Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Peruslääketieteen opinnot vaihtoehtohoitoja opiskellessa?  (Luettu 30000 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« : 27.09.2006 11:42:00 »

Pähkäilen tässä juuri refleksologian opintojeni alussa peruslääketieteen opintojen kanssa...

Tietääkö joku teistä rakkaista foorumilaisista, voiko monien vaihtoehtohoitojen tutkintoon (mm. juuri refleksologin) vaadittavia peruslääketieteen opintoja suorittaa missään päin Suomea niin, että ne kävisi vain tenttimässä terveydenhuolto-oppilaitoksessa? Ainakaan täällä lähiseudulla moinen ei onnistu eikä aika millään riitä istumaan vakituisesti terveydenhuolto-oppilaitoksen penkillä työn, perheen ja refleksologin opintojen ohella... Opinahjossani Medika Novassa homma sujuisi ajallisesti melkoisen helposti, mutta hinta sitten hipookin pilviä - ja vähän ylikin....

Neuvoja, vinkkejä?

tallennettu

valonkantaja
Vieras
« Vastaus #1 : 27.09.2006 11:46:22 »

Arvaapas paininko mitä aikoinaan tuon ja monen muun ongelman kanssa, kun aioin lukion jälkeen mennä suoraan opiskelemaan jotain vaihtoehtoishoitoja...

Päätin sit kuitenkin hankkii pohjalle eka ammatillisen tutkinnon, kun tuntu menevän niin vaikeaksi muuten.

Että sorry, en osaa auttaa muuta kuin sanomalla että juu, ei oo helppoo ei. . .  crazy2

Toivottavasti joku osaa auttaa!
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 27.09.2006 12:01:42 »

Minä ainakin aikanaan kävin silloisessa paikallisessa amkk:ssa terveydenhoitajien ensimmäisen vuoden anatomian, fysiologian ja patologian. Tunteja ei paljoakaan viikossa ollut ja tentit päälle. Kirjat tietty tuli hankkia ja itsopiskella kotona. Voi myös käydä pelkissä tenteissä, mutta itse ainakin sain paljon irti luennoista. Pystyi hyvin suorittamaan työn/työttömyyden ohessa. Jonkun pienen nimellisen maksun oppilaitos otti.
Kyllä se on mahdollista varmaankin ihan jokaisessa terveydenhuolto oppilaitoksessa.
Lähimpään opinahjoon vain puhelinsoitto...  Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 27.09.2006 12:08:07 »

Kyllä se on mahdollista varmaankin ihan jokaisessa terveydenhuolto oppilaitoksessa.

Kiitos Mirjam! Onko opinnoistasi muuten paljonkin aikaa? Soittelin kyllä nimittäin neljään lähimpään terveydenhuolto-oppilaitokseen, mutta yhdessäkään ei käynyt pelkkä tenttiminen ja kun olen päivät töissä, niin housuntakamuksen kuluttaminen luennoilla ei oikein onnistu vaikka niistä varmasti paljon tietoa saisikin. Olenkohan nyt vain "onnistunut" soittamaan jotenkin harvinaisen hankaliin ja byrokraattisiin oppilaitoksiin vai onkohan systeemit muuttuneet viime aikoina?

Valonkantaja, kiitti kommentista joka tapauksessa! Ei ole helppoa ei...  Smiley

tallennettu

täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #4 : 27.09.2006 12:17:08 »

May

Onko sinulle Perheniemen Opisto tuttu?
Perheniemessä voi opiskella monimuotona, en tiedä onko tänä vuonna, mutta kannattaa soittaa smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 27.09.2006 12:18:53 »

Heips,

minä kävin tenttimässä tarvittavat kurssit lähikaupungin ammattikorkeakoulussa  Smiley

Siellä suhtauduttiin asiaan ihan positiivisesti  Wink Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 27.09.2006 12:30:50 »

Kyllä siitä on aikaa hmm... 4-5vuotta.
Kuulostaa kyllä oudolle, ettei se onnistuisi..  idiot2
Tietysti näitä työvoimapoliittisia ja opiskelujuttuja muutellaan kokoajan "hankalammiksi", sen pelossa, että ihmiset vahingossa voisivat omaehtoisesti ja vapaavalintaisesti tehdä ja opiskella kaikenlaista tickedoff Pääasia tuntuu olevan pitää tilastot hyvännäköisinä.  coolsmiley

Minä kun sain niin hyvää palvelua silloin... ja kaikki onnistui melkein miten vain...
Itse olen juuri pähkinyt( tickedoff) työvoimatoimiston kanssa, koska aion työttömyyden ohella aloittaa nyt monimuotokoulutuksen ja meinasivat tuosta vaan katkaista päivärahan. Hiukan otettuani asioista selvää 'korkeammilta tahoilta' (kiukku meiliä jopa työvoimaministeriöön)  buck2, ja kävikin ilmi, ettei tarvita edes työvoimatoimikunnan tarkistusta asiaan ,vaan päivärahani jatkuu opiskelusta huolimatta katkeamatta. Monasti kun on kaikenmaailman 'pikkunilkkejä'  Shocked noissa puhelimen päissä, jotka toteuttavat vain omaa vallanhaluaan, eivätkä tee asioita nähtäväksi asiakkaalle parhaalla mahdollisella tavalla.

Kannattaa kyllä vielä soitella ja ottaa selvää... tai sitten ne on muuttuneet...  Undecided

tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 27.09.2006 12:58:42 »

No sillä tavalla ne onnistuisi monessakin eri paikassa, että olisi paikalla esim. yhden illan viikossa klo 16-21 + kotiopiskelut ja tentit päälle. Eli on tässä nyt hieman vikaa rahikaisessakin. Toiveena kun olisi käydä VAIN tenttimässä, ei ollenkaan muuten paikalla ja siinä on se ongelma monessakin paikassa. Haukkukaa vain laiskaksi, totta se on.  Smiley Lähimmässä terveydenhuolto-oppilaitoksessakin tenttiminen olisi onnistunut vielä viime vuonna, vaan ovat uusineet koulutusohjelmansa juuri tänä syksynä.  crazy2

Elektra,

oliko niin, että sinäkään et itse asiassa käynyt pelkkiä tenttejä vaan olit myös paikalla luennoilla ihan livenä?

Täysikuu,

kiitos vinkistä! Sielläkään ei ainakaan netin mukaan onnistu kuin luennoilla istumalla, mutta muuten tosi mielenkiintoiset sivut! En ollut Perheniemestä ennen kuullutkaan ja sieltähän näyttää löytyvän tosi paljon mielenkiintoisia kursseja. Pistetään korvan taakse!  Smiley

Mirjam,

totta, byrokratia jyllää ja täytyy olla tosi skarppina itse puolustaakseen oikeuksiaan. Jatkan asian selvittelemistä ja yritän parhaani välttääkseni vallanhaluisia pikkunilkkejä. Wink
« Viimeksi muokattu: 27.09.2006 13:00:42 kirjoittanut May » tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 27.09.2006 13:27:31 »

Niin minäkin luulisin, että useimmissa ainakin... Ja soittamallahan se tosiaan selviää.  Wink smiley6600
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #9 : 27.09.2006 13:46:32 »

Hei "May"

Itse olen istunut
Luontaislääketieteen Instituutti Kaironin
luennoilla koulutuksen yhteydessä

Lisäksi Kaironin järjestämillä lisäkursseilla
Helsingin IV:ssä Terveyden hoito-oppilaitoksessa
EU:hun liittymisen vuoksi pakollisessa lisä opiskelussa
- etäopiskelua ja luennoilla istumista yhteensä 600 h

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 27.09.2006 15:08:28 »

Etsipä käsiisi avoimen yliopiston kurssitarjonta. coolsmiley

Joka vuosi (muistaakseni) on alkanut perusläketieteen approbatur. Siellä suurin osa opinnoista tehdäänkin juuri tentein, esseinä tai muina etätehtävinä. Mistaakseni aikaajoin on raahauduttava kontaktipäiville (tai miksikä niitä kutsutaankin) Opiskelin avoimessa erityispedaa eikä meillä ainakaan noita kontaktipäiviä liikaa ollut.

tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 27.09.2006 16:42:09 »

Huh Elämänilo,

oletpa ollut ahkera!  Smiley
* häpeää omaa yritystään mennä siitä missä aita on matalin * Embarrassed

Ladybird,

tuokin on tsekattu, mutta lähimpään sellaiseen avoimeen yliopistoon, jossa nuo lääketieteen perusteet on ohjelmassa tänä vuonna on matkaa noin 200 km. Siksipä tässä yrittelen helpompia konsteja.

Rakkauden enkeli,

käntsy on kuumennut kädessä ihan kiitettävään tahtiin mutta vailla tuloksia. Kai se on tämä meneillään olevan tr. Saturnuksen yhtymä syntymäkartan Marsiin, neliö natal-Aurinkoon ja oppositio natal-Saturnukseen, joka nyt heittelee kapuloita rattaiden väliin.

tallennettu

Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 28.09.2006 08:11:29 »

No sillä tavalla ne onnistuisi monessakin eri paikassa, että olisi paikalla esim. yhden illan viikossa klo 16-21 + kotiopiskelut ja tentit päälle. Eli on tässä nyt hieman vikaa rahikaisessakin. Toiveena kun olisi käydä VAIN tenttimässä, ei ollenkaan muuten paikalla ja siinä on se ongelma monessakin paikassa. Haukkukaa vain laiskaksi, totta se on.  Smiley Lähimmässä terveydenhuolto-oppilaitoksessakin tenttiminen olisi onnistunut vielä viime vuonna, vaan ovat uusineet koulutusohjelmansa juuri tänä syksynä.  crazy2

Elektra,

oliko niin, että sinäkään et itse asiassa käynyt pelkkiä tenttejä vaan olit myös paikalla luennoilla ihan livenä? ...

Pitää ihan muistella, siitä on jo pari vuotta...
Yksi kirurgin pitämä luentosarja oli lauantaisin, enkä olisi siitä tentistä selvinnyt pelkkien monisteiden perusteella, ja anatomia 2:n luennoille en päässyt kaikille mukaan, kun olin jo käyttänyt kesälomatuntini niin tarkkaan edellisien kurssien luentoihin sekä hautajaisjärjestelyihin yms. (pluto asc  Wink ), ja oli muutenkin työn vuoksi vaikea käydä siellä (työnantajanvaihdoshässäkkä samaan aikaan). Joten voisi sanoa, että niistä tentityistä 420 tunnista alle puolet oli pelkällä kotiopiskelulla... Arvosanaan liittyvän ryhmätyönkin (korvan tasapainoelimestä  Cheesy ) jouduin tekemään yksin, kun toisissa ryhmissä oli 4-5 opiskelijaa.

Hintaa tuolle tuli muistaakseni n. 140€, matkakulut pystyimme ystävän kanssa puolittamaan. Sehän tuonne luennolle menossa olikin työssä käyvälle hankalaa, kun ne olivat keskellä päivää ja täältä menee n 45 min matkassa yhteen suuntaan. Undecided

Mutta kyllä sinä pystyt siihen refleksolgiopiskelun, perheen ja työn ohella! Mene vaan siitä, mistä aita on matalin - voithan lukea sitä mukaa lisää myöhemminkin, kun huomaat tietoa tarvitsevasi  Smiley

Tsemppiä May  smitten
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 29.09.2006 06:48:12 »

Kiitos Elektra kannustavista sanoistasi!  smitten

Eilen asia sitten yllättäin järjestyikin. Aloitan ensi viikolla terveydenhuolto-oppilaitoksessa iltaopinnot - 1 ilta / vko jatkuen ensi kesään asti. Eli tuon verran joudun sitten kuitenkin housujeni takamusta ihan koulun penkilläkin kuluttamaan, mutta parempi tuokin kuin ei opintoja ollenkaan. Ja opettajakin kuulosti puhelimessa huippuihanalta, empaattiselta jne... sanoen ymmärtävänsä, jos poissaoloja tulee. Matkaan täältä preerialta kuluu noin 1 tunti per suunta, mutta jos vaikka löytäisi mukavaa matkaseuraa, niin eiköhön tuo mene. Eli hyvin samaan tahtiin opintoni nyt sujuvat kuin sinulla Elektra, olen vain pari vuotta myöhemmässä. Ai niin, mutta syntymäkarttojen Marsien asemassahan meillä taisikin olla parin asteen ero sinun eduksesi eli tuossahan tuo selitys jo löytyikin.  Cheesy

tallennettu

Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 02.10.2006 12:22:58 »

Kiitos May  Smiley

Hieno homma - tuohan kuulostaa hyvältä!

Vai Mars selittää nämä pienet erot.... No, laitahan jo sitten parin vuoden päähän kalenteriisi ylös, että huomaat pitää lomaakin jossain vaiheessa - minulla kun alkaa kohta kone piiputtamaan, kun ei ehdi tehdä kaikkea, mitä haluaa  Cheesy

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: