Oma äitini on kertonut minulle, kuinka on nuoruudessaan kokeillut spiritismiä kavereiden kanssa ja on tiukasti kieltäny minua tekemästä samoin. Hänellä oli siis todella huonoja kokemuksia siitä ja sanoi, että päivälläkin tuli pelkotiloja jne. No minä tietysti tyhmyyksissäni kavereiden yllyttämänä suostuin kokeilemaan spiritismiä. Kaverini jolla on todella paljon kokemuksia henkimaailmasta sanoi, ettei mitään pahaa voisi tapahtua ja ettei henget voi satuttaa, ainut heidän ase on pelko. Niiin minäkin ajattelin, mutta tiedän mikä vaikutus pelolla on ja pelkäsin että sekoan päästäni spiritismiä pelattuani.
No, aloitimme pelaamisen ja aluksi mitään ei tapahtunut. Jossain vaiheessa lasi kuitenkin alkoi liikkua. Varmaan tunnin kyselimme kaikkea mahdollista laudalta, enkä tiedä liikkuiko lasi oikeasti itsestään vai liikuttiko joku meistä sitä. Mutta jokatapauksessa mielestäni koko tilanne oli hyvin rento, eikä yhtään pelottava eikä oikeastaan edes jännittävä. Pelaamisen jälkeenkin oli ihan hyvä olo ja tunsin että olin saanut jonkinlaisia vastauksia päätä vaivaaviin kysymyksiin.
No, myöhemmin kerroin siskolleni että kokeilin spiritismiä ja hän sitten flippas tästä ihan täysin. Hän sanoi, että ymmärtää kyllä että nuorena haluaa kokeilla kaikkea ja saakin, mutta ettei kannata enää koskaan pelata sitä, koska äitilläkin on siitä niin huonoja kokemuksia yms. Sitten hän sanoi, miten ei koskaan itse voisi pelata spiritismiä, koska uskoo niin vahvasti henkimaailmaan ja näin. Sanoin, että en minäkään sitä vitsillä kokeillut. Siskoni sanoi, etten saisi pelata spiritismiä, koska jos siellä joku henki vastaa niin se on varmasti paha.
Minulla ei todellakaan käynyt mielessäkään, että minulle voisi oikeasti koitua jotain pahaa spiritismiä pelattuani. En pelännyt yhtään, enkä miettiny pelaamistamme jälkeenpäin. Ei tullut painajaisia, ei mitään, koska en edes jaksanut uskoa niihin kauhutarinoihin spiritismistä, ja ajattelin että jos siellä joku henki niihin kysymyksiin vastaileekin niin aivan hyvin se voi olla myös ihan hyvä/neutraali!:) Pelissä kysyimmekin että onko siellä henki ja hyvä vai paha ja sanoi olevansa hyvä ja kysyttiin sitä monta kertaa, että onko hän varmasti hyvä.
No, mutta tosiaan kun itse olen aika nuori, eikä minulla ole kauheasti kokemusta henkimaailmasta, mutta se kiinnostaa kovasti, niin haluaisin kysyä, että oliko oikeasti ihan typerää pelata tuota spiritismiä? Voiko tästä nyt tapahtua minulle jotain kamalaa? Alkaa kohta tosissaan pelottaa niiden siskon kauhutarinoiden jälkeen!