Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko kestäviä merkurius neliö merkurius-suhteita ?  (Luettu 3471 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Antti Johannes
Vieras
« : 31.07.2006 10:26:19 »

Olisi kiinnostava ihminen kiikarissa. Juttu luistaa ihan mukavasti, vaikka ollaankin vähän erilaisista ympyröistä. Huomasin vaan äskettäin, että merkuriuksemme ovat neliössä ja haluaisin kuulla kokemuksia tämän aspektin vaikutuksista parisuhteessa.
Cafe astrology-sivuilla aspekti on laitettu red alert-karsinaan (kaikista vaikeimpiin). Itselläni on paljon merkuriusta (Aurinko, keskitaivas ja venus Kaksonen ja nouseva neitsyt, ja Merkurius ysi huoneen kärjellä, tosin härän merkissä ja pysähdyksissä).

Kuu rapu
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #1 : 31.07.2006 10:53:10 »

Kokemusta omalta kohdalta  merkurius aspect_squ merkurius suhteesta sen verran että ei toiminut. Eri ympyröistä oltiin tässäkin tapauksessa alunperin ja kenties jo tämä seikka koitui lopulta yhteensovittamattomaksi. Kommunikaatio ei muutenkaan skulannut: Väärinkäsitykisä ihan arkisissakin asioissa, isoja ja pieniä mielipide-eroja, erilaiset kiinnostuksen kohteet, erilaiset vuorovaikutustavat.

Olen joskus tulostanut tuon cafeastrologyn listan ja siitäpä oli helppo laskea että suhteessa oli toinenkin red alert-kuvio. Muutenkin oli paljon haasteellisia kuvioita, joten ei tuo merkkareiden neliö yksistään välttämäti koidu suhteen tuhoksi.. Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #2 : 31.07.2006 11:25:02 »

En minäkään usko, että yhteen haastavaan aspektiin voisi mikään suhde kaatua. Suhteissa tarvitaan myös haastetta, että pysyy kipinä yllä. Smiley Haastavuus riippuu ehkä siitäkin, miten tärkenänä koette tuon ajatuksen tasolla "samalla aaltopituudella" olemisen.

Kiinnostavaa kuulla, jos löytyy muitakin kokemuksia tuosta Merkuriusten neliöstä suhteessa. Itse huomasin pikakatsauksen tehtyäni, että ainakin kaikilla hyvillä ystävilläni tuntuu Merkurius olevan joko ilma- tai tulimerkissä (itselläni ilmamerkissä). Miehen ja minun Merkuriukset ovat kauniisti kolmiossa ja suhteemme alkoikin meilailuna. Työkaverin Merkurius vesimerkissä (ei kuitenkaan vielä neliössä omaani) jo tuntuu näkyvän siten, että en aina koe olevani ihan samalla aaltopituudella hänen kanssaan kommunikoidessa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 31.07.2006 14:20:54 »

Kävin läpi "eksien" karttoja, ja yhdellä on ehkä väljä neliö minun Merkkarini kanssa (tarkka syntymäaika puuttuu), ja hänen kanssaan tuo viehätys perustui paljolti kyllä väittelyyn. Mitään varsinaista suhdetta välillemme ei kehkeytynyt, mutta sellainen olisi varmasti ollut aika haastava, joskin myös jännittävä. Mihin kyllä olisi vaikuttanut muutkin tekijät.

Minulla on avomieheni kanssa aika monta "red alert" -aspektia synastriakartalla, ja vaikkei suhde sieltä helpoimmasta päästä olekaan, se on ollut kuitenkin kestävä, hyvä ja kehittyy koko ajan.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: