Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pyydän apua lapseni kanssa  (Luettu 7587 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« : 27.01.2014 01:12:33 »

Ja toivon että tähän vastaa joku intuitiivinen näkijä tai joku joka saa henkimaailmasta viestejä. Esitän pari kysymystä.

Mistä johtuu kitka mun ja lapsen välillä? Lapsi sanoo että olen pelottava, "ei saa satuttaa", en saa puhua, en olla samassa huoneessa. Joskus alkaa kirkuminen kun meen vaan samaan huoneeseen. Mun on vaikea ottaa auktoriteetin paikkaa kun samalla yritän lähentää meidän välejä. Sain muilta äideiltä neuvoks et mun pitäis pitää lasta kiinni väkisin, kun tulee sellainen mahdoton raivari. Kerran mä sen tein ja musta se hysterisoi tuota lasta kahta kauheemmin sen sijaan et ois rauhoittanut. Ongelma on siis se että jos koitan laittaa lasta jäähylle tai muuten rankaista kielletystä käytöstä, niin suuttuu siitä mulle niin paljon että käy lyömään ja puree, mutta isän sen sijaan antaa laittaa jäähylle ilman väkivaltaa - miten mä saisin saman auktoriteetin kuin isä?

Mikä tuolla lapsella on hätänä? Miksi sillä on niin hirveän rankkaa välillä? Tiedän, uhmaikäisillä on, mutta tällä on todella todella räjähtävät tunteet.

Lisäksi lapseni on nyt kovassa sairastelukierteessä, onko tämä ihan normaalia vai onko tässä nyt jotain sellasta et tarvis tutkia paremmin lääkärissä? Jatkuvasti korkeita kuumeita ja rajuja tauteja.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 27.01.2014 01:20:23 »

Mä mietin oikeesti että oonko mä jotenkin satuttanut tätä lasta kun se suhtautuu muhun välillä niin äärettömän torjuvasti??
Mä mietin, että tunteeko se, että mä rakastan sitä? On mahdoton tunne, kun ei tiedä "meneekö rakkaus perille".
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2014 11:48:23 »

Suosittelen että käännyt neuvolan puoleen ja haet ammattiauttajalta apua. Ihan sama mikä henkinen viesti tulee, se ei auta yhtään. Kasaa itsesi ja hae apua oikeasti. Mua puistattaa nämä ns henkiset ihmiset jotka kuvittelevat että intuitiivinen viesti autta sinua ja lastasi. Get fucking real!
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 27.01.2014 12:03:29 »

Kiitos että pidät minua niin tyhmänä että teet oletuksen että en ole ottanut asiaa esiin neuvolassa, päiväkodissa, perhetyöntekijän ja sosiaalityöntekijän ja lääkärin kanssa.  Grin
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 27.01.2014 12:08:27 »

No mikä hätä sinulla sitten on  Huh
tallennettu

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 27.01.2014 12:24:40 »

Lue aloituksesta niin ymmärrät, jos osaat lukea ja ymmärtää lukemasi.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 27.01.2014 12:37:32 »

Avicii, älä lyö lyötyä.

Mää en osaa sulle Tiigris mitään "nähdä." Enkä ihan oo kokenu vastaavaa, mutta saman kaltaista, joten ei muuta ku
 smitten
Teet vaan parhaas, muuta et voi.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 27.01.2014 12:57:43 »

Tiigris, näkisiköhän Senisa sinulle apua tähän asiaan. Ilman muuta arvaamme, että olet neuvolalta ja ammattiauttajilta kysynyt apua. Rakkautta sinulle.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
liveforever
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 27.01.2014 18:33:19 »

Mitä ne sano siel neuvolassa ym?
Meil oli yhes vaiheessa tosi paha kans toi äiti ei saa tehä sitä eikä tätä,ja vieläkin saa enempi vääntää asioist kaunisääninen kans.
Miten isä suhtautuu kun lapsesi kohtelee sinua noin? Meillä on pahempaa jos isä vähättelee. Lapsi oppii siitä että äitiä ei tarvitse totell eikä kunnioittaa.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 27.01.2014 21:23:04 »

Pahoittelen, mut en nyt jaksa käännellä ja selitellä asiaa koska sitä oon tehnyt jo joka paikassa niin paljon et kyllsätyttää... Toivon ja odotan että joku sellainen joka näkee asioita, vastais tähän. Ja tätä en tarkoita epäystävällisesti, olen vain nyt hyvin väsynyt. Voin vastata myöhemmin.

tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 28.01.2014 10:37:11 »

Kyllä se on vain niin että lapsi heijastaa sekä äidin, isän ja kokonaisen sukupolven asioita right in your face.
Uskokaa, tiedän tämän liian hyvin kun on noita siunaantunut 3 kappaletta. Tottakai lapsella saattaa olla ihan tavallisia kasvukipuja mutta lapsikin kun oppii yllättävän paljon asioita mitä emme koskaan sano ääneen mutta joka lapsi aistii.
Itse olen saanut perinnöksi miehiin kohdistuvaa vihaa henkisenä perintönä äidiltäni ja sitten taas isältäni se että miehiä pitää tolla, oli miten oli. Joten kannattaa ihan istahtaa ja miettiä millaista energiaa säitelee kotona ja sitten on se kipeä "hidden truth".
Mutta tämä ei suinkaan tee kenestäkään huonoa äitiä tai isää. Mutta se vaatii rehellisyyttä itselleen ja myös lapselle. Jos on yhtä kapinallinen niin kun minä niin silloin ei tottele ketään, joten on ihan hyvä että hän nyt alkuun tottelee edes isää ja joudut vain toteamaan että toistaiseksi hänen on kasvatuksen kautta opittava miten teidän perheessä toimitaan, kova paikka mutta uskon ja toivon että tilanne helpottuu.
Mutta joo, annetaan nyt näkijälle mahdollisuuden ottaa kantaa kun niin kipeästi sitä tarvitset.
tallennettu

AfricaRozales
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 29.01.2014 16:13:31 »

Minäkään en nähdä osaa mutta,  musta itsestäni tuli ihan hirveä kauhukakara n. kuuden vanhana, taustalla oli perhekotivanhempien 3 vuotta jatkunu ryyppääminen, väkivaltanen riitely, syrjähypyt ym, sitten mulle yhtäkkiä pamautettiin että mun vanhemmat ei ollukkaan mun vanhemmat ja sit ku aloin tapailla oikeita vanhempia niin se mun biologisen isän psykopaattinen pelkohallinta, ne murhaamis ja nirhaamis jutut yms, sen lisäks vielä eräs perhekodin lapsista käytti mut hyväksi, kaikkki tää tapahtu pikkuhiljaa 3 vuoden aikana ja mä aloin pikkuhiljaa niitä oireilee... "fiksusta, oivaltavasta, itsenäisestä ja osaavasta hienosta pikkutytöstä" tuli "luonnevikanen pentu" ja mä olin oikeasti ihan hirvee, mä kävin kaikkien kimppuun, koulukaverit, opettajat, muut nuoret, ainoo kenelle en ryttyilly oli se perhekodin äiti, vaikka se on aika isossa roolissa tässä hommassa, muistan että perhekodin isälle pistin aina ja koko ajan hanttiin ja suorastaan vihasin ja pelkäsin sitä. Se johtui varmasti siitä että hän oli koko ajan ahdistunu, stressaantunu, hirveissä paineissa, ja sydänsurujen tuskissa ja siksi hioeman "riitainen" ja agressiivinen, ei ikinä käyny muhun käsiksi mutta olin nähny kun kävi tän perhekodinäidin ja kerran yhen melkein jo aikuisen lapsen päälle... Nykyään tilanne on kuitenkin se, että se mies on voittanut pyyteettömän rakkauteni ja luottamukseni ja paikan Oikeana Isänäni. Hän on nimittäin ainoa joka jäi ja pysyi. Kaikki muut katos mun elämästä kun perhekoti hajosi, vaikka menin toiselle puolelle Suomea toiseen sijoituspaikkaan ja olin pitkään vihainen siitä että oli "hyljännyt" mut, niin hän taisteli oikeuksistaan nähdä minua ja tuli aina kun oli luvannut! Sellaista sitoutumista ja rakkautta en voi odottaa keneltäkään tänäkään päivänä. Kyllä mä vuosikaudet mietin että mikä mua vaivaa ja osa niistä raivonpurkauksista liittyi siihen, ettei ymmärtänyt itekkään kaikkea sitä tuskaa ja vihaa mikä sieltä sisältä kumpuaa. Se on niin hirveä tunne että tuntuu ettei saa happea jos ei riehu ja huuda. Mulla ne loppu pariks vuodeks siin 16vuotiaana, mut nyt kun on jo oma koti yms. niin kaikki on pamahtanu taas! Ja voin kertoa että nykyisinkään ei auta, kun se olo tulee, niin mikään muu ku se että se mun rakas tulee siihen vaikka väkisin ja näyttää ettei pelkää mua ja se saa yleensä jonkun padon purkautuu niin että alkaa lohduton itku, ja silloin se uskaltaa ottaa mut jo syliin ja sit se loppuu. Mulle on ollu itelle hyvin tärkeää aina ymmärtää että miks mä oon tällänen ku mä oon, et miks mussa on niin paljon tuskaa ja vihaa ja mistä se kaikki kumpuaa, kun olo on välillä niin turvatonkin.. Mä olen itse tajunnut syy seurausyhteyksiä vasta kun näin mun lastensuojeluhistorian ns. koosteen minkä olin tehny teininä, mut mistä en ollu tajunnu mitää. Säilytin sen koosteen ja nyt kun oon alkanu käymään asioita läpi niin se kooste on auttanu näyttämään vähän että mitä mun ympäristössä ja perheessä on tapahtunu niihin aikoihin. ja on auttanu paremmin kun mikään..

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, voimia teille vanhemmille, ei tuu olemaan helppoa, mutta niissä raivareissa keräät rohkeutes ja näytät sille lapselle että olet vakaa ja turvallinen kuin kallio ja että rakastat sitä ehdottomasti. Niin ja vinkkinä vielä, että se mun kasvattiäiti alko ostelee mun hyväksyntää jossain vaiheessa sen touhuille tuomalla leluja, vaatteita, meikkejä yms, ja siitä tuli vaan lisää ongelmia ja lisää major-raivareiden alkuja kun ei enää saanukkaa mitä haluaa ja vihaset kasvatuskoinstit ja päätökset saivat mut pelkäämään aluksi sitä kasvattiisää. Lapset aistii alitajuisesti niin paljon aikusten asioita mitä ne ei ns. "ymmärrä", mutta ne silti vahingoittaa sitä lasta, kunnes se todella ymmärtää. ja ehkä jopa senkin jälkeen jos se ei osaa käsitellä asioita.  Suosittelisin seuraamaan niitä raivareita ja esim jos näkee painajaisia yms. ja niitten raivareitten jälkeen yrittää vähän purkaa sitä tilannetta, asetut sen lapsen tasolle ja yrität jos se osaisi edes kertoa sulle että miltä siitä tuntuu silloin kun se raivoaminen alkaa. Se että osoitat sille että sä yrität ja haluat ymmärtää ja että sä et ole vihainen, voi olla hyvä alku tollasen selvittelylle. Lääkäreissä ym, todennäköisesti syyttelevät vanhempia yms, tunkevat rauhoittavaa suuhun. Sun on vaan oltava järkkymätön, älä anna sisun mennä kaulaan sen lapsen kanssa, sekin voi olla että se aistii sun herkkyyden tms. koska oot nainen- verrattuna isäänsä?

Välillä neuvoista tulee vaan enemmän pahamieli kun neuvotaan kokeilemaan asioita mitkä on jo kokeiltu, mutta mitkä ei oo toiminu.. Mutta mä toivon että mun tarinani auttoi sua edes jotenkin vähän! Olisin nimittäin itse toivonut että joku, jolla on ollut samankaltaisia "kohtauksia" pienenä, olisi kertonut aikanaan mun kasvattajille oman tarinansa, jotta ne ois ymmärtäny, että mä en tarkota pahaa, ja että mä en ole paha, että mä koin vaan oloni turvattomaksi ja hämmentyneeksi ja rakkaudettomaksi ja vihaiseksi kaikesta siitä mitä oli tapahtunu. Musta ois myös monesti ollu helpottavaa kuulla vastaus siihen että mikä mua vaivaa, kun usein pelkäsin että mä oon oikeasti ihan hullu, koulussakin syrjittiin ja kiusattiin. Olin vaan kehittäny jonkin ominaisuuden mikä autto mua selviytymään niistä tapahtumista.

Voimia kovasti  smitten smitten Toivon että saatte asiat kuntoon <3
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #12 : 30.01.2014 13:18:40 »

Toivon, että osaisin jotakin tähän katsoa, mutta kun näkijäksi en itseäni kutsu kuitenkaan niin..

Mieleeni nousi kuitenkin tuosta liveforeverin kirjoittamasta, että omassa lapsuudessani oli suurta merkitystä sillä minkälaisen mallin isä antoi suhtautumisellaan muista ihmisistä. Hänellä oli esimerkiksi itsellään känää äitinsä kanssa, mutta minulle hän oli aina tiukka siinä, että vanhempia ihmisiä tulee kunnioittaa. Tuosta muistan sen, että taipumus oli kääntyä toimimaan kuten isä, mutta sitten käännyin toiseen suuntaan kun isä ei halunnutkaan sellaista käytöstä minulta. Tästä tuli mieleeni, että kun miehesi tällä hetkellä pääsee läpi pojastasi, niin voisi olla hänen tehtävänään nyt yrittää avata tätä solmua. Kaksivuotias on vielä aika nuori ymmärtämään, mutta isä kuitenkin voisi olla se avain, joka selittää että äiti rakastaa sinua ja että äiti ei tiedä miten toimia sinun kanssasi kun et päästä häntä lähellesi, ja että mikä sinulla on hätänä?

En tietenkään tiedä teidän tilanteestanne, ja voi olla että olette paljon kaikkea kokeilleet jo. Tsemppiä kuitenkin.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: