Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Refleksologia  (Luettu 5183 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
M6M
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 17.08.2006 18:20:43 »

Miten tehokasta / erilaista "koko kropan" vyöhyketerapia (refleksologia) on verrattuna hermoratahierontaan, miten ne yleensäkin eroavat toisistaan?
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**

Minä olen rakkaus.

Profiili
« Vastaus #1 : 17.08.2006 19:25:39 »

Kysymyksesi tuntuu niin laaja-alaiselta, että älä ihmettele, jos et saa tyhjentävää vastausta. Itse olen opiskellut refleksologiaa ja olen käynyt hermoratahieronnassa. Asiatietoa löydät kirjallisuudesta, mutta aina voit kanssaluoda hoitotilanteen, jolloin saat kaiken mahdollisen hyödyn hoidosta. Kiss Tongue smitten
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
Intimaria
Vieras
« Vastaus #2 : 23.08.2006 17:19:52 »

Kävin viime kevään perinteisessä vyöhyketerapiassa eli jalkapohja hieronnassa. Se auttoi tasapainottamaan ja puhdistamaa kroppaani sekä mieltäni. En tunne refleksologiaa laisinkaan, mutta kannatan itse ns. puhtaita perinteitä eli jos on sekoitettu kaksi tai enemmän periteisiä hoitomuotoja, en itse menisi.

Toisaalta, se on vain minun tunteeni. Kirsimarita, alaa opiskelleena varmasti tietää sata kertaa enemmän kuin minä!

angel
tallennettu
M6M
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 23.08.2006 19:56:55 »

Ok. minua itseäni kiinnostaisi opiskella vaihtoehtohoitoja ja olen jostain syystä mieltynyt tuohon koko kropan heijasteiden käsittelyyn, olen tässä vain mietiskellyt, miten se loppujen lopuksi sitten eroaa hermoratahieronnasta. Hermoratahierojalla olen minäkin käynyt ja se tuntui hyvältä, mutta tuo refleksologia kiehtoo silti. Eräs hermoratahieroja sanoi hermoratahieronnan olevan monin kerroin tehokkaampaa kuin vyöhyketerapia, se harmittaa, vaikken perusteluja tiedäkään :Smiley
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**

Minä olen rakkaus.

Profiili
« Vastaus #4 : 23.08.2006 21:08:29 »

En tiiä osasinko tehdä lainausta oikein, katsotaan tuliko mitään. (Ei tullu, kivaa) Mutta en todellakaan tiedä aiheesta kauheesti koska  en ole käyttänyt itse vyöhyketerapiaa paljon. Reiki on muiun juttu, ja saatankin reikin yhteydessä käydä sormin läpi jalkapöydän vyöhyketerapiapisteitä, mikäli joku paikka "ärhentelee" enemmän. Kerron, että tämä on nyt vyöhyketerapiaa... Tietenkään koko hoitoa ei pidä tehdä eri tekniikoita sekoittaen, mutta tuntuu, että kiputilat helpottavat nopeammin, kun olen uskaltautunut ottaa käyttööni tämän lisän. Olen huono etsimään koneelta linkkejä, jos joku löytää tietoa olisi kivaa laittaa tännekin. :Smiley

Jotenkin minua aina tökkii, kun joku pitää palopuheita "oman" terapiansa puolesta. En koe sitä reiluksi. Me ihmiset kun ollaan erilaisia, toinen hyötyy toisesta ja toinen taas toisesta. Koen, että kaikkia hoitomuotoja tarvitaan . Mikä onkaan mukavampaa, kuin saada tehdä sitä, mistä tykkää... smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 24.08.2006 05:19:44 kirjoittanut kirsimarita » tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
Intimaria
Vieras
« Vastaus #5 : 23.08.2006 21:12:44 »

En tiiä osasinko tehdä lainausta oikein, katsotaan tuliko mitään. (Ei tullu, kivaa)

oletpa herttainen   Grin  smitten

Lainaus tulee painamalla "lainaus" nappia.  Wink Sitten alat vain kirjoittaa sen [quote:n alle!
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**

Minä olen rakkaus.

Profiili
« Vastaus #6 : 23.08.2006 21:16:39 »

Kiitos, ajatella, osasin sen asian eilen ja nyt vaan räpellän... knuppel2 buck2
« Viimeksi muokattu: 24.08.2006 05:20:29 kirjoittanut kirsimarita » tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä