Sivuja: 1 ... 14 15 [16]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulu ahdistaa  (Luettu 113431 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #225 : 25.12.2006 16:42:43 »

hei "elämänilo" eivät sinun kirjoituksesi ainakaan minua ole ahdistaneet.
 angel angel angel
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #226 : 25.12.2006 16:52:01 »

hei "elämänilo" eivät sinun kirjoituksesi ainakaan minua ole ahdistaneet.
 angel angel angel

Hei "helen"

Monesti olen saanut jäitä niskaan

(http://www.siedler-portal.de/vb3/images/smilies/midi_1/1922.gif)

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #227 : 25.12.2006 18:36:39 »

Oikeastaan ahdistus häipyy sillä, kun muistaa, että palvella muita on ihmisen tärkein tehtävä.

Se on 'suuren egon turhauma' ja rasite.

Pitää kai senkin joskus antaa ärhennellä!  Grin

Mutta viimeistään joulupöydässä helpotti, tuntui hyvältä!  smitten
Löytyi monenpuolinen kiitollisuus...
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #228 : 25.12.2006 19:09:13 »

angel

Nyt täytyy sanoa,että loppupeleissä minulla oli yksinkertaisin ja stressittömin joulu vuosiin! smitten

Vain kaikki omat lapset ja hyvä ystävätär.Tytär laittoi ruuat ja löysin kaikki lahjat samasta paikasta,jonottamatta.
Ja miten ihania ne olivat!Itselle jäi suurin osa. 2funny

Keramiikkataiturilta ihania saunatonttuja,menninkäisiä,enkeleitä,,,
Nuorempi tytär tuli aaton aattona ja leipoi ihan mielikseen.
Tänään vaan lokoisaa makoilua! Smiley

Nyt katselemaan Prismaa ykköseltä.Aiheena Juudaksen evankeliumi.Ihan vaan vinkiksi,jos joku muukin haluaa katsella!

Sain suuren lahjan,kun tänä vuonna ei mitään katastrofaalista kellekään sattunut.Pääsen ehkä tästä ahdistus kierteestä.
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #229 : 26.12.2006 11:03:40 »

En oikein tiennyt mihin ketjuun kirjoittelisin "oudosta" joulustani..  Cheesy
Nooh, tulkoon tähän.  Smiley

Olin tosiaan aatonaaton yksin. Mitään turhia en hössättänyt jouluksi. Normaalit siivoukset, mitä muutenkin, onhan siitissä kuitenkin mukavaa olla. Jolukuusen kyllä laitoin, en pelkästään lasten takia, sillä itsekin pidän siitä... lähinnä ehkä valojen takia, joita kuusessani onkin aina paljon.
Kynttilöiden valaistessa hiljaista jouluaatonaattoani sitten istahdin sohvalle ja kuuntelin herkkiä ja kauniita joululauluja. Ja kas, pukkasi niin syvä ja valtava joku yksinäisyyden tunne. (olin juuri saatellut ja heilutellut lapseni matkaan isänsä luo aattoa viettämään)
Meninpä todella syvälle tunteissani tuon haikeuden iskiessä voimalla ja kyyneleet vain valui silmistä. Silti tuo oli hyvää tekevää ja lohduttavaa, miten harvoin sitä saa vain kokea yksinäisyyden syvänkin puolen ja "ottaa siitä kaiken irti"  Cheesy, kun kuitenkin samalla sen rinnalle korostui kaikki se ja kaikki ne ihmiset, joita minulla on elämässäni aina arjessani. Sellainen kiitollisuuden "ylitys" vain nousi sisältäni kaikesta siitä.
 angel
Jouluaattona sitten kyllä sain seurakseni ihmisen "menneisyydestäni" ja ihan jees oli jutella hänen kanssaan asiat "selviksi" rauhallisesti joulun tunnelmissa. Niin paljon asioita selvisi ja sain tuntuman mitä sydämeni todella tällä hetkellä tuntee ja mihin on suuntautunut...  Kiss
Mutta hieman outo tuo aatto oli tavanomaiseen verrattuna.  Wink
En voinut välttyä siltäkään, että minua loukattiin yms, mutta sillä olikin hyvin selkeyttävä ja puhdistava vaikutus...alkaa vanhat naamiot rapista pois--  Wink

Eilen sitten hainkin jo katraani kotiin...  smitten
Että enpä nyt ihan kauheasti lopun viimeksi yksin ollut...  Undecided
tallennettu
Tess
Kohtuuastroilija
**

Can you see how blue the sky is?

Profiili
« Vastaus #230 : 26.12.2006 13:59:56 »

Minulla mukava joulu takana  Smiley Sovittiin jo varhaisessa vaiheessa perheen kanssa lahjattomasta joulusta, joten ei tarvinnut tunkea itseään ruuhkaisiin kauppoihin koko joulukuun aikana, se oli meidän lahjamme toisillemme  Grin, Ei tuo kotijoulu kuusineen oikein miltään enää tunnu, ehkä sitten kun itsellä on perhettä. Mutta illaksi menin baariin, ja siellä on aina jouluisampi tunnelma, kun siellä on kaikkia tuttuja mitä ei oo nähny pitkään aikaan, ja muutenkin iloisia ihmisiä. Muutenkin se on semmoinen mun ja poikaystäväni yhteinen joulujuttu, jota ollaan tehty monena vuonna tässä välissä kun ei seurusteltu. Vietettiin yhteiset jouluillat puoliromanttisesti baarissa. Sitä baari-iltaa odottelinkin eniten. Harmi etten eilen päässyt kuin pikaisesti juomaan kupposen teetä sinne. Joulupäivänähän useampi on liikkeellä... Ensi vuonna sitten. Huomenna takaisin suureen kaupunkiin  Undecided

tallennettu

Au - skorpioni
Ac - oinas
Kuu - härkä
Merkurius - skorpioni
Venus - neitsyt
Mars - jousimies
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #231 : 26.12.2006 14:29:13 »

En oikein tiennyt mihin ketjuun kirjoittelisin "oudosta" joulustani..  Cheesy
Nooh, tulkoon tähän.  Smiley

Olin tosiaan aatonaaton yksin. Mitään turhia en hössättänyt jouluksi. Normaalit siivoukset, mitä muutenkin, onhan siitissä kuitenkin mukavaa olla. Jolukuusen kyllä laitoin, en pelkästään lasten takia, sillä itsekin pidän siitä... lähinnä ehkä valojen takia, joita kuusessani onkin aina paljon.
Kynttilöiden valaistessa hiljaista jouluaatonaattoani sitten istahdin sohvalle ja kuuntelin herkkiä ja kauniita joululauluja. Ja kas, pukkasi niin syvä ja valtava joku yksinäisyyden tunne. (olin juuri saatellut ja heilutellut lapseni matkaan isänsä luo aattoa viettämään)
Meninpä todella syvälle tunteissani tuon haikeuden iskiessä voimalla ja kyyneleet vain valui silmistä. Silti tuo oli hyvää tekevää ja lohduttavaa, miten harvoin sitä saa vain kokea yksinäisyyden syvänkin puolen ja "ottaa siitä kaiken irti"  Cheesy, kun kuitenkin samalla sen rinnalle korostui kaikki se ja kaikki ne ihmiset, joita minulla on elämässäni aina arjessani. Sellainen kiitollisuuden "ylitys" vain nousi sisältäni kaikesta siitä.
 angel
Jouluaattona sitten kyllä sain seurakseni ihmisen "menneisyydestäni" ja ihan jees oli jutella hänen kanssaan asiat "selviksi" rauhallisesti joulun tunnelmissa. Niin paljon asioita selvisi ja sain tuntuman mitä sydämeni todella tällä hetkellä tuntee ja mihin on suuntautunut...  Kiss
Mutta hieman outo tuo aatto oli tavanomaiseen verrattuna.  Wink
En voinut välttyä siltäkään, että minua loukattiin yms, mutta sillä olikin hyvin selkeyttävä ja puhdistava vaikutus...alkaa vanhat naamiot rapista pois--  Wink

Eilen sitten hainkin jo katraani kotiin...  smitten
Että enpä nyt ihan kauheasti lopun viimeksi yksin ollut...  Undecided

Jotenkin tekstisi tuntui hyvin tutulta, kun muistelen yksinäisiä joulujani ja annoin sisimpäni tulla siihen esiin. Ehkä se on jolllekin toiselle se kestämätön juttu, johon ottaa vaikka päänsä täyteen, ymmärtäisin. Mutt a jos sen ehdotta sallii vain tulla, niin se myös tervehdyttää. Kuin kävisi läpi itsensä kanssa asioita ja tunteita ja sitä kautta ne pyörähtelisivät siellä sun täällä.

Hassua se että traditiot ja tietty aika herättää sitten meissä niin paljon kuitenkin tunteita!
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #232 : 26.12.2006 15:07:22 »

Niimpä Metsätonttu. Itseasiassa huomasin itse, että jos minulle ei olisi 'kerrottu', että nyt on Joulu ja perhejuhlan ja läheisyden aikaa, en olisi koskaan päässyt niin syvälle. Minullehan yksinolon-hetket on yleensä ylellisyyttä, mitä kaipaan ja tarvitsen suht säännöllisesti.
Ei tuo kuitenkaan tosiaan ollut sellaista yksinäisyyttä, että olisin kaivannut lohdutusta itseni ulkopuolelta, vaan juuri sain tilaisuuden etsiä sitä sisältäni.
Näkyipä tuossa aiemmassa kirjoituksessani olevan kirjoutusvirhekin...
Piti kirjoittamani kiitollisuuden "ylistys" eikä "ylitys"  Grin

Minä olen aina nauttinut tuskankin kohtaamisesta, pimeyden ja yksinäisyyden yms. Sitä ei ulkopuoliset välttämättä huomaa/koe samoin ja tulevat lohduttelemaan (kyllä se siitä, mieti jotain muuta yms)ja minäpä siitä vimmastun ja kimmastun, että miksi yrität mitätöidä tunteeni...  Cheesy Haluan kokea nämä.
Toki silti siis kaipaan elämässäni välillä lohtua yms... mutta että..
Jouluna sain kuitenkin kohdata jotain syvää, ja siitä olen iloinen.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 14 15 [16]
  Tulostusversio  

Siirry: