Moikka Sawotar
Kerroit olleesi muutama vuosi takaperin aika rajussa kolarissa. Uteliaisuutta kysyisinkin mikä vika sinulle tuli kolarissa. Tutkittiinko ja hoidettiinko vaivoja. Niskan ja selän jumiutumisessa saatta olla kyse nikaman virhe asennosta ja hermon puristumisesta jumiin. Saatta olla, että sapesta tai sydämestä tulee heijaste kipua.
Hei salomi...kolari oli vuonna-93 ja aika raju, lensin autosta ulos, mutta omin jaloin kävelin kolari paikalta kotio
eli en saanut mitään akuuttia hoitoa paikan päällä auto meni lunastus kuntoon
mutta onneksi ei mitään vakavaa siinä tapahtunut kenellekkään
mutta vuosia sen jälkeen alkoi selkä oireilemaan aika pahasti jouduin kuntosali harrastukseni jättämään pois ja kävelin päivittäin 10km lenkkejä mutta lisääntyvän tuskan takia jouduin lopettamaan...uinti käy niskoihin eli sen jälkeen on niskat niin kipeenä että viikko menee parannellessa..eli toisin sanoen liikunta tuottaa helvettiä minulle oikeestaan tuottanut jo vuosia
joten on päässyt elimistö huonompaan kuntoon kokoajan ja mieli samalla
on tutkittu selkää ja lantioo ei kuvissa näy mitään eli perusterveys on hyvä ja verikokeet jne jne on normaalit...ja kun ollut opiskeleva yh äiti ennen niin eipä ole varaa ollut mennä mihinkään kalliisiin hoitohin joissa kerta maksu maksaa joku 60€
kävin hermoratahierojalla pari kertaa sain siitä avun noin vuodeksi, sillon liikunta oli nautintoa
mutta oireet tullut taas takasin
ja kun en mielellään syö mitään lääkkeitä ellei sitten kivut mene niin suureksi että on pakko
ja se mikä uneen tulee, niin mulla on aika pieni mahdollisuus nukkua
työ on aika rasittavaa siinä mielessä, että joudut kokoajan ajattelemaan
ja se rundi jää vieläpä kotiin loppu illaksikin
tiedän että stressi lisää tätä tuskaa ja unettomuus vaivaa hiukan, mutta onneksi tämä rakas avopuolisoni antaa mun levätä niin paljon kuin vaan voin
mutta siitäkin tulee sitten huono omatunto, että miks mie aina nukkusin kun voin sillä aikaa tehdä muutakin
eli en osaa pysähtyä miettimään ja lepäämään, kun aina tottunut touhuamaan jotain pientä edes
en tiiä, on nyt koko eukko ihan jumissa