Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Upea valikoima gluteenittomia!  (Luettu 4011 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 30.10.2013 14:52:08 »

Eka kertaa pisti 29.10.2013 marketissa silmään Branderin gluteenittomat tattarisämpylät (Vuoden Gluteeniton 2005!).

Ompa harvinaisen maukkaita tattarisämpylöitä, varsinkin jos halkaisee ja paahtaa hintsusti!? (YMMV...)

smitten

http://brander.fi/gluteeniton/
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013 17:50:28 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 30.10.2013 15:41:23 »

Muuten näytti ihan kivalta, mutta ainesosaluettelo sisälsi mysteeriainesosan:
'gluteeniton jauhoseos'

Gluteenittomissa jauhoseoksissa on usein esim. maissia, riisiä, vehnäproteiinia ilman sitä gluteenia jne. Tuo on samanlainen asia kuin 'kasviöljy' - ellei tarkkaa sisältöä kerrota, oletan itse automaattisesti huonointa vaihtoehtoa ja jätän ostamatta. Tässä huonoimmat vaihtoehdot ovat maissi ja se venhäproteiini ilman gluteenia. Maissi voi sisältää GMO-maissia ja venhä on ongelma muutenkin kuin gluteenin vuoksi.

Tai siis, näytti kivalta niille joiden suutuntuma edelleen sietää sahajauhofiilistä - siltä kaikki leivät alkavat tuntua laadusta riippumatta, kun niitä ei enää syö säännöllisesti - ja jotka voivat syödä tattaria. (Minä en voi, ne lektiinit taas.)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 05.12.2013 10:29:46 »

Vähän OT, mutta olen viime aikoina huomannut kiintoisan
ilmiön: Olen aina ollut makean ystävä; kuitenkin viime aikoina
esim. Pandan Juhlapöydän konvehdit, joita olen "nauttinut" kahvin
kera esim. fasupalojan asemesta gluteenittomuuden "varmistamiseksi", ovat alkaneet maistua
lähes sietämättömän makeilta!

En keksi tuohon ensihätään muuta selitystä kuin juurikin tuon gluteenin
melko tiukan välttelyn!

Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.12.2013 10:57:48 »

Toinen selitys voi olla se että olet ihan vaan muuten vähentänyt makean syöntiä. Makeatoleranssi on siitä vinkeä, että se saattaa laskea todella nopeasti jos vähentää makean syöntiä ja sitten alkavat aiemmin ei-niin-makeilta maistuneet asiat maistua makealta ja ne aiemmin sopivan makeat aivan liian makeilta.

Kuohukerma sellaisenaan on mielestäni nykyään lievästi makeaa.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: