Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä on "huono naisellisuus?"  (Luettu 15540 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 31.07.2015 10:38:18 »

Ruokaa keskusteluun!

Mitä vähemmän naisella tai miehellä on alla olevan taulukon mukaisia ominaisuuksia, sitä 'huonompi' hänen naisisuutensa tai miehisyytensä on?

miehinen naisellinen
tekeminen     oleminen    

Hindulaisuudessa nuo taitavat olla juurikin lähes päinvastoin:

Mies: puruSa, puhdas tietoisuus, oleminen, hiljaisuus (sopii ainakin suomalaiseen mieheen?) , Shiva...

Nainen: prakRti, materia (mater = äiti), aktiviteetti, energia, Shakti, tai jotain...

Tuli mieleen esimerkkinä tekemisestä lapsen aikaansaaminen: miehellä "parhaimmillaan" vain muutama minuutti,
naisella noin 9 kuukautta + epämääräinen aika lapsesta huolehtimiseen!

:Smiley
« Viimeksi muokattu: 31.07.2015 10:42:22 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 31.07.2015 12:16:32 »

Saatan muistaa väärinkin mutta eikös olekin olemassa sananparsi sinnepäin että yhteiskunnan rappio on pitkällä kun miehet alkavat käyttäytymään kuten naiset ja naiset kuten miehet, so ihmisten yhteys korkeampiin sfääreihin on heikentynyt roimasti?

Eli se ettei lapsia ohjelmoitaisi päiväkodista asti noudattamaan tiettyjä rooleja on rappiota?  Shocked

Ole huoleti; päiväkodin henkilökunta ohjelmoi kyllä edelleen pikkupoikia ja tyttöjä noiden  mallien mukaisiksi:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265505-tytot-joutuvat-taistelemaan-huomiosta-paivakodeissa
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013111117710235_pr.shtml

Minä olen sitten varmaan kauhean rappiollinen/rappeutunut/rappioittava, kun minä olen vaan oma itseni sellaisena kuin olen , vaikka moinen sisältääkin tapoja olla ja elää ns. molempien  sukupuolten työkalupakista?  Grin

Itse sanoisin, että kuka tahansa joka väittää että miesten kuluu olla tietynlaisia ja naisten tietynlaisia varsinkaan ko. listan mukaan ja että se jotenkin vielä olisi jokin universaali sääntö, edustaa niitä vanhan ajan energoita, eli sitä aikaa jolloin maapallon värähtelyt eivät olleet vielä lähteneet siihen kovaan nousuun jossa ne nyt ovat.  Syntymävuosi vaikuttaa asiaan tosi paljon: Mitä varhemmin 1900-luvulla on syntynyt, sitä vaikeampi on siirtyä näihin uusiin energioihin sillä siihen vaikuttaa se mikä planeetan energiataso oli juuri omalla syntymähetkellä.

Modernein aivokuvantamisen menetelmin - eli vasta ihan viime aikoina - on havaittu että erot vastasyntyneiden tyttöjen ja poikien aivorakenteissa ovat huomattavasti pienemmät kuin erot jo parivuotiaiden tyttöjen ja poikien aivoissa. Tämä nimenomaan komppaa minun teoriaani siitä että melkoinen osa sukupuolten välisistä eroista on ympäristön eli erilaisen kohtelun tuotosta. Siis sitä kulttuurillista ohjelmointia.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2015 12:40:55 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
downtempo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #17 : 31.07.2015 21:18:04 »

Mun mielestä parhain naisellisuus on sitä, että saa olla ihan semmonen kun haluaa, tai on. kattaen kaikki maailman variaatiot maskuliinisesta feminiiniseen, koska jokaisessa ne puolet on, oli mies tai nainen, ja olla ylpee siitä millanen on. sama pätee parhaaseen miehisyyteen. Smiley semmonen on ihmisyyden rikkautta.

en osaa sanoo, että mikä olis huonoa naisellisuutta, koska mulla ei tuu mieleen mitään... Nykypäivänä varsinkaan...
se että korkkari katkee kesken kävellen?  Huh
« Viimeksi muokattu: 01.08.2015 02:15:27 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #18 : 02.08.2015 10:53:29 »

Lyhyesti: Ihmisten joilla on jokin henkilökohtainen ongelma joitakin piirteitä/tapoja/yms kohtaan ei kannata asettaa ongelmaansa itsensä ulkopuolelle esim. sukupuoleen. Tätä mieltä olen minä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: