Riittäiskö alemman tason moderaattori?
*A*
Kaikki, jotka suhtautuvat positiivisesti/neutraalisti ns. joogalentoon, riittänevät....
Nyt, kun on kymmenisen päivää aikaa yhteislentojen alkamiseen, lienee syytä
painottaa, että omasta mielestäni "luotettavin" objektiivinen indikaattori joogapompottelijoiden
ja rivifuntsareiden yhdessä aikaansaamasta Maharishi-efektistä lienee poikkeuksellisen
alhaiset lämpötilat varsinkin "lentokentän" lähialueilla, esim. sen valtion alueella (Kroatia),
jossa tuo naurattava fyysinen aktiviteetti ottaa paikkaa.
Yhdyn niihin näkemyksiin, että mieli ja aine (henki ja materia, u name it!) ovat saman
kaikkiallisen tietoisuuden kentän (yks. nominatiivi/akkusatiivi: brahma; "sanakirjamuoto"
eli lemma: brahman) ilmentymiä. Mieli (citta [tshitta], manas) lienee itse asiassa,
vähän tarkemmin seikan ilmaisten, jonkinlainen linkki tietoisuuden ja aineen välillä, vaikka
ne paradoksaalisti ovatkin saman "substanssin" ilmentymiä erilaisilla aktiviteetin tasoilla,
tai jotain.
Joogalento on siitä erityinen meditaatioharjoitus, että siinä ns. puhtaan tietoisuuden
kokemus on yhtäaikaa läsnä voimakkaan aktiviteetin ohella (pompottelu). Kenties
tuon aktiviteetin stimuloimana puhtaan tietoisuuden rauhallisuus heijastuu ympäristöön
erityisen voimallisesti. Aineen lämpötilahan lienee molekyylien liiketilasta riippuvainen.
Kun meditaattorin/joogalentähän mieli rauhoittuu, tuo syvä rauhan ja autuaallisuuden
kokemus heijastuu ympäröivään atmosfääriin, tai sitten ei...
Siispä niiden, jotka ovat kiinnostuneita siitä, saavatko joogalentäjät tuolla Kroatian
rondilla (15.-29.10.) aikaan voimalliset M-efektit, lienee syytä kiinnittää huomiota
esim. siihen, laskevatko lämpötilat Kroatiassa ja lähialueilla ajankohtaan nähden
poikkeuksellisen alas. Toki samaan hengenvetoon lienee korostettava, että tuo
lämpötilan lasku ei liene TM-liikkeen virallinen indikaattori, vaan se on meikäpellen
vuosien varrella tekemiin havaintoihin perustuva. Kun itse kävin TM-siddhi -ohjelmaan
sisältyvän joogalennon opettelemassa Hellsinkissä vuosia sitten joulun aikaan (kesti
noin kaksi viikkoa, vaikka itse lentotekniikan eli suutran käytön opetus taisi kestää
vajaan pari tuntia tai silleen), koko kurssin ajan oli lämpötila muistaakseni
lähellä 30:tä pakkasastetta. Sveitsissä, jossa Maharishi tuollon oleskeli, oli muistaakseni
yli 40 asteen pakkasia tuolloin.
Todettakoon vielä, että itse en enää harrasta joogalentoa, vaan lähinnä vain
perusmeditaatiota, koska koen joogalennon itselleni liian voimakkaaksi tekniikaksi.
Tuntuu usein siltä, että negatiivinen karma alkaa palaa sietämättömän voimallisesti
ja nopeasti. Koska olen ns. erakkotyyppi, yksi kiusallisimmista joogalennon (ja muiden
vajaan parinkymmenen TM-sidhi -tekniikan, esim. elefantin voimien eli hasti-balaanin tai täydellisen
tyyneyden eli sthairyan) harjoittamisen aiheuttamista
jutuista on se, että ihmiset tuppaavat tulemaan liki. Varsinkin se, että ulkomaalaiset tulevat
juttelemaan, useimmiten tietä kysymään, mikä on turhauttavaa, kun suuntavaisto
on sellainen, että tuppaan eksymään vaikkapa Ideaparkissakin...
* 1. athaato brahma-jijñaasaa
2. janmaadyasya yataH
- Brahma-suutrat 1 ja 2
http://www.swami-krishnananda.org/bs_1/1-1-01.htmlhttp://www.swami-krishnananda.org/bs_1/1-1-02.html