Onhan sitä. Fantasiaelokuvissa samaistun aina tietäjiin, esim. Taru Sormusten Herrasta -trilogiassa seurasin eniten Gandalfia. Kartasta ei ole tietenkään tietoa.
Sitten on myös muita hahmoja - todellisia tai keksittyjä, joilla on yhtäläisyyksiä. Leijonakuningas, Katariina Suuri ja Englannin Elisabet I:llä on samantyyppiset elämänkaaret ja samaistun niihin. Nämä kaikki ovat siis kuninkaallista syntyperää olevia ihmisiä (tai leijonia), jotka on jossain vaiheessa pyritty vaientamaan tai manipuloimaan olemattomiksi, mutta jotka ovat sitten ottaneet itselleen sen, mikä heille kuuluu.
Leijonakuningas oli varmaankin Leijona, Katariina Suuri oli Au-Härkä, Kuu-Kaksoset ja AC-Vesimies, Elisabet I taas Au-Neitsyt, Kuu-Härkä ja AC-Kauris.
Silloin kun Sinkkuelämää sarja tuli, niin minun oli varsin helppo samaistua erityisesti Carrie Bradshaw'n hahmoon. Muistan, miten ex-mies inhosi ko. sarjaa ja sanoi, etteivät naiset ole tuollaisia, mutta itse olin kyllä kokemukseen perustuen sitä mieltä, että ei sarjan tarinat tai hahmotkaan (vaikkakin kärjistettyinä) kovin kaukana todellisuudesta olleet. Carrie Bradshaw'lle oli itse asiassa annettu syntymäpäivä, joka oli 30.1.1966, eli hän olisi ollut Vesimies, Kuu Härässä.