemassa yhtä ainoata oikeat tulkintaa. Tulkinnassa muut kortit vaikuttavat aina yksittäisen kortin tulkintaan. Mielestäni on tärkeää löytää sellaiset tarot-kortit, jotka "juttelevat" sinulle. Itse käytän erilaisia tarot-kortteja eri aikoina ja eri tilanteissa. Korttien symboliikka ja energia aukeaa eri tavoin eri tilanteissa. Mutta tämä on tietenkin vain minun kokemukseni. Intuitiota ja logiikkaa kannattaa yhdistellä tarokeissa samalla tavalla kuin astrologiassa...  Smiley
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
FrozenAngel
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 13.06.2011 11:06:22 »

Minunkin mielestäni oleellista on kokonaisuus ja intuitio. Mitä muita kortteja on ja mitä intuitiosi sanoo tilanteesta. kuolema on hyvä kortti, vanha kuolee pois, jotta jotain uutta voisi kasvaa tilalle.
Itse rakastan Crowleyn kortteja koska niissä on se "selitys" joka kortille, ei tarvitse opetella ulkoa, mikä on jonkun maan joku numero.
Mutta periaatteessahan kortti voi tarkoittaa eri tilanteissa eri asiaa ja nimenomaan versus muut kortit! Smiley
tallennettu

-Sielut sopivat tärkeimmistä kohtaamisista jo ennen kuin ruumiit kohtaavat-
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: