Mä olen pohtinut tätä tässä viimeaikoina nyt paljonkin.
Äitisuhdetta ja itseäni äitinä, eli myöskin lasteni äitisuhdetta. Aihe, jossa on paljon miettimistä. Olen tarkastellut Kuuta ja Cerestä. Voisi varmaan myös tutkia ainakin neloshuonetta ja IC;tä?
Oman äitini tarkkaa synt. aikaa minulla ei ole, ja olen vain joskus suurpiirtteisesti bongaillut planeettojen sijainteja hänen syntymäpäivänään. Noh, siellä on Mars ja aurinko oinaassa, ja voisin epäillä perineeni jotain siitä, mitä luonteeseen tulee tuon sijainnin kautta. Minulla kuu ja IC oinaassa, kuu osana stelliumia jossa mukana Mars. Muuta en nyt äitini kartasta muista. Sekin kartta on uudelleen käytävä tonkimassa tätä aihetta silmällä pitäin.
Mutta, oma kuu
sopii siihen, mitä siitä useimmissa tulkinnoissa sanontaankin oman äitini suhteen. Että lapsi on jäänyt vaille äidin hellyyttä ja hoivaa pienenä. Huone on kolme, joten sitä en osaa kamalan hyvin tähän tuoda mukaan.
Ja miten se
sopii minuun äitinä? Noh, oikein hyvin. Hyvässä ja pahassa. Olen erittäin omistava ja omiani puollustava, määräävä akka
...parhaiten tämä kai selkiää jos katsoo lasteni omia kuita...
Ja mitä tuo linkin takana oleva keskustelukin siitä vaikka sanoo...vaikkain vähän suppea ja ykskantainen, hiukan jopa negasävytteinen tulkinta voi ollakin...
Esikoinen:
Kuu Härässä
- Lapsi on kokenut äitinsä matroonana, hallitsevana (äiti hallitsee maailmaa). Hän voi olla lasta kohtaan ylisuojeleva, tuputtava tai jopa tukahduttava, kontrolloiva.
Noh, allekirjoittaisin tämän aivan täysin, mutta lisäisin siihen vielä hellyyttä ja hoivaa ja Venuksen parempia puolia. Lapsella myös aurinko yhtymä kuu ja kuu neliö Neptunus, joka löytyy omaltakin kartaltani ja osaan sen sinne objektiivisesti yhdistellä elämäni sattumuksiin, poikani kartalla en lähde sitä avaamaan, olen vähän jäävi.
Keskimmäinen:
"Kuu Vaa'assa
- Lapsi on kokenut äitinsä hyvin sosiaalisena, seurallisena ja oikeudenmukaisena (reilu peli) ja itsensä unohtamisena, on ollut joko hyvin tasapainoinen tai sitten tasapainoton. " Noh, allekirjoittaisin tämän täysin, ainakin tuon alku osan...vaikkakin tietysti näissä on kyse siitä miten ko. henkilö äitinsä kokee, ei todellisuudesta...mitä tasapainoon tulee, niin olen erittäin tasapainoton silloin kun en ole tasapainossa
Vika:
"Kuu Jousimiehessä
- Äiti on ollut riippumaton, vapautta kaipaava, seikkailija ja lapsi on saanut ns. vapaan kasvatuksen, josta on puuttunut turvallisuus ja rajat."
Tuon vapaan kasvatuksen ja rajojen että turvallisuuden puutteen kiellän kyllä. Enkä vanno että olisin seikkailijakaan, mutta sen tiedän että haluaisin olla
Ennemin olisin sitten filosofinen, pohdiskelva, opettava ja Jupitermaisen lapsenmielinen äiti? Tai sitten tässä voisi näkyä Jupiterina se, mikä voisi näkyä vanhimman kartalla tuossa aurinko/ kuu yhtymänä; äidin yksinhuoltajuus, sekä äiti että isä?
Lisää varmaan mietiskelen myöhemmin, nyt on mentävä tästä kupeksimasta.