Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapset ja uskonto/elämänkatsomus yms.  (Luettu 5578 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« : 07.05.2012 12:39:08 »

Meillä muksu tuli koulusta kotio ja alko kysellä että kuuluuko hän kirkkoon? Ei kuulemma tahdo kuulua, kun kaikki se Jumala ja kaikki on ihan tyhmää!
Tänään oli taas peloteltu että jos kiroilee, niin joutuu helvettiin  knuppel2 Ei tuommosille pienille lapsille pitäisi mistään helvetistä puhua  tickedoff
Mä nyt sille sit sanoin, että kuulu nyt vaan, kun se on helpompaa silleen, voit käydä partiossakin...partiosta se tykkää tosi paljon Smiley Ja että kuuntele mitä ne siellä koulussa opettaa, koska se nyt kuuluu asiaan, ihan vaan nyökyttelet, uskonnosta saa kuitenkin niin helposti hyviä numeroitakin, ei oo vaikeeta. Eihän sun tarvi uskoa sitä mitä ne selittää, mutta sitä nyt vaan täytyy opetella. Ok, ei olisi pakko, mutta alettais taas vaan kiusata, jos se kävis yksin jossain elämänkatsomus tunneilla.

Mutta juteltiin taas näistä jutuista, ristiäisistä, karmasta, raamatusta, siitä miten se on kirjotettu yms. ja poika oli sitten helpottunu sen jälkeen, eikä päästä noita helvetti juttuja iholle. Kerroin, että kiroilla ei saa koska se kuulostaa karseelta ja sillä voi loukata toista ihmistä. Ei suinkaan siksi olla siivosti, että pitää pelätä joutuvansa helvettiin  knuppel2

Mutta pakko mun on kai sitten se uskonnontunneilta poistaa, jos se niistä jatkossa ahdistuu.

Miten teidän muiden lapset? Ovatko olleet uskonnon tunneilla ja miten kokeneet ne? Onko tämmöstä luontaista vastenmielisyyttä ollu? tai en siitä luontasuudesta niin tiedä, kai se kotoa lähtee.

Oisko muutenkin nää tiedostavammat, korkeemman energian lapset kriittisempiä kaikelle tälläselle?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 07.05.2012 13:12:03 »

Oma lapsi ei ole vielä koulussa, mutta itse kuuntelin uskonnon opetusta koulussa 9-vuotiaaksi asti, jonka jälkeen totesin, että minulle riitti. En ole käynyt myöskään rippikoulua. Vahempani eivät ole uskonnollisia, joten kotoa ei painostettu mitenkään paneutumaan kristinuskon salaisuuksiin. Silti minusta tuli tällainen huuhailija. Olen vain kulkenut omaa polkuani ja etsinyt suuria totuuksia omalla tavallani.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 07.05.2012 14:12:19 »

Te asutte *Marie* vissiin vähän isommassa paikassa kun tuppukylä?

tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 07.05.2012 15:55:05 »

On se myös epäammattimaista käytöstä opettajalta pelotella helvetillä pieniä lapsia. En tiedä mitä jossain kokonaan uskonnollisisssa kouluissa tehdään, mutta nykyään on ihan luterilaisenkin uskonnon opetus muuttunut esittelevämpään suuntaan, sen sijaan että olisi käännyttävää ja aivopesevää. Hyvä suunta mielestäni.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 07.05.2012 18:10:46 »

Joo, on. Vanhoillinen pikkupaikka, ja muutenkin ollaan jo "ulkopuolisia" kun ei olla kahtakymmentä sukupolvea takaperin oltu paikallisia  :Smiley
Kyseessä on ilmeisesti ollut seurakunnan kanttori, joka on ollut koululla laulattamassa lapsia. Ko. ihminen on myös lapsen hyvän kaverin äiti, että en voi olla varma kumman ominaisuudessa nämä pelottelut ovat tulleet.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 07.05.2012 19:04:58 »

Mun täytyy ensin vähän tutkailla, mimmoseen herhiläispesään pääni isken...se on vähän omituinen perhe muutenkin, ei voi hyvin. Oon joskus jotain kiusaamis asiaa heidän kanssaan selvitellyt, ja se oli ihan outoa  Shocked
Jonkun sopivan tilaisuuden tullen voisin ihan muina miehinä jutella asiasta.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 07.05.2012 19:29:16 »

Jos poika eroaa kirkosta, niin hän voi olla käymättä uskonnon tunneilla, muuten ei?
Taitais olla meillä juttutuokio opettajan kanssa tässä kyllä.
Tiedän, että lasta kiinnostaa, ja keskustelee mielellään näistä jutuista, mutta ei siedä pelottelua...ja luultavasti hällä nousee karvat pystyyn, jos pitäisi noin vain, ilman kysymyksiä, niellä joku juttu ainoana totuutena.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 07.05.2012 20:10:08 »

Vois olla että löytys tarvittava määrä lapsia tuohon, mutta sitten joutuisin viemään omaani jonnekin 50 km päähän elämänkatsomus tunneille..ääääh.

Minä olen varta vasten opastanut poikaa siihen, että ei kaikki ole aina niin kuin sanotaan, eikä ole sitä yhtä totuutta...no ehkä matematiikassa, ja siitäkin varmaan olis moni matemaatikko eri mieltä  buck2
Just tätä uskonto asiaakin meillä on aina silloin tällöin käsitelty, ehkä siksikin kun kaverin perhe on ns. himouskovainen, niin siitä on tullut puhetta.
Minä olen ajatellut, että se suojelee, kun tietää, ettei kaikki ole kiveen kirjoitettu, mitä koulussakin sanotaan.
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija

Säh!

Profiili
« Vastaus #8 : 07.05.2012 20:40:19 »

Mulla ja siskolla oli pienenä just se tilanne ettei opiskeltu uskontoa koulussa, ja paikka oli niin pieni ettei löytynyt tarvittavaa määrää muita oppilaita jotta ET:n tunteja olisi järjestetty. Minä sitten istuin uskonnontunnilla paikalla mutten osallistunut opetukseen - ja muistan että joskus istuin käytävälläkin minne mulle oli tuotu oma pöytä ja tuoli  idiot2 Vähän huonosti kyllä koulun puolesta hoidettu, mutta ei siinä  kummempia ongelmia ollut. Tykkäsin piirtää niin se aika kului nopeasti  Grin

Ja pitää myös sanoa, että en koskaan kokenut mitään sorsimista tai kiusaamista koska en kuulunut kirkkoon, päinvastoin luokan kovis tyypit piti sinä coolina.  Cool
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: