Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaiken elämän pyhyys...  (Luettu 5877 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« : 14.11.2006 23:40:26 »

Pyhyyttä on täällä käsitelty ennenkin ja olen muistaakseni itsekin siitä jo jotain kirjoittanut. "Aiomme"  Wink nyt kuitenkin uudelleen tarttua tähän aiheeseen, sillä se on niin tärkeä...  angel

Kuinka kaunista onkaan katsella maaplaneetan elämää. Toki siellä on paljon ikävempääkin katseltavaa, sotaa, monenlaista hyväksikäyttöä ja välinpitämättömyyttä. Silti, kun katsoo maaplaneettaa kokonaisuutena, siellä näkyy niin paljon kaunista.

Kun oikein kunnolla katsoo ja todella "avaa silmänsä", sitä huomaa vain yhä enemmän ja enemmän... Sielläkin missä sitä ei ensialkuun näe. Siinä vaiheessa alkaa nähdä myös todella kaiken elämän pyhyyden. Kaikki "ikäväkin" on ihmiselossa lopulta ja pohjimmiltaan kaunista, sekä ennenkaikkea pyhää. Sillä kaikki missä elämänhenki virtaa on pyhää. Teissä, luonnossa, ympärillänne.

Eivät kaikki teot/asiat toki ole pyhiä, vaan niitä tekoja ja asioita tekevät olennot: ihmiset, eläimet ja muut. Nähkää kaikkien "olentojen" tekojen taakse tai ohitse, siihen aitoon, muuttumattomaan ja jokaisen "olennon" pyhään itseen.

Puro joka soljuu eteenpäin. Kauris joka käy purolla juomassa janoonsa. Kaksi rakastavaista, jotka kohtaavat purolla ja kävelevät käsikädessä puron vartta pitkin. Kuinka kaunista se onkaan! Se mikä on kaunista, siellä asuu myös pyhyys niin selvästi ja varmasti eikö totta?

Kuinka helppoa onkaan nähdä pyhyys kaikessa ihanassa ja kauniissa, mutta kuinka vaikeaa sitä onkaan nähdä kaikessa ei niin ihanassa? Kuinka moni teistä esimerkiksi näkee pyhän ja ihastuu kun katselee ohi vilahtavaa torakkaa? kuinka moni teistä näkee pyhää siinä kun jokin vakava sairaus on riuduttanut ja vienyt pois rakkaimpanne?

Tätä me kuitenkin toistamme: Kaikki elämä on pyhää, kaikki ihmiset ja kaikki muutkin elolliset ovat yhtä pyhiä ulkonäöstään, teoistaan, kokemuksistaan ja taustoistaan huolimatta. Sillä kaikella on tarkoituksensa, eikä mikään ole turhaa. Nähkää jokaisen todellinen ja pyhä itse.

smitten

« Viimeksi muokattu: 14.11.2006 23:47:54 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #1 : 15.11.2006 00:14:37 »

Juuri se pyhyyden näkeminen kaikkialla vie hurjasti ihmistä eteenpäin... Kasvaa vahvemmaksi, kun tajuaa Kaikkeuden äärettömän pyhän kauneuden ja rakkauden, sen että olemme jo kotonamme, vaikka päältä päin ei siltä näyttäisi. Se saa jaksamaan taivallusta läpi ties minkä!

Kun tajuaa pyhyyden ja kauneuden, ei voi masentua, ei voi olla surullinen, ei voi vihata! Mieli täyttyy nöyrästä kunnioituksesta, tulee liikutuksen kyynel silmäkulmaan kun ihan tosissaan katsoo kaikkea ulkokuoren läpi ja näkee miten joku ihan pienikin asia pitää sisällään maailmankaikkeuden suurimman ihmeellisyyden!

Nykypäivän ihmisien toivoisin avaavan silmänsä uudelleen... Miten vähäisellä kunnioituksella ja kiitoksella tämä planeetta on meitä tähän asti kantanutkaan!
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 15.11.2006 00:18:26 »

Juuri se pyhyyden näkeminen kaikkialla vie hurjasti ihmistä eteenpäin... Kasvaa vahvemmaksi, kun tajuaa Kaikkeuden äärettömän pyhän kauneuden ja rakkauden, sen että olemme jo kotonamme, vaikka päältä päin ei siltä näyttäisi. Se saa jaksamaan taivallusta läpi ties minkä!

Kun tajuaa pyhyyden ja kauneuden, ei voi masentua, ei voi olla surullinen, ei voi vihata! Mieli täyttyy nöyrästä kunnioituksesta, tulee liikutuksen kyynel silmäkulmaan kun ihan tosissaan katsoo kaikkea ulkokuoren läpi ja näkee miten joku ihan pienikin asia pitää sisällään maailmankaikkeuden suurimman ihmeellisyyden!

Nykypäivän ihmisien toivoisin avaavan silmänsä uudelleen... Miten vähäisellä kunnioituksella ja kiitoksella tämä planeetta on meitä tähän asti kantanutkaan!

Niin juuri!  angel Minä liikutuin ihanasta tekstistäsi.  Cry Kiitos!  smitten
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2006 00:44:46 »

Maailma ympärilläni on aina ollut minulle voimavara  smitten .En tosin ole osannut ajatella sitä pyhänä, vaan sen keskellä jotenkin vain tajuaa kuinka pieni osanen ihminen on tätä KAUNISTA ja IHMEELLISTÄ maailman kaikkeutta.Kauneus varsinkin on minulle hirveän tärkeää, tuulen humina , vesi jne....ja olen monesti miettinyt, että monikohan ihminen tajuaa kuinka täynnä "rumakin" kohta on pieniä kauniita yksityiskohtia.Kun oikein alkaa masentaa ja liikaa miettiä pieniä murheitaan, ei muuta tarvitse kuin mennä ulos rauhalliselle kävelylle, katsella ympärilleen ja kohta jo mieli on parempi ja hymy nousee  suupieliin   smitten .Kotiin palatessaan voi jo hymähtää aikaisemmille murheilleen ja tajuaa että ne ovat pientä sen rinnalla, että elämä jatkuu  smitten  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 15.11.2006 08:45:40 »

Niinpä Taiska!  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #5 : 15.11.2006 09:21:53 »

PYHISTÄ PYHIN

Korkein voima,
kaiken  Luoja.
Elämä itse.
Ei ole pyhempää
kuin kaikki,
jossa elämä virtaa.
Korkein voima,
kaiken elämän Luoja.
Sinussa ja minussa
sisällä ja ulkopuolella.
Kaikkialla.
Elämä on...
pyhistä pyhin.

(http://www.itsablackthang.com/images/Art-Religious/A-Gift-From-God-by-Mathews.jpg)
« Viimeksi muokattu: 15.11.2006 09:26:07 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #6 : 16.11.2006 18:51:39 »

Minä löydän, kun katson (aina ei huomaa) pyhyyttä myös tässä arjessa.
Kun toinen on halunnut tehdä jotakin minulle iloksi. Kattanut kahvipöydän, laittanut tulen raasuun, käynyt laittamassa auton lämpiämään. Odottanut minua.

Kuinka kaunista se on. Työstä väsyneenä sen kohtaa liian usein itsestäänselvyytenä ja siinä kaiken arjen heikkous onkin.

Itse nämä asiat pitää pyhittää, siunata ja kiittää. Pyhyys on siellä sisälläsi, kun sen otat esille. Olemme fyysisiä senkin vuoksi, että siten voimme ilmentää sen.  smitten

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 16.11.2006 22:29:30 »

Minä löydän, kun katson (aina ei huomaa) pyhyyttä myös tässä arjessa.

Niin. Pyhyyden voi löytää kaikkialta.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: