Oiiii, miten loistava aihe!
Itselläni kun on 2 kissaneitiä, ovat täysin toistensa vastakohtia, mutta rakastan kumpaakin omalla tavallani
Vanhempi kissaneitokainen on
- hieman jäyhähkö perusluonteeltaan. Tarkasta kellonajasta en tiedä, mutta olettaisin jotenkin, että neiti olisi
- neiti on nimittäin niiiiiin dramaattinen, jos Hänelle tehdään jotain sellaista, mitä Hän ei halua itselleen tehtävän, esim. kynsien leikkaus tai syliin nostaminen halitteluajan ulkopuolella aiheuttaa suurien vihreiden silmien leimuamisen ja kurjempaakin kurjemman valituksen
Neiti kuitenkin nauttii seurustelusta ja ihailusta pienen matkan päästä, ja koko ulkoinen olemus on kuin leijonakuningattarella, ylväs, ryhdikäs ja aristokraattinen! Tosin Kuningatar rakastaa kotielämän lisäksi myös eräelämää ja viihtyy parvekkeella tuntikausia vaikka 40 asteen pakkasessa tai kaatosateella. Sekä rakastaa talvella lumihangessa hyppelyä, kissaa ei meinaa saada sisään sitten millään.. Herkkä ja hieno, loppupeleissä hyvin lämminsydäminen ja tunteellinen kissa, tunnen tiettyä sielunsympatiaa juuri tämän ensimmäisen kissani kanssa..
Neitonen on hyvin omapäinen ja itsenäinen, johtuneeko sitten, kun on
, varmaan myös
vaikuttaa jääräpäisyyteen..? Melkoinen kranttuilija, omista ruoista voi aina kranttuilla ja käydä sitten varastamassa parhaat palat emännän lautaselta
Varastettu ruoka kun aina maistuu paremmalta.. Neiti ei ole varsinainen sylikissa, mutta viihtyy sylissä kun itse haluaa tulla syliin. Ihailu ja seurustelu saa tämän neidin sydämen sulamaan, samoin hellät silittelyt saavat neidin kierimään kehräten lattialla
Syvämietteinen, erittäin fiksu tarkkailijaluonne (
), joka seurailee kaikkia talon ja pihan tapahtumia erittäin tarkasti. Kova juttelemaan ja ilmaisee itseään hyvin värikkäillä naukaisuilla jä äännähdyksillä. Ja vaikka onkin ehkä vähän jäykänpuoleinen
, niin sitten kun innostutaan esim. leikkimään tai muuten vaan riehumaan joko yksin tai kaverin kanssa, niin silloin unohtuu kaikki kuningatarmainen arvokkuus sekä härkämäinen jäyhyys, ja painetaan ympäriinsä kuin tuli hännän alla!
Nuorempi kissa on tunteellinen
. Olettaisin, että nuorempi neiti voisi olla
, koska pitkäjännitteisyys ei kuulu neidin ominaisuuksiin. Neiti on kova touhuamaan, aina iloisella mielellä, kyltymättömän utelias kaikkea kohtaan, rohkea kuin mikä ja kova sähläämään - lyhytjännitteisyyden, touhottamisen ja energisyytensä ansiosta aiheuttaa ajoittain vahinkoja.. Noh, itse moninkertaisena jouskarina tunnistan kyllä nuo piirteet myös itsessäni, vaikuttaisi, että jouskaria on kissassa mukana
Meno on vauhdikasta ja neiti on varsinainen poikatyttö, välillä leikkiessän yltyy semmoisiin temppuihin, että emännälläkin meinaa henki salpautua. Esim. silloin, kun neiti vetää 1,5 m korkeuteen hirmuhyppyjä ja tekee vielä ilmassa täysvoltin! Ruoissa ei kranttuile, vaan vetää hyvällä ruokahalulla oikeastaan mitä tahansa napaansa. Näyttelykissana on tosin oppinut myös varsinaiseksi diivaksi ja pikkuprinsessaksi, ulkona ei voi pakkasella tai sateella käydä ja petipaikaksi kelpaa vain riittävän lämpöinen ja pehmyt paikka
Pikkuprinsessani on tosiaan tunteellinen
, on ihan mun kissa, on mustasukkainen muille (erityisesti kissakaverilleen), jos mä saan muilta huomiota. Nukkuu yöt mun tyynyn vieressä ja on oikea sylitakiainen, koko ajan pitää päästä joko syliin tai olla ainakin mukana mun touhuissa. Vaikka onkin vauhdikas ja menevä, sekä aika lyhytjännitteinen
, niin on silti tosissaan hellyydenkipeä, rakastava yhden ihmisen kissa - johtuneeko tuo "uskollisuus" sitten siitä, kun on
sekä
Varmaan tuo härkä-kuu kertonee sen, miksi neiti on niin pahuksen nautiskelija, kun tulee aina suihkuun mun mukaan (kuumat vesihöyryt lämmittävät kivasti) sekä valitsee nukkumapaikoiksi ne mukavimmat ja pehmoisimmat paikat
Niin, en jaksanut sen kummempaa kartta-analyysia tehdä. Mutta tässä on tiedot, jos joku haluaa katsoa meidän karttoja tarkemmin: vanhempi kissa, synt. 27.12.2005 Helsingissä, nuorempi kissa synt. 4.3.2006 Haminassa ja minä itse synt. 5.12.1982 klo 11.35 Helsingissä