Onko täällä muita, joilla venus vesimiehessä? Entä koetteko olevanne parisuhdemäärittelyn suhteen jotenkin "ei niin perinteisiä"? Omalla kohdallani olen enenevissä määrin sillä kannalla, että olisin mieluummin vastakkaisen sukupuolen kanssa ystävä ("laaja-laisesti"
) kuin perinteisessä parisuhteessa. "Olla suhteessa" on alkanut kuulostaa omissa korvissani jotenkin todella ahdistavalta, liitän siihen enemmän negatiivisia kuin positiivisia seikkoja - rajoitteita, sääntöjä, odotuksia, jne. Ystävänä taas voi olla vapaasti onnellinen ja iloinen toisen elämästä, antaa sen ihan vapaasti kulkea suuntaan mihin kulkee, jakaa hyviä hetkiä. Mutta siinä ei laisin ole sellaista omistavuutta ja mustasukkaisuutta, ohjailemista.
No, hieman hämmentyneenä olen seurannut tällaisen ajattelutavan vahvistumista itselläni, ennen olen ollut tunneasioissa hyvinkin ehdoton. Vaan näemmä voi asiat ja periaatteet elossa mennä aivan päälaelleen elämänkokemuksen myötä. Jännä juttu. Vaan niin, josko jollakulla venus vesimiehessä, olisi kiva kuulla kuis teillä?
Jiallana