minä taas ajatukseni kanssa...
oikeestaan tämä ajatus tuli juha vuorisen kirjasta: jokaisella on oma operaattorinsa henkisyyteen, saavuttaakseen jotain. mihin pistää uskonsa likoon.
eri uskonnot
tiede
psykologia
käytännön asiat
numerologia?
tarot?
maya?
astrologia
yms....
ja näistä muodostuu aina jotain ryhmiä.
joissain on se vetäjä, johtaja, mitä pitäisi seurata.
missä on se totuus. eikä saa "poiketa tieltä".
sitten ne asiahaarat vaan haarautuu, kun joku toinen "ottaa asioista" enemmän selville. ja se on se totuus sittenkin.
Sama kun uskonnot haarautuu kristinuskosta. miljoona eri haaraa.
sama horoskoopeissa, monta eri tulkitsijaa.
Tieteen kautta, ja jos seuraa mediaa, niin sama periaate.
joku löytää polun numeroiden perusteella, toiset fysiikan lakien, mutta periaate on sama.
jotkut uskoo uusiin uskonlahkoihin, toiset henkisiin mullistuksiin
toiset tahdonalaisiin saavutuksiin
toiset aiempiin elämiin.
toiset vaan että ihminen kasvaa ja kehittyy. (ihmis biologia)
Eikä mun mielestä noissa oo mitään pahaa. vaan jokaisella on oma puu mitä kiivetä ylöspäin. jokaisella on vakaumuksensa ja oma puunrunko, mitä kiivetä ylöspäin, kohdatessaan hankalia oksia, ja helpompia.
sen takia, on tärkeetä hyväksiä joka ikinen uskonto ja uskomukset ja kaikki siihen liittyvä, ellei se mene äärimmäisyyksiin (niinkuin aina meneekin joissain, että yksi ihminen hallitsee ja ottaa vallan, rajoitetaan toista.
uskonnon vapaus on tärkein asia maailmassa ja avoimuus asioille, jos tyrmää toisen asian, tyrmää samalla itsensä.
jokainen voi olla henkinen omalla tavallaan, mikä itsestä tuntuu hyvälle.
harhauskonnot ja muut on ihan samaa kastia. kaikilla on sama periaate, mutta yksityiskohdat on eri.
jotkut uskoo itseensä, ja luontoon. kait se vaan on niin, että jokainen kokee maailmansa omalla tavallaan, ja kokee maailmassaan omia ihmeitään ja sen kautta tietää tiensä, omien kokemuksien kautta. omat operaattorinsa "jonnekkin"
omat valinnat. Mutta loppujen lopuks (vaikka tää kuulostaakin suorasanaiselta tuputtamiselta), kaikki päätyy siihen omaan itseensä.
sillä välillä on teorioita, et miten ja miks, ja mihin pitäis pyrkiä. ihmismieli näköjään tarvii aina selityksiä kaikkeen. ja silloin syntyy noita teorioita. ja sit ihmiset matkallaan kirjottaa "muistiin", et mitä on tullut opittua, ettei unohda niitä matkallaan, jonnekkin?
ja sit syntyy näitä muistikirjoja kautta aikojen...what is wrong and what is right. ja se on hyvä.
kaikki haluaa löytää oman rauhan ja päämääränsä. toiset meditoi, toiset lääkitsee itseänsä, toiset käy terapiassa puhumassa, toiset löytää itsensä ruokavalion kautta, vitamiinien jne, toiset akupunktion, toiset reikihoidolla, mentaalihoito...
uskon vapaus on oltava ja se on tärkeetä, että jokainen löytää oman "operaattorinsa"
itte oon ihan "hukassa" että mikä se olis sitten? jos on perehtynyt kaikkeen?
no siihen oon päätynyt että kun ajattelen liikaa kaikkea mahdollista, niin elän hetkessä...
random. on mulle se.