Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkemistä vai hyvää päättelyä?  (Luettu 5138 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« : 22.07.2011 15:46:56 »

Olen käynyt kolmella eri selvänäkijällä. Kahdella ensimmäisellä selvänäkijällä molemmilla pari eri kertaa ja tällä kolmannella yhden kerran, koska työkaverini sitä suositteli. Tämä kolmas vaan jätti itselle todella oudon fiiliksen... En väitä, etteikö hän olisi nähnyt mitään tai aivan oikeinkin, mutta jostain syystä käynnistä jäi hassu olo. Nämä aiemmat selvänäkijät ovat kysyneet oikeastaan vain horoskooppimerkkini, ei muuta. Ehkä jutusteluidensa lomassa saattaneet ohimennen jonkun tarkentavan kysymyksen tehdä, mutta tämä viimeisin... Ensimmäiseksi hän teki selväksi, että ei tykkää, jos joku tulee vaan uteliaisuuttaan, vaan tähän pitää myös uskoa. Puhui paljon itsestään (sain tietää hänestä ja hänen elämästä yhtä ja toista) sekä kehui itseään ja sitä miten ei ole koskaan nähnyt kenellekään väärin ja kuinka hänellä on myös psykologisia lahjoja. En siltikään väitä etteikö hän olisi ihan nähnytkin, mutta... Olen miettinyt silti kuinka paljon hän oikeastaan näki ja kuinka paljon päätteli vastauksistani. Tässä pari esimerkkiä:

Tämä ennustaja katsoi ensin n. 5min kädestä ja sen jälkeen korteista. Kädestä hän näki, että olen juuri eronnut. Selitti myös terveydentilastani ja kyseli tykkäänkö kokata/möyhiä kukkapenkkiä ym. kun kädet kuulemma ovat sellaiset. En tykkää kummastakaan. Sitten alkoi korteista ennustaminen....

Selvänäkijä kyseli tästä eroamastani miehestä mm. "Miksi SINÄ et halua olla tämän miehen kanssa?" (oikeasti minut jätettiin), "Mikä tämä mies on horoskoopiltaan?" ja kun vastasin, niin "Joo, vaikea luonne...Tiedätkö sä mitkä merkit sulle OIKEASTI sopisi?" Kyseli myös koska olemme viimeksi olleet tekemisissä ja onko tämä mies ristiverinen, "siis tollanen ruskea tukka, kuin sulla on?". Mies on kalju, mutta jos olisi hiukset niin vaaleahkot/tummanvaaleat. Nämä kysymykset esitettyään ennustaja levitti kortit eteensä ja selitti, että "Joo, miehellä on paha olla, mutta ei teidän välillä tule enää tapahtumaan mitään... Kyllä sieltä jotain (viestiä tms) voi tulla vielä, mutta kyllä se siitä sitten hiljenee" Ei tule ei ja se on ihan fine, mutta silti minua jäi häiritsemään tuo kyseleminen ja se näkikö hän oikeasti jotain, vai päättelikö sopivan vastauksen kysymystensä perusteella?
Lopuksi hän vielä tivasi onko tällä miehellä toinen nainen ja, kun itse sanoin, että ei ole, niin halusi välttämättä katsoa asiaa vielä korteista ja totesi sitten saman, että "joo, ei ole".

Selvänäkijä kysyi myös pidänkö työstäni. En olisi halunnut vastata mitään, ettei se pystyisi päättelemään siitä mitään. Vastaukseksi pudistin hieman päätäni, johon selvänäkijä taas kortit levitettyään tuumas, että "Joo, et sä oikein tykkää..." No juurihan minä niin itse hänelle näytin!
Kysyi muistaakseni asunnosta samaa asiaa ja, kun en pidä siitäkään, niin sanoi, että molemmat tulee vaihtumaan 2 vuoden sisällä. Työpaikka vaihtui jo, mutta asunto on edelleen sama. Itseasiassa en ollut ennustushetkellä missään töissä, vastasin vain, että en pidä työstäni, koska en ylipäätään viihdy ammatissani. 

Sitten se sanoi näkevänsä ruskeasilmäisen ja -hiuksisen miehen niissä korteissa. Tuumasin, että tuntomerkit voisi sopia erääseen ystävääni. Siitä tämä täti innostui ja alkoi tuputtamaan tätä kaveria minulle mieheksi. "Onko tämä mies ihastunut suhun?" (Ei ole, ollaan tunnettu lapsesta saakka ja oltu aina pelkkiä kavereita) ja "Miksi sä et tätä miestä itsellesi ottaisi?".

Tämä selvänäkijä ei selittänyt menneisyydestäni oikein mitään. Tulevaisuudesta sanoi yhden kuoleman tapauksen, sukujuhlat, lapsimäärän (2) ja, että menen joskus vielä opiskelemaan. Tulevasta miehestä ei osannut sanoa muuta, kuin silmien värin ja, että opiskelee vielä, mutta meidän tavatessa on valmistunut.

Mitä luulet, näkemistä vai hyvää päättelykykyä ja lukemista? Onko Sinulla vastaavia kokemuksia?

Ja voisiko paremmin tietävät myös valaista tehdäänkö korteista katsoessa aina joku tietynlainen "pöytä" niistä korteista? Tämä ennustaja levitti kortit pitkänä viivana eteensä, ei tehnyt "pöytää". Sen sijaan toinen selvänäkijä, jolla olen käynyt tekee aina tietynlaisen "kuvion", pöydän, niistä korteista... Mutta kai tässäkin on eri tapoja. 





tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 22.07.2011 16:09:26 »

Jaa-a, kuulostaapa tosi erikoiselle selvänäkijälle... Minulle tulee ensimmäisenä mieleen, että kun ystäväsi häntä suositteli ja hän omien sanojensa mukaan on osannut katsoa muille hyvin, asia on tosiaankin näin, MUTTA! Mutta, selvänäkijät ovat yksilöitä. Yksilö on aina omalla, persoonallisella energiatasollaan. Se on kuin henkilökohtainen sävel, joka muuttuu ja kasvaa ihmisen luonnollisen kehityksen myötä. Jotkut kanssaihmiset, niin tutut kuin tuntemattomat, sopivat tuohon säveleen hyvin. Toiset taas aiheuttavat riitasointuja, koska molemmat ovat eri aaltopituuksilla.

Luulen, että tässä kohtaa on käynyt niin, että selvänäkijä on ollut ihan eri aaltopituudella kuin sinä. Siitä kertoisi jo se, että ennen kuin tapasit hänet sinusta tuntui oudolle, ei mitenkään erityisen hyvälle tavalle. Se on intuition eli sisäisen äänen merkki siitä, että jokin on hullusti. Hän ei yksinkertaisesti päässyt sinun säveleesi kiinni, jolloin tulkintakin oli liipa laapaa. Sanoisin, että hänen sävelensä soi matalammalla kuin sinun, oli vähän havaittavissa pientä hattuun kilahtamista MINÄMINÄ-meininkiä tuossa selvänäkijässä... :Smiley

Kukaan selvänäkijä ei ole 100% oikeassa 24/7. Aina löytyy niitä, joille on vaikeampi nähdä. Hyvä selvänäkijä aistii kuitenkin tämän heti ja osaa sanoa, että "en ole nyt varma, näenkö tätä asiaa sinulle niin hyvin kuin toivoisit" tai "tämä on nyt enemmän sellainen kutina kuin varma tieto". Tärkeintä selvänäkijälle olisi korostaa aina sitä, että jokaisen on kuunneltava vain omaa itseään ja mentävä sen mukaan. Olisiko tässä ollut sinulle myös oppiläksy? Selvänäkijöillä käymisen sijaan ala uskoa omaan itseesi, omaan elämääsi ja luota niihin omiin sisäisiin kutinoihisi Smiley

Korttitulkintatapoja on useita. Itse käytän vain yhtä korttia per kysymys - joskus sieltä nousee useampiakin, mutta se ei ole minusta itsestäni kiinni. Pöydät olen kokenut omalle toimintatavalleni vieraaksi ja raskaaksi. Ainakaan nyt moinen tapa ei ole minulle sopiva.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 22.07.2011 16:11:26 »

AI niin! Unohdin sanoa sellaisen jutun, että yleensä ihmiset unohtavat, että vastaukset eivät tule selvänäkijältä vaan henkimaailmasta. Henkimaailma on vastaajana joka kerta, kun selvänäkijän luo mennään. Jos samoja kysymyksiä käydään kysymässä useammalta eri selvänäkijältä, jossain vaiheessa henkimaailma lakkaa vastaamasta. Sehän on jo antanut sinulle vastaukset kysymyksiisi. Tätä voisi verrata siihen, kun lapsi jankkaa samaa kysymystä vanhemmiltaan uudestaan ja uudestaan. Ensiksi vanhempi vastaa mahdollisimman hyvin, sitten vähän suurpiirteisemmin kunnes jossain vaiheessa lakkaa vastaamasta ja kehottaa lasta menemään leikkimään.  Grin
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #3 : 22.07.2011 22:09:53 »

Minulle tulee aina mieleen tällaisista itsetehostus-tapauksista, että tyyppi on epävarma omasta osamisestaan. Tämä siis pätee ihan kaikissa ammateissa. Kun on varma, mitä tekee, ei tarvitse boostata itseä, eikä toimintojaan.
Minua myös närkästyttää tämmöisissä ihmisissä nöyryyden puute. Siinä ei meedio/selvänäkijä/parantaja välillä muistakaan, että on vain välikappaleena niille asioille, joita henkimaailma tms. tuo esiin. Meneekin jyvät ja akanat sekaisin, niin sanotusti. Oma ylpeys voi kadottaa ne hienot taidot, jotka lahjaksi on saatu.

Ja jos oikeasti on hyvä, ihan missä vaan, niin puskaradio kyllä vie tietämystä eteenpäin. Puskaradio on maailman paras mainostaja.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #4 : 22.07.2011 22:25:23 »

Työkaverini, joka tuota ennustajaa suositteli oli itse käynyt hänen tykönään yli 20 vuotta sitten. Hänelle se oli nähnyt oikein sen verran, että tämän työkaverini tuleva mies on jo ennestään tuttu sekä lapsien lukumäärän.

Nykyään tämä ennustaja ei ilmeisesti ennustele niin usein, kuin ennen. Tai kovin vähän olen kokemuksia hänestä ylipäätään kuullut, mutta itse sanoi minulle, että hän on viime vuoden puolella muuttanut toiselle (nykyiselle) paikkakunnalle ja ihmiset ei vielä oikein tiedä hänestä.

Tämä täti tarkensi minulle kyllä sen verran, että hän näkee vain 3 vuotta eteenpäin asioita, mutta silti koko touhusta jäi outo maku suuhun. Lähinnä varmaan niiden itsekehuilta tuntuvien puheiden takia. En silti edelleenkään väitä etteikö hän olisi ihan oikeasti nähnyt asioita, mutta eikö nuo hänen esittämät kysymykset nyt aika johdattelevia ollut?

Se kysyi etukäteen myös olenko käynyt aiemmin selvänäkijöillä ja sanoin käyneeni eräällä hyvin tunnetulla näkijällä, niin siitä tämä ennustaja totesi, että "Sen oikea nimi on muuten *****... Se kävi mulla joskus aikoinaan ja kehotin sen ryhtymään selvänäkijäksi, kun se sanoi omaavansa tällaisia kykyjä." Teki myöhemmin mieli ottaa yhteyttä tähän tunnetumpaan näkijään ja kysyä, että onko se tosiaan käynyt tällä toisella, mutta en ole tohtinut.

Todella häiritsevää kuitenkin, kun ei voi TIETÄÄ näkikö se oikeasti jotain, vai oliko todella hyvä lukemaan eleitä ja ilmeitä ja hyvä ihmistuntija.
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #5 : 22.07.2011 23:23:08 »

Ensimmäiseksi hän teki selväksi, että ei tykkää, jos joku tulee vaan uteliaisuuttaan, vaan tähän pitää myös uskoa. Puhui paljon itsestään (sain tietää hänestä ja hänen elämästä yhtä ja toista) sekä kehui itseään ja sitä miten ei ole koskaan nähnyt kenellekään väärin ja kuinka hänellä on myös psykologisia lahjoja. En siltikään väitä etteikö hän olisi ihan nähnytkin, mutta... Olen miettinyt silti kuinka paljon hän oikeastaan näki ja kuinka paljon päätteli vastauksistani.

Tästä jo tulee mulle tunne jotta "paska akka". Ei osaa mitään, tai sitten osaa jotain mutta tuntee jottei tarpeeksi. Ego päällimäisenä tuntuu hänellä olevan ja nuo kun ensin sulta kyseli jotta "tykkäätkö..." ja sitten kun sun vastaukses sai niin samoin sanoi.. Ei tee vaikutusta ei... Miten se työkaveris tommosta kehui...Oisko niin jottei hällä (työkaverillas) oo kokemuksia ennustajista ja meni halpaan... No ei mullakaan oo mutta tuo ei ois kyllä mulla menny läpi. Onkohan se työkaveris liian herkkäuskoinen tai haluaa niin kovaa uskoa tämmöseen jotta menee halpaan? Siis sitten selvennykseksi jotta mä kyllä uskon että ennustuskykyjä on ja oikeitä näkjöitä on mutta tuo oli kyllä niin epäilyttävä...

Mä olisin voinu olla niin pirullinen jotta olisin hälle sanonu kun hän alko kysellä että "viihdytkö.." että "mitäs kyselet, sähän tässä ennustaja oot?  Cheesy Cheesy
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #6 : 22.07.2011 23:26:23 »

.
Minua myös närkästyttää tämmöisissä ihmisissä nöyryyden puute. Siinä ei meedio/selvänäkijä/parantaja välillä muistakaan, että on vain välikappaleena niille asioille, joita henkimaailma tms. tuo esiin. Meneekin jyvät ja akanat sekaisin, niin sanotusti. Oma ylpeys voi kadottaa ne hienot taidot, jotka lahjaksi on saatu.


Aivan juuri näin.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #7 : 22.07.2011 23:28:30 »



 Teki myöhemmin mieli ottaa yhteyttä tähän tunnetumpaan näkijään ja kysyä, että onko se tosiaan käynyt tällä toisella, mutta en ole tohtinut.


Mä olisin varmaan ottanut ja kysynyt.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Macy
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #8 : 23.07.2011 14:31:05 »

Ego päällimäisenä tuntuu hänellä olevan ja nuo kun ensin sulta kyseli jotta "tykkäätkö..." ja sitten kun sun vastaukses sai niin samoin sanoi.. Ei tee vaikutusta ei...

No sehän se minutkin sai epäilemään ja sitten juuri tuo itsensä kehuminen ja omasta elämästä puhuminen. Sain tietää mm. että hän ei aio enää ikinä ottaa miestä itselleen, millainen hänen ex-aviomies oli, mitä hänen tyttärensä tekee työkseen, mikä eläin tyttärellä on, mitä tämä ennustajatäti harrastaa, sen, että hänellä ei ole ollenkaan ystäviä ja myös, että edellinen asiakas oli myöskin juuri eronnut ja jos en aivan väärin käsittänyt, niin sillä (edellisellä asiakkaalla) oli ollut toinen nainen. Tuli vähän sellainen "öö okei???"-olo.

Mutta ihmiset on erilaisia ja ehkä tuo selvänäkijä oli vaan tuollainen persoona, ei se toki silti sitä tarkoita, etteikö hän olisi ihan oikeasti nähnytkin jotain. Mutta silti... tuo kyseleminen mietityttää. Erityisesti tuossa miesasiassani, kun muotoili kysymykset juuri niin, että "miksi SINÄ et halua olla tämän miehen kanssa?", vaikka minut nimenomaan oli jätetty ja "tiedätkö sä mitkä merkit sulle OIKEASTI sopisi?".
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: