Ensiksikin pelot hiiteen, kun käytät heiluria! Heiluri ei ole mikään supermaaginen OOOOH!-väline, vaan samanlainen toimintaväline missä tietokone, kaulin, auto tai kengät ovat.
Sitä ei siis tarvitse pelätä tai kuvitella, että se on yli-inhimillinen kapistus.
Heiluri voi ilmoittaa, että nyt ei ole sopiva aika käyttää sitä. Aivan normaalia. Minä sain ystävältäni nyt ensimmäisen oikean heilurin (olen käyttänyt kaulakoruja aiemmin - heiluriksi kun kelpaa mikä vaan). Heilurini on punaiseksi värjätty tiikerinsilmä, jolla on temperamenttinen energia! Minulla yllätyksenä on tullut se, että heilureiden "luonteet" ovat erilaisia. Ystäväni ametistiheiluri on vakaa, hidas ja raskaasti liikkelle lähtevä. Sisareni tiikerinsilmäheiluri on reipas ja kevyt, mutta se vaatii usein energisöintiä (kylpy, pakastaminen, aurinko jne.) Omani saivartelee, kieltäytyy vastaamasta ja ilmoittaa kyllä hyvin selkeästi milloin sille on sopiva ajankohta ja milloin ei. Kaikilla meillä on malliltaan tismalleen samanlainen heiluri.
Miksei heiluri siiis näyttäisi suuntaa, missä toinen on? Ei siinä ole mitään epänormaalia. Heiluri ja sen käyttäjä kommunikoivat itselleen sopivalla tavalla. Minulla ja ystävillänikin on omien heilureidemme kanssa omat kielemme. Esimerkiksi ystävälleni heilurin EHKÄ on vastapäivään kiertävä liike. Minulla se on taas ylös-alas menevä liike. Ystävälleni EN KOMMENTOI on kokonaan pysähtynyt heiluri, minulla se on pysähtynyt tai epämääräisesti liikkuva.
Relax vaan ja nauttimaan heiluristasi!
Muiden asioita ei pidäkään mennä urkkimaan, jos he itse eivät sitä pyydä. Jos he pyytävät, voit kysyä "Oletko halukas kuulemaan rehelliset vastaukset kaikkiin kysymyksiisi?" Jos ystäväsi vastaa kyllä, silloin sinulla on hänen lupansa kertoa mitä heiluri sanoo. Jos hän ei halua kuulla kaikkia vastauksia votte yhdessä miettiä mitkä kysymykset olisivat hyviä ja pohtia, onko heiluria kannattavaa konsultoida sitten ollenkaan, jos vastauksia ei tahdo kuulla! Vähän kuin menisi lääkärille "Antakaa minulle diagnoosi tähän kipuun, mutta älkää kertoko mistä se johtuu tai mihin se johtaa".